wat zou jij doen met 20 miljoen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    • Ik zou een groot deel van onze hypotheek aflossen. Daarnaast ook ons huis verbouwen. Dakkapel op zolder, de hele bovenverdieping vernieuwen, kunststof kozijnen in het hele huis. De hele tuin laten vernieuwen.
    • Mijn vriend zou een eigen pand krijgen waar hij zijn eigen museum kan openen.
    • Voor elke van de kids 5 miljoen op de spaarrekening.
    • Een vakantiehuis op Texel kopen.
    • Een mooie bungalow voor m'n ouders met 24 uurs zorg voor m'n moeder, zodat ze weer samen kunnen zijn.
    • Mooie reizen maken met de jongens.
    • Een deel naar onze spaarrekening.

Ik zou zeker blijven werken, ik kan echt niet full time thuis zitten!
    Het lijkt me geweldig om je geen zorgen te hoeven maken over je financiën, maar gewoon kunt genieten van het leven!

2. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Een wereldreis maken en dan vooral naar gebieden trekken waar armoede enz heerst en dan daar helpen om voorzieningen op te zetten/te ondersteunen zodat die mensen daar het wat beter en makkelijker krijgen

Blijdorp en mamabri vinden dit leuk.
  3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

* een huis laten bouwen op een groot stuk grond
    * zwembad bij het huis
    * vaker op vakantie
    * andere auto
    * ik blijf wel werken
    * geld voor de kinderen
    * geld aan goede doelen

4. louan

louan Niet meer actief

Meteen emigreren naar een warm land met perfecte voorzieningen. Cocktails en strand. Eigen onderneming.

Schulden van naasten af betalen. Allemaal (hypotheek/studie) schuldvrij leven.

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Een paardenrusthuis opstarten voor afgedankte of mishandelde paarden en pony's...

Schuldenvrij leven, voor ons en onze naasten

Een tweede auto

Spaarpot voor de kinderen en voor later

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    - Baan opzeggen
    - buren uitkopen
    - aannemer bellen
    - vrijstelling onderwijsplicht aanvragen
    - in overleg gaan met school
    - een jaar de wereld rondreizen!

7. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Ik zou een dag minder gaan werken, of elke dag maar 6 uur.

Paar miljoen voor goede doelen, Vogelbescherming in elk geval en iets met onderwijs of zo.

Van die te dure taalcursussen.

Na een aantal jaar een ander huis met eigen parkeerplaats (is het enige wat ik nu mis, recentelijk al verhuisd en dat gedoe wil ik niet direct nog eens).

En ik zou iemand inhuren die mijn kleren koopt zodat ik dat zelf nooit meer hoef te doen.

Dat was het :) 20 miljoen lijkt me echt eng veel.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind het zo grappig dat er zo vaak gezegd wordt dat 20 miljoen zo veel is (dat is het uiteraard)

Ik had dat bedrag expres zo hoog gezet zodat jullie echt konden beschrijven wat je zou doen als je dat echt zou kunnen.

Ik "ken" overigens iemand die dit bedrag daadwerkelijk heeft gewonnen en die is nóg steeds enorm zuinig :D

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

- ouders en vrienden meenemen op een mooie reis
    - deel op de spaarrekening van de kinderen
    - deel schenken aan vrienden en ouders
    - beleggen
    - vast zetten op de bank
    - investeren in vastgoed

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ze heeft incontenentia pigmenti. Dat is helaas niet te behandelen :)
    Maar inderdaad zo'n bedrag zou wel bijdrage leveren aan "cosmetische" zorg zoals orthodontie (gaat gepaard met evt tand/kaakafwijkingen)

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Orthodontie, haarimplantaat of pruik op latere leeftijd, bij oogafwijkingen een leuke bril (of 2 of 3 om te wisselen)... beter word je er niet van, maar alle beetjes helpen

