Wat zou jij doen met een miljoen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    :D Heel verstandig!
    Dat is dus ook wat er bij op komt als ik denk van goh ''stel je eens voor'' ;).

    En verder wil ik dan graag:

    Gedeelte voor kid(s)
    BWM 5 serie
    2 paarden
    Woning met grote garage , stal en veel weiland
    Ouders veel geld geven!
    Wat een wensen he!
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *droomt weg*.... Een miljoen!

    Ik zou als eerste het huis verkopen! Inboedel mogen ze er zomaar bij hebben :D Ik koop dan alles nieuw voor in ons mooie grote nieuwe huis!

    Ik zou een andere auto kopen. De auto die we nu hebben is gewoon té klein.

    Ik zou nieuwe kleding kopen!

    En ik zou mijn papa en mijn mama en mijn zusje ook lekker verwennen :D Als ik het goed heb, heeft een ander het ook goed!
     
  3. caroline16

    caroline16 Niet meer actief

    pfff een miljoen! dat wil ik ook wel..

    wat ik ermee zou doen?

    -een huis kopen met sowieso 3 slaapkamers en een zolder.. en een grote tuin
    -een auto kopen
    -shoppen! :D
    -schulden van vriendlief afbetalen
    -geld opzij zetten voor ons en mijn meisje
    -op vakantie gaan!
     
  4. fightforlove

    fightforlove Niet meer actief

    ik zou denk ik wel een huis kopen maar dan niet gelijk een villa ..gewoon een rijtjeshuis met leuke tuin en 3 slaapkamers
    en 2 auto's dan doe ik deze die ik nu heb weg...
    dan neem ik er 2 autos voor terug ofzo...igg een renault twingo vo0r mezelf....verder zou ik dan toch wel een inloopkast willen hebben en lekker gaan shoppen voor t gezin..
    en ik zou nog op vakantie gaan naar amerika voor gelijk een maand..
    de rest zet ik op de bank..

    heerlijk zo dromen over een miljoen..:)
     
  5. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ons huis afbetalen en dat van mn ouders, en dan zijn we er wel denk ik :D
     
  6. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Zowieso mijn biezen pakken en weg gaan uit dit land en naar een zonnig oord verhuizen ( met gezin natuurlijk ;) ) ...

    Daar zou ik een Weeshuis voor kinderen willen laten bouwen
    of een luxe hotel maken maar dan voor leuke prijsjes juist voor gezinnen die normaal bv niet op vakantie kunnen en die hier dan volledig worden verwend ..

    Uiteraard ook wat op zij zetten voor die kleine zodat hij nooit in geld nood zou zitten ...
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    het zal je maar gebeuren... Heerlijk lijkt me dat.

    Ik zou:
    Een nieuwe auto kopen
    Nieuw huis kopen maar niet te groot wel vrijstaand
    Vriend minder gaan werken en ik ook.
    Iets voor de fam kopen wat ze goed kunnen gebruiken
    Veel spaarcentjes voor de kindjes weg zetten
    Lekker veel uiteten winkelen en dagjes sauna enz.
     
  8. namya

    namya Niet meer actief

    de helft voor mijn zoontje
    ton voor oudste broer
    ton voor jongste broertje
    2 ton voor mij ouders
    een poepchique auto van ook ongeveer een ton

    en dan is het wel zo een beetje op, wat overblijft stort ik wel op een goed doel
    OF ik help direct 1 gezin waarvan ik weet dat ze het niet hebben, dan maar een iets minder chique auto voor mezelf!
     
  9. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik zou ons huisje meteen kopen en flink verbouwen! Een nieuwe auto voor hubbie voor mezelf rijlessen en ook een leuk klein wagentje.
    Euih op vakantie gaan en een werkster voor 2x per week.
    De rest zet ik op de spaar rekening en lekker rentenieren.
    Mijn man blijft werken zei ie maar dan wel voor halve dagen
     
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    1) Hypotheek en studieschuld afbetalen
    2) Dingen die we nog niet hebben voor het huis kopen (o.a. complete inrichting studeerkamer)
    3) Tuin inrichten
    4) Indien mogelijk de grond achter ons huis kopen en daar wat op bouwen

    Wat over is splits ik met mijn man. Van mijn deel zou ik
    5) BMW touring kopen
    6) Paar weken op vakantie naar Dubai/Abu Dhabi/de Cariben gaan
    7) Een leuk bedrag opzij zetten
    8) Andere spullen, zoals kleren en schoenen etc kopen. Voor ons alledrie, trouwens.

