Wat zou jij doen? (mishandeling)

Discussie in 'De lounge' gestart door Justice, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen als je merkt dat je buren ruzie hebben met mishandeling tot gevolg?

1. Ik bel direct de politie!

2. Ik stap er zelf op af om dit een halt toe te roepen

3. Ik bemoei mij er niet mee

4. Anders; namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Das wel heel makkelijk gezegd als je er zelf nooit in hebt gezeten! Je hebt geen idee hoe erg je gehersenspoeld bent en hoe weinig zelfveryrouwen je nog hebt als je in zo'n situatie zit!:x

Zo'n reactie kan ik dus niet tegen.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Helemaal met je eens Marieke!

Het is juist een typische reactie van iemand die mishandeld wordt om zichzelf er de schuld van te geven, de schuld op zich te nemen of de mishandeling te bagatelliseren.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik ben dan altijd heel dom...
    ik stap er zelf op af... ik weet dat dat niet slim is maar ik kan er niks aan doen. Weet zeker dat ik dan naar buiten vlieg en keihard op het raam beuk en die man op zn flikker geef.
    En ik ben maar een klein vrouwtje dus grote kans dat ie mij ook pakt dan maar dat zie ik op dat moment niet...

Heb een keer gehad bijvoorbeeld. Rij in een mega file voor een stoplicht. Zie ik schuin voor me in een auto een man zijn vrouw in elkaar meppen. Dus ik vlieg naar buiten en ruk hun portier open en begin te gillen dat die man niet goed bij zijn hoofd is en dat hem een paar beuken zal verkopen. Viswijf ;)
    Maar goed mensen die op een balkon (was in de stad) om ons heen stonden begonnen te roepen dat ze de politie al hadden gebeld.
    Anyway die man stapt uit maar een vriend van mij (die best wel potig is) stapt uit onze auto dus die man is weer ingestapt ;)

Ook een keer op een plein dat ik een jongen van een jaar of 25 zijn vriendin aan dr haren zag meetrekken. Allemaal mensen kijken (ook politie) maar die deden niks. Ik er dus weer op af gerend en beginnen te gillen (ja echt een viswijf sorry). En toen kwamen er opeens wel allemaal mensen erom heen staan en die jongen uitschelden.

Maar goed, het is een wonder dat ik nog nooit in elkaar getrimd ben.

Nou weet ik niet wat ik zal doen nu ik kids heb. Ik hoop dat ik wat rustiger en minder instinctief zou kunnen reageren... wil mijn kids natuurlijk niet in gevaar brengen...

4. Politie bellen en op de deur bonzen voor het geval hij te ver gaat en zij stikt bijvoorbeeld! Moet dan weten of ze iig nog leeft!

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik weet uit mijn oude buurt dat daar ook een vrouw werd mishandelt door haar man (achteraf mishandelde ze elkaar :)).... Vaak genoeg is de politie gebeld, maar die reed een keer langs en dat was het...

Toen heeft een vriend van mij die ook bij ons in de buurt woonde die man er eens op aangesproken. Heel normaal en niet meteen verwijtend. Moet zeggen dat het meteen rustiger is geworden en achteraf bleek dat ze rollen-bollend over de vloer lagen te vechten en het daarna goed maakte... Euh, daar wil ik me dus ook niet mee bemoeien! ;)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Sorry van deze reactie word ik echt zo kwaad:x:x

Heb jij wel enig besef hoe zoiets in zijn werk gaat?? ( denk het niet anders reageer je zo niet en gelukkig maar )

Ik heb mijn ex altijd verdedigd tegen over andere en ja ook tegen over het ziekenhuis en politie toen ik voor de zoveelste keer met bot breuken kneuzingen en een hersenschudding opgenomen werd!
    Zulke mannen houden het niet bij lichamelijke mishandeling maar ook geestelijke mishandeling bedreigingen van jezelf en je naaste!

Sorry maar denk eerst een 4x na voor je zulke dingen roept die je zelf nooit hebt mee gemaakt:x

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Met mijn ex hoopte ik altijd dat iemand ons zou horen of mij zou helpen, ik bel dus gelijk de politie of grijp zelf in als die niks doen!

8. Dani11

Dani11 Niet meer actief

+1!!

Ben ook jarenlang geestelijk en lichamelijk mishandeld. Je wordt volledig gehersenspoeld en raakt jezelf totaal helemaal kwijt. Je weet echt niet hoe het is als je er niet zelf mee te maken hebt gehad en ik wens het mijn ergste vijand nog niet toe!

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik hoopte elke dag dat er iemand was die de politie zou bellen...
    God wat voel je je dan alleen.

