zou n huis kopen nog n mooie auto erbij zou mn ouders zeker wel n ton geven en me zus 50 duizend neem me zus me moeder en n goeie vriendin mee shoppe in italie zou n ton op jayla haar spaarrekening zetten om daar rente van te trekken wat dan vrij zou komen als ze 23 is en n deel apart houden voor n scooter, auto, en haar studie en n deel investeren natuurlijk verder weet ik het niet
wtf dude, ik zou mn ouders hun huis bijna helemaal afbetalen voor ze, geef der minimaal een ton, mn broertje ook een ton. 1000 euro, , dat heb jij aan rente per week met 1 miljoen op je rekening.
nou nee, overal krijg je rente op dus uiteindelijk zit je op hetzelfdel. Als die bank failliet gaat krijg je tot een ton terug, bedoelde trouwens 10 rekeningen. Als je alles op 1 rekening stort en die shit gaat failliet ben ben je 900.000 euro kwijt, en anders niet.
Tsja maar je moet ook wel een klein beetje vertrouwen houden in de economie en als alle mensen met een groot vermogen zo gaan denken komt het niet goed, o.a. met het vertrouwen in de banken!
Ik lees hier trouwens wel over grote bedragen die we willen schenken, echter zou ik dit niet doen! Je kan tot een bepaald bedrag btw-loos schenken... daarboven is het percentage BTW alles behalve grappig!
ja dag, dat dachten de mensen van de DSB bank ook ja, waarom moet ik vertrouwen hebben in de economie als het slecht gaat me de banken, dat risico ga ik echt niet lopen
ik begreep dat je het OOK over je ouders had, vandaar dat ik zei 1000 euro dat is bijna niets en om maar een voorbeeld te geven noemde ik twee horloges en een ketting....ten opzichte van alle jaren zorg en nog maar niet te spreken van geld die ze aan jou hebben besteeds
dat dacht ik ook ja, er staat ouders én vrienden, vandaar. en dat mensen beginnen over: geld dat ze hebben besteed aan jou, dat heeft er niks mee te maken, ze kozen er zelf voor om kinderen te nemen en ja, die hebben zorg nodig, dus ik vind dat je dat echt niet als reden mag noemen om geld te geven aan je ouders. je geeft geld aan mensen omdat je van ze houdt, niet omdat ze toevallig ook geld aan jou hebben besteed, dat was immers hun eigen keus.
Ja klopt, ik begrijp je, namya. Het stukje dat je daarnet gequote hebt, sloeg wél op zowel mijn ouders als vrienden. Voor mijn ouders is 1000,- ook niet 'bijna niks' om te krijgen en ze zouden er zeker niet zomaar wat dure dingetjes van kopen. Eerder investeren in iets waar ze toch al langer aan zouden denken, zoals een nieuwe inrichting of zo.
nieuw inrichting heb je amper voor 1000 euro, begrijp t niet verkeerd hoor, 1000 euro is een mooi bedra om te geven en te krijgen, maar als ik een miljoen win geef ik mn ouders wel meer dan 1000 euro. Ik vind mn ouders tot een andere catagorie behoren dan vrienden.
Dan betalen je ouders 29.400 aan schenkbelasting en je broertje ook... Nee, ik blijf erbij dat ik mijn ouders liever dingen zou geven, verspreid over de tijd. Dus bijdragen aan het interieur, een vakantie, delen van grote kosten overnemen, dat soort dingen. Mijn ouder zitten er niet op te wachten dat ik een huis of auto voor ze koop. Helemaal niet als ze vervolgens 20-30% van die waarde aan de belasting moeten betalen. Hier mam, pap, een huis van drie ton. Oja, je moet wel even zelf een ton extra ophoesten, want dat is de schenkbelasting erover. En oja, de WOZ waarde is ook veel hoger dan jullie huidige woning, dus die gaat ook omhoog....
Mankeer jij wat aan je ogen, of ben je gewoon te lam om eventjes te lezen waar ik naar verwees? Ik had dus al LANG gezegd dat die 1000,- niet op mijn ouders sloeg.
klopt! maar wil dat dan zeggen dat ik meer van me ouders houdt dan bijv van me man want hoewel ik ook van me man houdt zou ik hem lang niet zoveel geven als mijn ouders, blijft toch in je achterhoofd zitten....alle zorg en kosten en als je dat dan maar een beetje kan "terug geven" is geen slechte gedachte toch. nogmaals ze zouden het om die reden ook niet eens aannemen van mij omdat ik HUN kind ben, en ze geen geld van mij willen..maar als ze het wel zouden aannemen zou ik daar erg blij mee zijn
Ik spreek ook voor mezelf. Ik zeg alleen dat ALS je je ouders een ton geeft, dat je dan 29.400,- 'weggooit'. Veel mensen weten dat niet.
Bedoelde het niet negatief naar jou maar meer naar die andere die zaten te zeuren dat je maar 1000 euro zou geven .. was het juist met je eens