Vandaag ben ik naar de tandarts geweest en donderdag moet ik naar de mondhygiënist. Ik ga naar allebei 2x per jaar. Ik heb niet het beste gebit dus ik ga maar naar allebei, maar gaan er veel mensen naar een mondhygiënist? En ga je daarom minder vaak naar de tandarts? Ik ben dus wel benieuwd hoe vaak jullie naar de tandarts en/of mondhygiënist gaan
Ik ga meestal een keer per jaar. Maar sinds de kinderen mee gaan, ga ik twee keer, wil wel het goede voorbeeld geven. Heb een prima gebit, had in mei voor het eerst een klein gaatje, door medicatiegebruik denk ik.
2x tandarts, 1x mondhygiënist. Volgend jaar werd me geadviseerd om 2x naar de mondhygiënist te gaan. Heb ook geen best gebit meer (door eetstoornis).
Ik heb dat allemaal niet meer in mijn pakket. Ik schuur die witte rotsen 2 keer per dag met mijn elektrische tandenborstel en stoker/rager ernaast. Er valt niets aan mij te verdienen zegt de tandarts Dus het ene jaar tandarts en het andere jaar de mondhygiëniste voor wat minimaal tandsteen.
Ik wil eigenlijk 1x per jaar gaan, minimaal. Maar er zit nu al te lang tussen want ik durf niet meer zo goed door die heks van een mondhygiënist... Ik weet dat ik moet gaan maarja..
Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts en 4 keer per jaar naar de preventiemedewerker/mondhygiënist. Ik heb een sterk gebit, nooit gaatjes en witte tanden. Ik ben er zuinig op en dat kost me een vermogen
Kun je dan niet naar een andere? Je hebt ook losse praktijken als je niet naar diegene wilt die gekoppeld is aan de tandarts.
Ik ga om de 9 maanden naar de tandarts en preventie assistent. Ik dacht eigenlijk dat zij een mondhygiënist was, tot dat ik laatst op mijn kop kreeg dat ik niet goed genoeg met zo'n ragger in de weer was geweest en ze me bijna moest doorsturen naar de mondhygiënist...
Normaal 2x per jaar naar de tandarts en 1x naar de mond hygiëniste. Ik heb alleen een afspraak gemist en heb daarna weer zo'n angst opgebouwd dat ik al veel te lang niet geweest ben. Moet echt een afspraak maken voor allebei maar bij het idee alleen al breekt het zweet me weer uit.
Met kilo’s lood in m’n schoenen 1x per jaar naar de tandarts.... Gek genoeg totaal geen angst voor de mondhygienste, die bezoek ik 2-3 keer per jaar.
Domme vraag misschien maar wat doet een mondhygiënist allemaal? Mijn tandarts haalt altijd tandsteen weg bij de controle..
2 keer per jaar controle bij tandarts. Mondhygiënist? Nog nooit geweest, zou niet weten wat ik daar moet doen
Eens per jaar controle en 2 of 3 keer per jaar naar de mondhygiënist. Heb veel last van tandplak/steen bij mijn ondertanden, ondanks flosdraad, borsteltjes en tandenpoetsen moet het ook echt nog 2/3 keer per jaar goed gereinigd worden door de mondhygiënist.
Eens per jaar naar de tandarts en eens per jaar naar de mondhygiënist Heb gelukkig een sterk gebit en van de tandarts hoef ik niet vaker
Pas sinds een paar jaar ga ik naar beiden 2x per jaar (en indien nodig zal ik vaker gaan). Maar vraag me eerlijk gezegd niet waarom dat ineens is verandert (voorheen volstond het 2x per jaar tandarts bezoeken en nu ineens niet meer kennelijk).
2x per jaar naar de tandarts voor controle. Gelukkig nooit wat aan de hand, dus mondhygiënist is niet nodig.
Anders 2x per jaar mondhygiënist en 2x per jaar naar de tandarts. Vanwege mijn diabetes is het belangrijk dat mijn altijd ontstoken tandvlees goed in de gaten wordt gehouden.
2 x naar de tandarts ( met kinderen) en 2 keer mond hygiëniste. Heb veel last van tandsteen (Als kind al) ondanks goed poetsen en ontstoken tandvlees sinds de zwangerschappen. Ga vaker naar de tandartspraktijk dan naar de kapper. Maar vind dat ook minder vervelend.