Politie bellen, maar ook contact opnemen met andere buren om het te bespreken, want ik weet dat bij overlast een melding pas serieus wordt genomen als het van meerdere buren komt, met meerderen sta je sterker.
Ik krijg hier de rillingen van... Wat erg dat je dit hebt moeten meemaken en niemand ingreep... @ alle mensen die dit helaas van dichtbij hebben moeten meemaken. Door jullie reacties zou ik nu zelfs geen seconde meer twijfelen om onmiddellijk de politie te bellen. Ik had al aangeklikt dat ik de politie zou bellen, maar misschien dat ik op het moment zelf wel een minuutje had getwijfeld voor ik mijn telefoon nam. Nu zou ik er zelfs niet meer over nadenken. Dit is gewoon te erg...
Zodra ze ruzie hebben direct de politie bellen. Het is dan aan haar om aangifte te doen, wat ze ws niet doet maar dan heb jij je best gedaan.
Pffff, ik weet niet wat ik zou doen. Aanspreken? nee, omdat de vrouw of man in kwestie het mss niet durft toe te geven. moeilijk hoor, ik denk dat ik toch iig de politie zou waarschuwen. Helemaal niets doen zou iig geen optie zijn. vreselijk dat deze dingen nog steeds veel te veel gebeuren!!
Die vriendin heeft haar het hele weekend nog niet weer gezien... Schijnt nu ook erg rustig te zijn in huis? Ze lijken er niet te zijn? Heb de situatie ook met mijn ouders gesproken en die hebben haar een prepaid kaart aangeboden met een mobieltje die eigenlijk niet meer door hun wordt gebruikt en dan kan ze dus wel bellen, maar redelijk anoniem. Schijnt niet te traceren te zijn? Desnoods bet ze dan 112 en roept iets van "adres; ga er heen! Hij dreigt haar te vermoorden!" Een volgende keer dat he gebeurt ben ik er zeker van dat ze gaat bellen! Wat verschrikkelijk dat er zoveel meiden zijn hier die dit herkennen en ook hebben meegemaakt. Respect voor jullie! en wat super om te lezen dat jullie toch ook uiteindelijke liefdevolle relaties kennen!
Meteen de politie bellen. En daarna met een honkbalknuppel op bezoek gaan. Haar keel dicht knijpen?! Dat is iemand proberen te vermoorden! Daar ga ik niet naar staan kijken, of naar luisteren. Sla die kerel het licht uit zijn ogen als ik zoiets zie.
Herkenbaar. Ik ben ,was, ook zo'n viswijf. Ik vlieg overal meteen op af. En zo heb ik al wel eens een paar klappen mogen vangen maar kan wel wat hebben gelukkig. Heb een tijdje terug ook al ingegrepen terwijl NIEMAND wat deed, maar toen had ik mijn kinderen niet bij me. Ik ben wel eens he-le-maal geflipt tegen mensen die toekeken hoe een hondje verdronk, met kinderen bij me. Achteraf had ik me best even kalm kunnen houden, maar op dat moment... oef.
Ik zou de politie bellen. Wij zaten een paar jaar terug bij een vriend van ons. Bij zijn buren ging het ook vreselijk te keer. Ik, mijn ex en nog een vriend gingen er heen. En 1 bleef in het huis van onze vriend zodat hij eventueel politie kon bellen. Ik vergeet het nooit meer vond het zo heftig wat er gebeurde toen wij aan belde. Die vent deed open, helemaal geflipt en zijn vriendin lag op de grond. Hij sprong gelijk weer op haar om verder te slaan. Mijn ex duwde hem van haar af en ik ben op haar gaan liggen om haar te beschermen. Die kerel draaide echt helemaal door. Zowel mijn ex en ik hebben flinke klappen van hem gehad. Ik heb hem toen terug geslagen en vermoedelijk zijn neus kapot geslagen. Die vriend van ons die nog in het huis was had inmiddels 112 gebeld. Wij hebben dat meisje toen uit huis getrokken en ons huis ingesleurt. Direct de deuren op slot. Alleen was hij zo vreselijk kwaad op mij omdat zijn neus gebroken was dat hij mij nu moest hebben. Ik ben serieus nog nooit zo bang geweest, hij stond met een knuppel de voordeur in te slaan, ik heb me toen opgesloten in de wc en weer 112 gebeld. Binnen zeer korte tijd kwam er een heel arrestatie team met honden en al. Hij is toen opgepakt, en zij heeft een weekje bij die vriend van mij ingewoond om op adem te komen. Helaas is ze wel weer terug gegaan naar hem. Heb nog vaak aan haar gedacht. Die avond vergeet ik nooit meer. Ik ben niet snel bang maar die kerel flipte zo.
