Wat zou jij doen? (vraag over huis verkopen....)

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo dames!

Ik zit erg in dubio en wil graag andere meningen/ideeen horen, want wij weten het niet meer......

Eind januari hebben we ons huis te koop gezet voor 265.000 euro. Een paar dagen later kwamen de eerste kijkers, ze waren erg enthousiast. Wij verkopen ons huis met een internet makelaar en geven dus zelf de rondleiding. Een week later kwamen ze weer kijken en brachten ze een bod van 207.000 euro:$ uit. Hier schrok ik erg van....uit verbijstering heb ik gezegd dat onze bodemprijs 240.000 euro is. Een paar dagen later belde meneer op met een tegenbod van 225.000 euro. Waarop wij weer hebben geantwoord dat het bod van 240.000 euro blijft. Hij reageerde hier negatief op. Een paar dagen later kwamen wij met een tegenvoorstel van 236.750 euro. Toen zijn ze nog een keer wezen kijken met hun kinderen........radiostilte......
    3 weken later mailde meneer dat zij nog interesse hebben. Waarop wij antwoordden dat we dat heel fijn vinden, maar dat het huis niet voor minder weggaat. Hij mailde terug dat zolang ze zoekend zijn ze nog steeds interesse hebben. (snap je het nog:p)

Wij willen heel graag verhuizen. Er zijn plannen in het dorp voor een grote windmolenpark. Daarbij wil mijn man graag terug naar zijn geboorte dorp en dit is voor ons financieel ook aantrekkelijk omdat opa en oma dan kunnen oppassen en Julia van en naar school kunnen brengen.

We zijn nu weer 4 weken verder en eigenlijk willen we deze mensen mailen om het verschil te delen......komen we wanhopig over? Zullen ze daarop ingaan? Of blijven ze bij 225.000 euro? pfff lastig hoor! Ons huis is het meer dan waard, maar ja, nu zijn er mensen geïnteresseerd......straks kopen zij iets anders en hoe lang duurt het voordat er weer mensen komen......en is het huis te verkopen als er straks een windmolenpark in hetzelfde dorp staat......

HELP!!!!! (o ja....wij hebben een lage hypotheek, dus geen restschuld)

2. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Zonder restschuld zou ik persoonlijk gewoon mijn trots inslikken en proberen een gulden middenweg te vinden, afhankelijk van hoe graag ik weg zou willen, en in hoeverre het windmolenpark een negatief effect op de huizenmarkt wordt verwacht te hebben...

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Ik zeg doen!! Ik hoor in je verhaal alleen maar voordelen, jullie willen graag verhuizen, het huis graag nu verkopen nu het nog verkoopbaar is en de goede waarde heeft, geen restschuld dus ja ik zou contact opnemen en het proberen of het lukt voor jullie prijs, dus het door midden doen.
    Ik lees exht in je bericht dta je anders later zit met een had ik maar.... Dus proberen

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Mee eens.

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je geen restschuld overhoud bij 225.00 zou ik het pakken en verkassen!!

Wat je zegt deze tijd en windmolenpark in het vooruitzicht?

En als je heel graag wil verhuizen, dan zou ik voor mijn eigen geluk gaan;)....... (als het financieel kan) en niet afwachten wat op misschien wel komen gaat of niet?

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    uuhm, lijkt me niet moeilijk die keus. geen restschuld ik zou mijn strijd kiezen, wij wonen in een huurwoning wat al 4.5 jaar te koop staat.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.280
    6.192
    113
    Ik zou ook ervoor gaan. Ik zou denk ik gelukkiger zijn met de nieuwe woonplek dan met meer geld op de bank. Vooropgesteld dat je dan wel het huis kan kopen wat je op het oog hebt.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Had het wel geweten.

Als ik er geen restschuld aan over hield had ik ze gelijk gemaild!

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou het idd ook doen. Bedenk ook wat je aan extra kosten hebt (of niet bespaard) als je nog een jaar met dit huis zit, of een half jaar. Dat kan ook een hoop schelen.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij woning nu vrijstaand, maar voor 225.000 euro kunnen we (waarschijnlijk!) niet vrijstaand kopen. We hebben 2 huizen op het oog. 1 ruim 2 - onder-1 kap voor 219.000 euro of een vrijstaand huis voor 235.000 euro........

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja je kan nog een paar jaar afwachten en ermee blijven zitten of het bod accepteren en gaan genieten van een nieuwe start op een nieuwe plek. Ik zou wel weten wat ik zou kiezen;)

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    vrijstaand voor 235???
    Wauw, daar wil ik ook mijn huis vandaan pakken en hier neer zetten..

Mijn huis is een tussenwoning en nog duurder... ;(

Maar terug op je vraag, als je verkoopt zit je dan tijdelijk ergens anders? Want als ze nog moeten bouwen duurt dat wel even toch?

Je kunt idd het verschil delen en de laatste 7 a 8 duizend proberen te sparen? Ik zou een vrijstaandhuis niet zo snel opgeven..
    Maar je moet blij zijn dat je een koper hebt in deze tijd..

Lastig, in mijn geval zou ik geld van ouders lenen en dus verkopen en gaan voor het vrijstaande huis.