Pas achteraf, toen ik eindelijk gevlucht was gingen mensen praten, dat ze het wel hoorden en zagen, maar dat ze niet wisten wat ze moesten doen.
    Ik had toen 2 buren, boven en onder buren, en iedereen hoorde me bijna elke abond gillen...
    Toen ging het balletje rollen en is hij het land uit gevlucht.
    Als ik er nog aan denk... brr!

Als ik zoiets zou horen bij mijn buren blijf ik net zolang de politie bellen tot ze echt met hun gesproken hebben.
    Ik zou proberen met mn buurvrouw te praten zodra hij er niet is, zodat ze weet dat ze niet alleen staat.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Politie bellen.

In ons vorige huis mishandelde de buurman zijn vrouw..... Het was een maisionette, wij woonden op de 2e & 3e verdieping en zij op de 1e. In principe dus 1 huis en heeeeeeel erg gehorig. Wj konden de ruzies letterlijk volgen: slaan, schoppen, tegen de muren, de vloer.... Het was echt heel erg. We maakten regelmatig een praatje met elkaar en na een lange naht met ruzie heb ik de volgende ochtend voorzichtig bij de beste man aangegeven dat het toch wel heel gehorig was..... STOM!!!!! Hij ging helemaal uit zijn dak! Zou mij ook wel even pakken als mijn man er niet was..... Ik ben weken lang bang geweest alleen thuis :x:)

11. Justice

Justice Lid

23 jun 2012
    76
    0
    0
    Lezen en schrijven
    Zwolle (omgeving)
    Ik weet niet wat ik zou doen...

Er zelf op afstappen zou mij de angst in de schoenen jagen voor die kerel. Wat als hij zijn agressie op jou richt? Maarja ik zou ook wel weer willen voorkomen dat de vrouw slachtoffer is.
    De politie bellen zou een optie zijn, maar ook dan zou ik wel vrezen dat zij prijs geven wie er heeft gebeld.
    Volgens mij is misdaad anoniem niet altijd bereikbaar? Heb eens van iemand gehoord die wou bellen (andere situatie) dat hij niet eens op die manier terecht kon, terwijl het toen ook wel dringend was.

Een vriendin van mij zit momenteel in deze situatie en zij heeft niet durven bellen. Zij heeft alles gezien en gehoord en hij heeft haar ook gezien. Zij vreesde dus dat hij zich tegen haar zou keren als hij ook maar het vermoeden zou krijgen dat zij zou hebben gebeld. Ik heb mijn vriendin ook gezegd dat ik het een hele moeilijke situatie vind. Waar doe je verstandig aan op zo'n moment? Zoiets moet een halt worden toegeroepen, maar wie zegt dat het met een belletje naar de politie inderdaad oplost? Voor het zelfde geld verergerd de zaak...

Overigens is ze hem de volgende dag wel tegen het lijf gelopen, waarbij hij semi vriendelijk groette en ze heeft hem niet durven aanspreken op het geen die nacht gebeurd is.
    De vrouw zelf heeft zij nog niet gespot, maar ze houdt het wel in de gaten ( kijken of ze wat van de mishandelingen kan zien ) en ze wilt wel proberen voorzichtig te vragen hoe het met haar gaat mits ze zeker weet dat die kerel niet in de buurt is.
    Hoewel ik wel snap dat er echt een dringende situatie is snap ik de terughoudendheid van mijn vriendin ook wel.

Nu ik er nu wat langer over nadenk zou ik toch wel de politie bellen en het er ook niet bij laten zitten, maar ik zou er nog steeds niet zelf op af durven stappen. Denk dat ik de politie ook el dringen zou verzoeken, gezien de situatie, niet vrij te geven wie er heeft gebeld.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees dat veel mensen niet durven te bellen, omdat ze bang zijn zelf slachtoffer te worden. Ik begrijp dat wel, maa toch vraag ik me af of die angst terecht is. Die 'mannen' (als je ze zo kunt noemen) mishandelen hun vrouw niet allene lichamelijk, maar ook geestelijk. Ze zorgen ervoor dat ze zo onderdanig ebang wordt, dat zij niks durft te doen. Die kans krijgen ze niet bij een buurvrouw. En ik denk dat in de meeste gevallen geldt; als ze doe geestelijke mishandeling niet kunnen toepassen, zullen ze het waarschijnlijk ook niet lichamelijk duren. Want je laat je toch niet slaan door je buurman? En dat weten ze zelf ook wel.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Pff dames wat erg dat jullie dat mee hebben moeten maken :(

Toen ik nog thuis woonde, woonde er een stel naast ons, alcoholisten.
    Begonnen smorgens met een biertje ( in de voortuin )
    En savonds zo dronken ruziemaken, smijten met dingen, schreeuwen
    En verrmoedelijk ook slaan ed.
    We hebben toen met de naaste buren overlegd, de anderen hebben toen gebeld. De politie is zooo vaak aan de deur geweest...
    Ik zou dus ook proberen in te schatten hoe of wat maar uiteindelijk wel bellen.

