Wat zou jij doen of vinden als..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jucade, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje lastige situatie zeg.. misschien is je broertje nog in shock en bang voor de gevolgen (maar goed had ie zijn broek dicht moeten houden ;) ) wellicht als je er op een rustiger moment met hem over probeert te praten dat hij dan wel openstaat voor advies en wanneer je aangeeft dat je hebt gezegd dat het kindje altijd welkom is omdat t jouw neefje/nichtje is hij dan ook gaat nadenken?
    het zal dan toch ooit uitkomen lijkt me dus hij zal het dan niet voor altijd geheim kunnen houden denk ik, misschien moet je ook aangeven dat je dan ook neit bereid bent om erover te liegen wanneer mensen vragen wie dat kindje is?
    ik noem maar wat hoor..

hopelijk is het zijn eerste reactie en bedaart hij nog en gaat hij wel zijn verantwoordelijkheid nemen...
    lastig ook naar de vriendin van je broertje zeg, je weet toch iets waar je het niet mee eens bent en hij zal het toch zelf moeten vertellen denk ik...

2. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Zeer lastige situatie, maar laten we reeel blijven
    A.) hoelang is hij vreemd gegaan?
    B.) zou het wel van hem zijn ( bij een korte affaire/ one night stand)
    C.) wat voor meisje is het, zou ze ook nog met andere er naast hebben geflikflooit
    D.) hoe is zijn relatie nu met zijn orginele vriendin?
    E.) hoe staat zij in deze situatie

En ja hij is er waarschijnlijk zelf bij geweest dus niet alleen de lusten maar ook de lasten! Als het van hem is. Hij zou evt een vaderschapstest kunnen laten doen voordat hij echt zijn handen van haar aftrekt. Mocht het wel van hem zijn vind ik dat hij ook zijn verantwoording moet dragen.

Ondanks dat je schrijft dat je relatie met je broer niet top is vind ik het TOP dat je zegt dat het toch je neefje/ nichtje zal zijn en dat ze welkom is!
    Hopelijk kan jij de positieve kracht die je nu al hebt in deze situatie overbrengen op je broer zonder hem al teveel te beoordelen op zijn fout, en hij het ook op een wat positievere manier zal benaderen.

Suc6 in de lastige situatie.

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou het om te beginnen niet als mijn zaak beschouwen en niets doen. Zeker niet als ik niet van beide kanten het verhaal had gehoord. En als ik wist hoe het zat zou ik nog voorzichtig zijn. Je weet bij zulke dingen namelijk nooit wat er precies speelt.

Zelf ben ik altijd om eerlijk te zijn een beetje wantrouwig als vrouwen door vreemdgaan zwanger raken, door de pil heen. Ik ken genoeg verhalen van meiden die 'per ongeluk' zwanger werden en ik vind dat om te beginnen nogal onverstandig. En in principe vind ik het niet per definitie verwerpelijk als mannen overvallen worden met een kind waar ze niet om gevraagd hebben, dat ze een keuze maken die mensen liever niet horen. Mooi is anders, maar ik kan me de reactie voorstellen.

Dat gelul met een man als ie hem erin hangt, dan moet ie dat ook maar zijn als er iets uitkomt, dat vind ik eigenlijk wat te gemakkelijk. Als je gevraagd hebt of je vriendin of scharrel of one night stand aan de pil is, en zij zegt van ja, mag je een zwangerschap uitsluiten. En als ze aan de pil is, ga je ervan uit dat ze geen kind wil, en dus ook niet dat ze dat kind wel wil houden als het eventueel toch mis gaat (want in zo'n geval spreek je niet van 'raak zijn'). Ander verhaal als je willens en wetens onbeschermd sex hebt, vind ik, maar wat hier het geval is, weten we niet.

Kortom: te moeilijk om over te oordelen op basis van deze informatie.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wil 1 ding toevoegen: een man heeft de keus van abortus niet. Als je als vrouw zwanger blijkt te zijn en je laat het weghalen, om wat voor reden dan ook, dan is het klaar en ben je er vanaf.
    Als man heb je die keuze niet. En ja, soms is dat zuur, vooral als je dacht het veilig te doen en die vriendin later helemaal geen leuk mens blijkt te zijn.
    Komt het kindje ter wereld dan zou ik toch bij iemand aandringen om er een band mee op te bouwen en een deel van de zorg op zich te nemen (bij familie, goede vrienden dan, bij een vage kennis bemoei ik me er niet mee).