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou ze nog een keer mailen en vragen of ze nog interesse hebben en dat jullie bereid zijn nog wat aan de prijs te doen, als zij dat ook willen doen. 40 k zakken is erg veel hoor, jeetje,... Maar ik lees ook veel voordelen in het schikken. Weet niet wat je maandelijkse lasten zijn, maar wij betalen bv 1400 per maand. Een tijdje dubbele lasten zou al snel 10000 zijn.

14. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    In deze tijd koop je natuurlijk ook veel voordeliger een ander huis weer. Zonder restschuld zit je idd in een luxepositie. Doordat je toch gezakt bent na die 240.000 denken de potentiele kopers waarschijnlijk dat er - als ze langer wachten - nog wel meer aan de prijs te doen. Ik denk dat zij met hun reactie bedoelen dat, zolang zij nog zoekende zijn zij geinteresseerd blijven in jullie huis (mits je nog iets met de prijs doet).

Ik zou willen dat ik jou positie had. Wie weet kun je op de huizen die jullie nu hebben gezien ook nog wel wat van de prijs afkrijgen (wie weet wel net zoveel als zij nu bij jullie toch?). Ik zou ervoor gaan maar begrijp je twijfel zeker.

Weet je trouwens wel wat jullie taxatiewaarde is? En kun je inschatten if die potentiele kopers echt niet meer kunnen betalen of dat ze het gewoon proberen zo laag mogelijk te kopen?

15. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.622
    1.069
    113
    Hier
    Een tip. Mocht het met deze kopers niet lukken en je moet nog een keer onderhandelen... Zeg niet gelijk je uiterste bod. Het is een spel. Hun bieden heel laag en verwachten dat jullie dan ook iets zakken en zo gaat dat over en weer. Als je gelijk je uiterste bod zegt heb jij geen ruimte meer

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uit je verhaal haal ik dat hen laatste bod niet 225 is, maar 236?
    Of lees ik het nu zo verkeerd..

Ik zou contact opnemen, dat na lang nadenken jullie besloten hebben akkoord te gaan met het bod van 236, als dat nog staat. Vooral als je er geen rest schuld aan over houdt..

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou toch echt nog even afwachten en een makelaar in de arm nemen. Iets verkopen is een vak apart en het kan je heel veel geld kosten als je het niet kan dat zie je maar. 40.000 is echt een hoop geld! Mensen kunnen zeggen, je hebt geen restschuld dus DOEN!! Maar je verliest 40.000 euro! Sterker nog, je kan niet eens iets gelijkwaardigs terug kopen.

In je vorige topic waren er een hoop mensen die zeiden, niet doen. Die mening deel ik nog steeds. Je hebt nog niks anders en er staat pas zo kort te koop. Deze kopers weten dat jullie er snel af willen en weten julle minimale prijs, ze spelen een flink spel. Je laat je leiden door je emotie en daar maken ze gebruik van maar kom op, 40.000 is zelfs in deze tijd heel veel geld!

18. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Meid, jij weet hoe ik erover denk! Jullie bod kwam nog eerder dan een bod op ons huis, volgende week ben ik hier weg! en meid, wij hebben een grote grote restschuld maar wat ben ik blij dat ik terug kan naar mijn geboortedorp. Ik kan het wel uitschreeuwen zo blij!!
    En geloof me, de huizenprijzen zullen blijven dalen!!
    Doen! Doen! Doen!

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kan me voorstellen als je erg graag weg wil en er niet meer uit te halen valt, je tot zo'n beslissing komt. Maar 40.000 verlies door een foutje/verkeerde aanpak is wel zuur.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Schrijf eens op wat de voordelen zijn van verkopen voor deze prijs en de nadelen. Misschien maakt dat het wat makkelijker om te beslissen. Je weet namelijk niet of en snel nog een koper komt die oprecht interresse heeft en hoe graag wil je weg uit je huis. Jullie houden geen restschuld over, dus dat is een enorm groot voordeel. Mensen kunnen hier wel roepen dat je een verlies van 40000 euro niet moet accepteren, maar dat is aan jullie. Daarbij is het ook geen verlies van 40000 euro, want de vraagprijs wordt bijna nooit betaald, dus als het goed is hebben jullie dat al ingecalculeerd. Ook is het zo dat je nu wanneer je een ander huis koopt een sterke positie hebt als koper en ook jullie waarschijnlijk nog het nodige geld van de vraagprijs af kunnen gaan krijgen. En het belangrijkste van alles is nog wel: Hoe gelukkig ben je waar je nu woont en hoe gelukkig ben je als je kunt verhuizen en hoeveel extra voordelen hangen daar aan vast. Zijn die voordelen groot en denk je daar gelukkiger te zijn, dan is het het al snel waard om je huis wat goedkoper van de hand te doen. Jullie kunnen dat eerder beginnen met het opbouwen van de toekomst zoals jullie die voor ogen hebben. Iedereen kan wel makkelijk roepen dat je het voor te weinig verkoopt, maar je moet het als je dit afwijst nog wel zien te verkopen en als je daar weinig risico bij wilt lopen kun je nu beter gebruik gaan maken van dit aanbod.

Deel Deze Pagina