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    - Verhuizen naar een vrijstaande woning in een rustige landelijke omgeving met genoeg eigen grond.
    - hypotheek ouders afbetalen en hen een mooi pensioen schenken. Voor mijn schoonouders op de locatie van ons huidige huis een nieuw, leeftijdsbestendig huis voor hen laten bouwen.
    - een huishoudster (die elke werkdag even komt om schoon te maken, te wassen, strijken, etc).
    - mooie reizen maken tijdens de schoolvakanties
    - buiten de schoolvakanties om mezelf bezig houden met ons eigen bedrijf
    - ik denk dat manlief ook nog wel een andere auto wil uitzoeken
    - de spaarrekeningen van de kinderen flink spekken
    - geld schenken aan goede doelen (kerk, Kika, alzheimer nederland, etc)
    - eigenlijk zou ik ook nog wel een tweede huis in Italie willen, maar vind dit aan de andere kant dan ook wel weer heel decadent.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Hypotheek en studieschuld afbetalen
    Manlief zal wel een andere auto willen (BMW of tesla, waarom niet)
    Levensloopbestendige bungalow kopen/bouwen voor schoonouders
    Man zegt zn baan op om zijn droombaan te gaan leren en een praktijk te beginnen
    Ik blijf wel werken: bij vastigheid na mn opleiding ook een mooi ander huis voor ons (want nog geen idee waar ik het land ik kom te werken, en ik heb een hekel aan het gedoe van verhuizen)
    Familie van beide kanten meenemen op een mooie reis
    Ooglaseren, permanente make-up, beetje plastische chirurgie, nieuwe garderobe
    Mooi bedrag in studie/eerste huis fonds voor de kinderen
    Voor de sport een beetje gaan beleggen
    Een aanzienlijk bedrag voor iets van goede doelen

...maar aangezien ik uit principe niet meedoe aan loterijen, is de kans om dit te winnen helemaal nul. En zelfs al zouden mn ouders het winnen, dan weet ik nog niet eens of ik dan wel een miljoentje aanneem. Omdat het dan geld is dat is verkregen op een manier waar ik niet achter sta.

14. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Vriend laten stoppen met werken.
    Proberen de buren uit te kopen.
    Vriend alle tijd en geld geven om het huis te verbouwen, dat wil hij toch zelf doen. Maar met dit geld hoeven we niet steeds eerst te sparen.
    Zelf minder werken, studie zelf bekostigen zodat ik niet afhankelijk ben van mijn baas. En een personal trainer/dieetiste (aan huis) inhuren voor een aantal maanden.
    Voor beide ouders een klusjes man ter beschikking stellen zodat ze hun huis kunnen laten opknappen zoals ze zelf willen.
    Uiteindelijk Investeren in vastgoed.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een ander huis kopen, een paar vakantiehuizen, wat delen met anderen, rest op de bank zetten.

16. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Mijn man blijft lekker werken, ik begin voor mezelf een lunchroom oid. We verbouwen wat dingen in en rondom het huis die wat langer blijven liggen nu en betalen een deel vd hypotheek af. Mijn man koopt ongetwijfeld een sportauto :rolleyes::roflmao:. Familie en sommigen zou een mooi bedankje/steuntje in de rug krijgen en de rest gaat naar de bank om te bespreken hoe en wat. Ik zou een aantal goede doelen wel wat willen steunen maar hoe en wat zou ik niet durven zeggen.

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    • Hypotheek afbetalen
    • Reizen
    • Nieuwe garderobe
    • Geld aan m’n ouders geven
    • Geld op rekening van onze kinderen zetten zodat zij het later ook goed hebben
    • Stoppen met werken. Mijn man vindt zijn baan heel leuk dus denk dat hij blijft werken.
    • Ik zou heeeeel graag in een oud boerderijtje wonen met een stukje land voor geiten, paarden en kippen. Dus zoiets zouden we kopen (of laten bouwen, maar dan wel met een ‘oude’ uitstraling).
    • Een 2e huis kopen op een van de Waddeneilanden.
    • En als er dan nog wat over is, dan gaat dat op de spaar.

18. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Gisteren een stapeltje 1/5 loten voor de koningsdagtrekking gekocht. Elk jaar 50.000 voor 20 jaar lang is geen 20miljoen, maar ik denk dat we er best een leuke bestemming voor kunnen vinden..

pietje1987 vindt dit leuk.
  19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.832
    8.486
    113
    Vrouw
    - Eindelijk een huis kopen
    - een luxe camper kopen
    - stoppen met werken en dan veel met de camper op pad gaan
    - een verwarmd zwembad in-aan het huis laten bouwen
    - een hond kopen
    - ons Hongaarse gastkind naar Nederland halen en haar hier bieden wat ze nodig heeft voor een goede toekomst

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heerlijk zo dromen....

- schulden aflossen;
    - huis met land voor paarden en honden kopen/bouwen, incl paarden voor mezelf en dochters;
    - huis kopen voor bonusdochter en haar gezin;
    - hypotheek aflossen voor ouders (evt ook levensloopbestendige woning), zusje/zwager en schoonfamilie;
    - spaarrekening van dochters en kleinzoon flink spekken, voor studie, rijbewijs, start in zelfstandige leven... al duurt dat nog een poosje :) ;
    - groot bedrag doneren ivm onderzoek naar gendefect van mijn overleden neefjes, brengt hen niet terug, maar wie weet kunnen er anderen mee worden gered.
    - goede doelen steunen

Deel Deze Pagina