Wij hebben een héle grote tuin en de succesnummers zijn: - Meerdere terrassen zodat er elk moment van de dag, elk seizoen, ergens zon en ergens schaduw is - Tuinhuisje / overkapping achterin de tuin - Grasveld - Onderhoudsarme 'bostuin' met grote struiken en bodembedekkers - Ruimte voor BBQ, opblaas zwembadje, partytent
Wij hebben een grote tuin, rondom het huis. Aan de voorkant hebben we een bankje en een moestuintje. Aan de achterkant een terras met een tafel. Daarachter gras (ja, en speeltoestellen, maar die kun je ook wegdenken) en een lounge-set. Ook leuk: een vijver/stroompje.
Het is nu nog een weiland . Het is nieuwbouw, dus eerst zal het huis naar onze zin gemaakt worden, en daarna gaan we aan de slag met de tuin. Het hoeft niet allemaal gelijk op en top te zijn, het is de bedoeling dat we er ons hele verdere leven blijven wonen, dus het moet echt wel een plaatje worden Onderhoud vinden we beide niet erg. Diertjes zal hem niet echt worden, we krijgen aan 1 kant buren, en achter ons (20 meter diepe tuin,, dan tuin van achterburen) wonen ook gewoon mensen. We hebben al een lounge set, lijkt me leuk onder een veranda! Maar ik heb al veel meer leuke dingen gelezen! Keep going!!
Wij hebben een tuin van 6x20 en precies hetzelfde probleem. Wat moet je ermee onze tuin is wel al ingericht door de vorige bewoners maar totaal niet naar onze smaak. Kleine sierbestratingsklinkertjes (met grote voegen voor onkruid grrr), met 5 grote coniferen (ook niet mijn ding). Wat ik wel goed vind aan die coniferen is dat ze de tuin "breken", je krijgt meer diepte in je tuin, en kan niet helemaal in 1 blik vanaf de bank naar de achterschutting kijken. Dus als we het opnieuw gaan doen, moet er zeker zo'n effect inzitten qua diepte. Onze beider buren hebben allebei een terras gevolgd door een groot grasveld. Maakt de tuin optisch gezien veel kleiner vind ik. Qua ideeën voor onze tuin ben ik er nog niet helemaal uit. We hebben klimop op de achterschutting en dat is wel mooi ipv het hout. Ik zou ook meerdere terrassen maken en verhoogde plantenbakken. Met een tuin op het zuiden moet je ook iets doen voor schaduwplekjes en misschien een zonnescherm voor je huis. Het schijnt dat een tuin aanleggen 50-100 euro per vierkante meter kost, dus best prijzig
Wij hebben een mega tuin! Is echt heerlijk. Achterste gedeelte is groentetuin. Afgesloten met een hekje. Daarvoor staat het speeltoestellen van dochter, schommel en glijbaan. Maar staat aan de zijkant. Heel veel gras om op te spelen, zijkanten staan mooie planten en bloemen. Oh ja, voor het hek van de groentetuin staat nog een rozentuintje. Het gras/planten lopen op naar 6 meter voor ons terras, dat is mooi betegeld en heeft een grote overkapping en loungeset. Wil hier nooooit meer weg
Wow plaatje links onder is echt prachtig!!! Zoiets zou ik doen. Een buitenkeuken is ook echt super! Wij hebben het geld er nu niet voor (net de tuin laten doen), maar zou dat echt wel willen.