Moeilijk.... bij echt horen breken van meubels en gooien van mensen zou ik politie inschakrlen of er aan de deur gaan. Bij alleen verbaal doe ik niks (tenzij tegen kinderen) want ik scheld ook wel eens met mijn man
Ik zou zeker de politie bellen. Ik zou er denk ik niet heen gaan maar wel een opmerking maken als ik ze zou zien, iets in de trant van: ik weet niet precies wat er bij jullie thuis gebeurd maar ik hoor het wel dus als jullie niet willen dat ik er wat vanaf weet zorg dan dat het rustig blijft oid.
absoluut politie bellen, en als ze niet gelijk willen komen, zeggen dat je dan zelf maar even actie gaat ondernemen, moet je kijken hoe snel ze voor de deur staan. In eerste instantie doe je het voor het slachtoffer maar ook voor jezelf, zeker als de mishandeling al een tijdje aan de gang is. (weken, maanden enz.) en jezelf en misschien ook je kinderen er behoorlijk gefrustreerd of bang door raken. (Ik heb als klein meisje jarenlang dagelijks slapeloos bibberend en bang in bed gelegen omdat de buren in dronken toestand elkaar graag verbaal afslachtten, elkaar de hersens insloegen en de deuren uit hun posten gooiden. ) Niemand wil uiteindelijk op zijn/haar geweten hebben dat men al die tijd wist wat er speelde en nooit iets gedaan heeft tot het echt een keer te laat is.
Ik zou waarschijnlijk ook de politie bellen, maar lijkt me een hele moeilijke situatie.. Als ze er recht op af stappen hebben ze inderdaad eerder kans dat de man de overhand neemt of ze nog niks kunnen doen en de vrouw er nog meer van langs krijgt omdat zij misschien de politie had gebeld. Misschien een idee om op zo'n zaken een agent in burger met de vrouw te laten praten op een plek waar ze zich veilig voelt?
Politie bellen!! Mijn vader heeft mijn moeder vaak mishandeld en dat is erg beangstigend kan ik je zeggen. Ook zijn 2e vrouw heeft hij mishandeld. En ik weet van beide dat ze altijd hoopte dat iemand de politie zou bellen. Bij zijn 2e vrouw is dit toen wel eens gebeurd en zijn ze meegenomen door politie en bij familie gebracht. Mijn vader is voor zover ik weet nooit opgepakt. Dus ja, als je zoiets hoort, direct bellen. En als het daarna door gaat gewoon weer bellen. Net zolang tot er echt iets aan gedaan word!
Politie bellen inderdaad! En misschien samen met iemand anders aanbellen als ik durf. Ik heb ook wel eens op tv gezien dat een collega van iemand die werd mishandeld een soort dagboek bijhield van welke dag ze blauwe plekken had of te laat was en dat heeft er voor het grootste gedeelte toe bijgedragen dat die man toen is veroordeeld. Dus als het buren zijn en je hoort regelmatig dingen, dan is het misschien een idee om het op te schrijven. Mocht je dan de politie bellen, of er komt een rechtzaak, dan sta jij, en het slachtoffer een stuk sterker.
Zou ook meteen bellen en mijn vermoedens uitspreken. Zou me er niet persoonlijk in gaan mengen ofwel een gesprek met hun aan gaan je weet nooit waar dat op uitdraait.
Hier al een aantal keer de politie gebeld voor mijn bovenburen als hij haar weer eens flink in elkaar sloeg. De ene keer bel ik 112, omdat het echt te erg is en de andere keer de politie zelf.
nou als ik dat letterlijk zou horen gebeuren, bel ik wel de politie voor een melding hoor...eventueel probeer ik later met haar te praten. ligt er wel aan wat voor contact je hebt met je buren, anders laat ik het bij een belletje.
ik heb 14 jaar lang in zo'n situatie gezeten. Uiteindelijk na al die tijd weg durven gaan, omdat ik hulp kreeg van een buitenstaander die mij liet zien dat ik best financieel alleen kon rond komen. Dat mijn kinderen geen honger hoeven te lijden zonder ex. En dat iemand me ook aardig vond en ik geen uitschot was dat ik daardoor al die ellende verdien. Het was een proces van een paar jaar om weg te gaan, maar de beste keus in mijn leven. Ik heb er ook heel veel door verloren (mijn huis en betaal nu nog schulden af) en alles opnieuw moeten opbouwen. In het blijf hebben ze mij een jaar lang geholpen en sterk gemaakt. Maar mijn vrijheid is mijn alles. Dus ik zou proberen de gene die word mishandeld de wereld te laten zien. Uit isolement halen, laten zien dat hij of zij geholpen kan worden direct. En tijdens crisis politie bellen, als er iemand overlijd door mishandeling en ik zou het hebben aangehoord en niets hebben gedaan. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven.
Ik zou er anoniem een melding van maken. Er zelf op afstappen zou ik nooit durven, je weet nooit hoe de reactie zal zijn!
Als ik op straat iets zie gebeuren ga ik er ook vaak op af en trek mn mond open (vriendlief zegt weleens, jij wordt nog wel een x geslagen ofzo) doe ik ook weleens, heel soms, als iemand iets stoms doet (in oktober heb ik een auto ongeluk gehad, een paar weken later gooit een auto zonder te kijken weer de auto voor de mijne, ik was zo pissig dat ik er achteraan ben gereden en ze heb aangesproken, wel op normale toon) maar wel alleen zonder kleine.. Maar als zoiets van mishandeling bij onze buren gebeurd bel ik gewoon de politie, ik denk niet dat ik ga aanbellen...