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik heb op anders gestemd, dit heb ik gedaan omdat ik eerst de politie zou bellen en dan met mijn knuppel naar binnen zou gaan en het zou proberen om te stoppen ... Kan wel gaan zitten wachten tot de politie er is maar voor het zelfde geldt is de buuf dan al dood..

Zou wel wat ander buurtjes op trommelen om vragen mee te helpen ..

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Optie Ik bemoei me er niet mee. valt meteen af, want ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik weet dat er hiernaast iets ergs gebeurt en ik doe niks om te helpen.

Optie Er zelf wat aan doen valt ook af, want ik weet uit ervaring dat vrouwen, die om wat voor manier dan ook mishandeld worden, niet makkelijk openstaan voor hulp. Daarnaast breng je ook nog eens jezelf en je kinderen in gevaar, omdat zo'n agressieve vent ook wel eens jou en je gezin iets kan aandoen, als jij je ermee gaat bemoeien.

Mijn keuze: Ik bel de politie. Waarom?
    1) Dan weet de politie in elk geval dát er iets aan de hand is.
    2) De politie heeft de juiste contacten m.b.t. hulpverlening in dit soort situaties.

Optie Anders valt ook af, want ik zou niet weten wat ik anders zou kunnen doen om haar te helpen. Zoals ik al zei: Ik weet uit ervaring dat vrouwen toch niet zomaar hun partner verlaten en JIJ bent de boeman als het weer 'goed' is.

16. ecl

ecl Niet meer actief

Als eerste wil ik even zeggen dat ik flink moet slikken bij het lezen van de reacties van de dames die zelf mishandeld zijn. Vindt dat zo erg! Wordt er echt een beetje emo van! Vooral ook omdat de omgeving vaak zo makkelijk denkt van; dan ga je toch gewoon weg;). Ja je vraagt er zelf om als je in zo'n relatie blijft en nog veel meer va dit soort kortzichtige gedachte.
    Echt er zijn veel te veel mensen die weinig inlevingsvermogen hebben en die niet snappen(of kunnen inschatten) hoe bepaalde situaties zijn. Er wordt zo makkelijk gedacht!
    Meiden ondanks dat ik het nooit meegemaakt heb, snap ik wel hoe het zo'n beetje werkt(voor zover dat kan als je het zelf niet meegemaakt hebt) En ben erg blij te lezen dat jullie er allemaal uitgekomen zijn!

TS ik heb de politie bellen gekozen. Dit omdat ik dat ook gedaan heb op het moment dat er flink geschreeuw en gebonk en gesmijt van mijn bovenburen af kwam. Ze wonen 2 verdiepingen hoger, dus ze waren niet verstaanbaar, maar sommige dingen wel een beetje verstaan en alle geluiden waren verder heeeel goed te horen. Politie is meteen gekomen, ik heb ze binnen gelaten in het appartementencomplex. Daarna nog wel eens wat geschreeuw gehoord, maar nooit meer zo heftig als toen.
    Kan dat echt niet aanhoren en niks doen, echt vreselijk vindt ik het!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geloof me, daar zit een verschil tussen. Als iemand anoniem belt, gaat de politie polshoogte nemen. Als de vrouw zelf belt, dan komen ze de man sowieso meteen meenemen.

18. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik zal politie bellen hoef zoiets niet nadenken!

Mijn buurvrouw was of is mishandelt door haar man!
    Ik hoorde echt geschreeuw en gehuil echt eng!
    De kinderen hoorde ik ook huilen
    Heb met haar gepraat en ze schrok we'll maar vertelde dat er nieTs aan de hand was
    Tot 1 dag was ik het echt zat en belde de politie en heb ook gelijk hard geklopt op de raam .
    Man deed open en vertelde hem dat ik het zat was en politie heb gebeld!
    Hij ging echt tekeer ..moeT zeggen was we'll heel eng maarja liever iemand helpen en kindEren dan niets doen! Het was zo pakistaanse man en vertelde miJ ook gelijk dat ik slechte vrouw was en zulke vrouwen moesten gestraft worden!

Mrrgoedd gelukkig na zovaak politie gebeld is hij opgepakt , teruggekomen en is het we'll rustiger

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb de politie gebeld nadat ik stijf in mijn bed gelegen heb van wtf gebeurt hier nou. Ik heb nml een verleden van mishandeling en dit ging me niet in de kouwe kleren zitten zeg maar.
    Zou willen dat ze voor mij toen de politie gebeld hadden...

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook ik heb gekozen voor de politie bellen.
    maar ja als de buuf zelf geen aangifte doet kunnen die natuurlijk ook niets doen.

Deel Deze Pagina