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ten eerste, hoe kan je ooit door de pil heen zwanger raken? Bij de meeste pilsoorten 'mag' je namelijk 2 pillen per strip vergeten, die heeft dan geen gevolgen.
    Mocht je medicatie hebben gekregen waardoor de pil tijdelijk minder werkt, dan krijg je dit van te voren te horen van zowel je huisarts als de apothekersassistente.
    Diarree is vaak ook een fabeltje, omdat de pil in de dunne darm wordt opgenomen en diarree vaak een probleem in je dikke darm is.
    Kortom het hele verhaal van door de pil heen zwanger raken is iets wat bijna nooit voorkomt maar heel vaak als smoes wordt gebruikt.

Daarnaast moet je denk ook goed met je broertje praten, waarom heeft hij geen condoom gebruikt? Misschien ook gelijk een handig momentje om voorlichting te geven over oa soa's etc? ;)

Vind een zwangerschap iets van beide partijen, en dat je broertje er heel goed over na moet denken. Stel hij krijgt over een paar jaar bewust kinderen, dan moet het toch gaan malen dat hij nog ergens een kind rond heeft lopen?
    Zowel die vriendin als je broertje moeten hun verantwoordelijkheid nemen, maar kan 1 van beiden die verantwoording niet aan dan is het kind misschien beter af zonder die gene.
    Lastig dus want het mes snijdt aan 2 kanten.

Vind het van jou in elk geval erg goed dat je jezelf openstelt voor het kind! Toppie, op deze manier kan het kindje toch later de familie leren kennen. Denk ook dat die vriendin het prettig zal vinden.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Daar ben ik het eigenlijk ook mee eens...

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik zou het vertellen tegen zijn vriendin waarbij hij vreemd is gegaan

Niet fair om haar in het ongewisse te laten. zij weet van niks, en gaat vrolijk verder met hun relatie terwijl hij vreemd is gegaan en diegene ook nog eens zwanger is ook

Ook zou ik hem flink bijvegen over dat hij niks te maken wil hebben met het kind en hem is goed de waarheid zeggen. ook mijn ouders zou ik inlichten hierover

dan maar ruzie met m'n broer, maar bij mij staat het principe nog voor familieband of wat dan ook

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dat ben ik niet met je eens

tegenwoordig kun je NIEMAND meer op zijn woord vertrouwen, al helemaal niet een scharrel

wil je niet dat je scharrel/vriendin zwanger word? gebruik je lekker een condoom, dan heb jij jou aandeel als man gedaan en er alles aan gedaan dat een zwangerschap word uitgesloten.

er vanuit gaan dat een scharrel/vriendin die je pas hebt de waarheid spreekt wat betreft pilgebruik vind ik naïef van de man.

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Vind ik idd ook naïef!

10. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Lastig, even over naïef... Kan maar ik vind dat bij zwangerschap een man net zo goed keuze moet hebben als de vrouw... Dus als je dat vraagt en ze zou hebben gelogen, dan is dat ook haar probleem.. Maar dat ter zijde.

Ik vraag me ook af, bij het lezen of ze wel zeker weet of het van jou broer is...
    En verder, open staan... Voor alle kanten... En verder niet te veel mee doen, niemand veroordelen, en wel luisteren.

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou hem vertellen dat als hij het kindje niet ziet en dat een paar jaar volhoud dat zijn kans als vader dan is verkeken . Dat hij alleen verwekker zal zijn en nooit meer echt vader . Kiest hij daar dan voor is het zijn eigen keuze . Hij kan beter eerlijk zijn dan een kindje steeds valse hoop geven en niet op komen dagen wat je ook wel is hoort .

Als hij geen vadergevorlens heb kan je die niet afdwingen . Hoe erg het ook is .

Deel Deze Pagina