dit klopt niet hoor, alle belangrijke goede doelen hebben cbf keurmerk en dat houdt in dat er een strenge toezicht is op de organisatie en vooral op het punt dat het geld op de juiste plek terechtkomt. Het is bijv. bij de nederlandse hartstichting zo dat er maar 1 procent ofzoiets naar het personeel mag gaan. Dat lijkt onrealistisch maar die organisaties krijgen echt miljoenne binnen ieder jaar.
ik zou voor ons zelf een groot huis kopen en een nieuwe auto dan veel op de spaar rekening van de kids en dan de rest verdelen onder familie leden en nog iets naar een goed doel..ik denk de kankerbestrijding ofzo
Wegsturen directeur kost Hartstichting 7 ton. Unicef en het Rode Kruis gaven bestuurders een gouden handdruk van 1,5x hun jaarsalaris. Verder gaat er ook veel mis bij het controleren van de collectebussen. Daar 'verdwijnt' regelmatig wat.
Ik had ook geen schenking aan goede doelen in mijn lijstje staan. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en zou voor onze woning wel wat spulletjes aanschaffen en een leuk uitstapje/weekendje regelen omdat we daar maar een beperkt budget voor hebben. Ik ben jaren donateur geweest van de nierstichting en gooi altijd wat in de collecte-bus maar als ik een miljoen zou winnen is het nu een keertje lekker voor mij en mijn familie! Ook een goed doel!
Als ik een miljoen had, dan zou ik... - een groter huis kopen (we huren nu) met meer buitenruimte, - de hypotheek van mijn ouders afbetalen - een deel aan mijn dichte familie geven - een deel op de spaarrekening zetten en op de spaarrekening van onze zoon - een eigen auto kopen (heb ik nog nooit gehad) - een mooie caravan kopen - motorrijbewijs van vriend betalen - een motor voor mijn vriend kopen - kleren kopen - op lekkere worstenbroodjes trakteren op mijn werk - bij mijn baas aangeven dat ik minder wil werken - speelgoed en kleertjes voor onze zoon kopen - een schoonmaakster aannemen voor 2 dagen in de week - de tuin van mijn nieuwe huis inrichten - een all-in vakantie met mijn gezin - kauwbotjes voor onze hond kopen goh, en als ik nog wat nadenk, kan ik vast nog wat bedenken
Heerlijk om over na te denken! Ik zou; -huis verkopen en een huis kopen met een landje eromheen, zou het geweldig vinden om 2 paarden, geitjes en een paar kippen ofzo te hebben. -Ik zou een audi q 7 kopen... - ik zou zeker een gedeelte naar goede doelen doen. - paar keer heel goed op vakantie -huis kopen voor mijn moeder een schoonouders incl. auto het resterende gedeelte opzij zetten. xxx
een vrijstaand huis (hoeft niet groot te zijn) kopen+ tuin, waar veel rust is. wel vlakbij de stad. Zo nu en dan een tuinier, klusjesman, kok en schoonmaakster inhuren, heeeeeeeerlijk ik hou ook wel van zelf wat doen, maar soms is het zoveel. eens per week een nanny inhuren zodat we `s ochtends kunnen uitslapen in het weekend ofzo. lening DUO afbetalen, familie financieel helpen met een paar duizend euro de man, zodat iedereen bij een lagere hypotheek hoeft te betalen. Ik zou wel blijven werken, en ook evenveel. Mijn man ook denk ik. wat leuke kleertjes kopen voor de kleine en mezelf. onder begeleiding gaan afvallen kilo of 6, dat vind ik nu namelijk te duur, maar het lukt me niet alleen Lijkt me wel relaxt!
1 miljoen... - hypotheek afbetalen - mijn zus en schoonzus geld geven - andere auto voor mezelf kopen (Mini Clubman denk ik) - ieder kiest een goed doel uit (in mijn geval: een stichting in India die toilettten e.d. bouwt. Manlief kiest voor Greenpeace en ik denk dat we KNGF zouden kiezen voor onze dreumes (dol op hondjes).. voor de beeb weet ik het nog niet) - een wereldreis plannen en maken - investeren - Tiffany & Co bezoeken (bij voorkeur in Hongkong & New York hahahah) - voor elk kind 25.000 apart zetten Ik kan trouwens niet voor 10.000 euro een wereldreis maken... (tenminste het KAN waarschijnlijk wel maar ik zou er wel wat meer aan verspijkeren... Alleen Antartica bezoeken is al 10.000)
Pfoe een miljoen... -Huis kopen in Den Hoorn -Eigen bedrijf opzetten -Maar eerst met ons gezinnetje lekker 3 maanden naar Thailand -Geld schenken aan mijn schoonouders en ouders -Een flinke donatie aan "stichting doe een wens". Doe ik nu ook elk jaar, maar vind het nooit genoeg... -Geld op de spaar zetten voor de kleintjes -En de rest op de bank p.s. helaas is het gewonnen bedrag bij mij bij 5 euro gebleven