    En als er dan nog over is, denk ik dat ik mijn ouders en een aantal goede vrienden een klein bedrag wil toeschuiven. Niet zoveel hoor. Max. € 1.000,- Da's een buitengewoon mooi bedrag om te krijgen en iedereen kan er iets mee doen, wat nodig is, of iets leuks extra's. Meer geven zou ik raar vinden. Ook om te krijgen, trouwens.
     
  11. namya

    namya Niet meer actief

    ik vindt dat ZEKER mijn ouders wel meer dan een 1000 euro verdienen....1000 euro is op aan twee horloges en een ketting ...bijna niets dus!!

    mijn ouders zouden het nooit van hun lang zal ze leven niet aannemen maar dat is wat anders.
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    pff een miljoen is zoveel nog niet eens, alleen al aan vaste lasten zullen wij zoals we nu leven 1,5 miljoen nodig hebben tot ik 70 ben.

    Maar goed, ik zou een opbouw op het huis maken, een nieuwe keuken, een nieuwe tuin en een nieuwe auto en wat aan familie geven en wat vastleggen voor de jongens. Dan is het alweer op.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, dat bedrag bedoelde ik voor mijn vrienden, niet voor mijn ouders :)
    Mijn ouders zouden het denk ik ook niet aannemen, hoor. Dus dan stuur ik die liever op mijn kosten op vakantie of zo.

    Maar als ik iemand € 1.000,- zou geven en ze zouden dat opmaken aan 2 horloges en een ketting, dan zou ik dat wel raar vinden. Ik ken ook niemand die € 1.000,- om te krijgen 'bijna niets' zou vinden en ook niemand die zoveel geld uit zou geven voor 2 horloges en een ketting...
     
  14. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zie behoorlijke lijsten waarvan ik me afvraag of je dan aan een miljoen genoeg hebt.. Helemaal als je ook nog minder wil gaan werken;)
    Gaat toch ook nog wel een flinke bult belasting af?

    Ik zou een huis kopen met swimming pool and room for a pony:D
    (ben ik met 4 ton wel klaar denk ik, klein deel hypotheek erbij)
    Nieuwe auto.
    Misschien een vakantiehuisje op de waddeneilanden of ergens anders waar de omgeving/natuur mooi is:) Hoewel, als ik een mooi huis heb met een vette tuin vind ik dat ook niet nodig denk ik;)
    Winkelen met m'n beste vriendin.
    Iets leuks (motor? auto? wat ze willen8)) kopen voor m'n ouders/broer.
    Wat overblijft op de spaarrekening en een deel op de rekening van mijn dochter en straks ook zoon. Voor o.a. de studies.
     
  15. Gerieke1

    Gerieke1 Lid

    6 jan 2009
    79
    0
    6
    Ik zou een gedeelte opzij zetten voor m'n dochter en evt. de andere kinderen, voor studie enz. En dan zou ik (met m'n vader waarschijnlijk) een mooi project opzetten in Ethiopië.

    M'n man en ik zouden wel lekker blijven werken, en gewoon zo doorgaan zoals we nu leven. Al zou ik dan weleens makkelijker wat extra's kunnen kopen. zoals kleding, en wat meer aan cadeautjes uitgeven enzo.
     
  16. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je vergeet de mercedes en sauna ;) :D
     
  17. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Op de bank zetten.. zou niet weten wat ik zou moeten kopen!
     
  18. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn huis verkopen. ja klinkt gek hé. maar ik kan mijn huis niet verkopen omdat ik niet de volledige hypotheek prijs voor het huis krijg en dan geeft de bank geen toestemming om het te verkopen. en dan weer lekker in een huurhuisje trekken en weer eens goed slapen. dan zou ik een gedeelte aan de kinderen schenken zodat ze hun toekomstplannen kunnen verwezelijken en de rest op de bank zetten.
     
  19. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik zou denk ik overigens het geld wél rechtstreeks op mijn zoon zijn spaarrekening storten... mooie zakcent voor hem vanaf zijn 18e !
     
  20. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    een huis kopen zonder hypotheek. Geen villa hoor, maar 4 ton mag het dan wel kosten. Een nieuwe auto, ook geen bijzonder exemplaar, maar een nieuwe golf ofzo en een schandalig dure vakantie waarbij mn ouders ook meemogen.
    En dan van te voren nog even flink shoppen.
    De rest zou ik verstandig wegzetten, en dan in de toekomst gebruiken om een bedrijfje op te zetten.
     

Deel Deze Pagina