Wat zou jij doen? (Werk)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Peppabig, 20 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Gisteravond is 1 van de eerste dingen die Rutte zegt: heeft een huisgenoot koorts of verkouden moet je thuis blijven.

Nu heeft mijn dochter al een week koorts. HA sluit Corona niet uit maar het is ook niet waar ze direct aan denkt.
    De rest van ons gezin is niet ziek.

Toch is officieel de regel dat je thuis moet blijven en niet naar het werk mag.
    Thuiswerken kan niet.

Wat zou jij doen?

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Thuisblijven. Duidelijke regel.
    Mijn dochter heeft ook koorts en ik blijf dus thuis. Je hoeft zelf niet ziek te zijn om Corona over te dragen als je besmet bent. En de huisarts kan het bij je kind niet uitsluiten dat het geen Corona is, dus daarom wordt er gevraagd om thuis te blijven.

Syane en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Thuisblijven.

MaMa vindt dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #4 Damay77, 20 mei 2020
    Laatst bewerkt: 20 mei 2020
    Nee het is verkoudheidsklachten MET koorts. Dan moet jij ook thuis blijven. Maar je hoeft niet thuis te blijven bij alleen verkoudheid. Dat zou lekker wezen. Dan kan je met meerdere kinderen wel maanden thuis blijven want de kans is groot dat er 1 in je gezin wel verkouden is....

Als gezinslid koorts heeft dan moet iedereen thuis blijven. En bijv koorts met benauwdheid klachten of verkoudheidsklachten. Ik
    zou zorgverlof of calamiteitenverlof aanvragen. Of vakantie uren en verder thuis blijven.

Ligt eraan wat voor een werk je hebt. In de zorg moet je gewoon naar je werk.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Thuis blijven! Ik zou misschien wel in de verleiding komen om een frisse neus te gaan halen, dat geef ik wel toe... de muren zouden echt op me af komen als ik een week echt binnen moest blijven.

Maar als het goed is gaan alle werkgevers hier de komend tijd mee te maken krijgen en het kan niet anders. Het is ook niet alsof ik mijn kind met koorts naar de opvang ga brengen dus ik moet het toch thuis oplossen.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ze heeft koorts, dus dan moet je sowieso allemaal thuisblijven. Als iemand verkouden is blijft alleen diegene die verkouden is thuis.

Syane, Neuzeke en Mississippi vinden dit leuk.
  7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja volgens mij is dit idd de regel. Wat ook echt heel rot is straks in het najaar, denk dat ik mijn baan vaarwel kan zeggen met 3 kids onder de 6. Er is dan altijd wel iemand verkouden :(

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Ik reageerde op verkoudheid en was te snel met verzenden. Heb bericht aan gepast.

Madelie vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je niet in de vitale sector werkt blijf je thuis wanneer een huisgenoot koorts heeft. Werk je in de vitale sector dan mag je komen werken als een huisgenoot koorts heeft of zelfs bewezen Corona. Je werkt dan gewoon lekker door totdat je zelf klachten krijgt;)
    Verschilt per werkgever maar in mijn nabije omgeving gebeurt dit dus wel degelijk.

10. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Iedereen zegt dus thuisblijven..

Maar de baas zegt gewoon komen werken zolang er zelf geen klachten zijn.
    De huisarts zei ook specifiek dat we allemaal thuis moeten blijven.
    Werk doet nu heel raar, net of mijn man niet wil werken (zo komt het tenminste over)
    Hij is nu dus wel gewoon blijven werken.
    We hebben er allebei geen fijn gevoel bij maar we weten ook niet goed wat we nu moeten doen.
    We hebben nu het gevoel dat we als zeurpieten worden gezien.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als jij je ziek meld vanwege de rivm regels, dan moet je baas de arbo maar inschakelen en die zullen aangeven dat je volgens de regels thuis moet blijven (als het goed is) . Hier werd het juist op het werk nog gezegd; ook al heb je maar een verkoudheid - ziekmelden. En ja, wij melden je officieel ziek, dus mogelijk kun je een telefoontje van de arbo verwachten. Maar dat is niet anders.

WinterBird en Syane vinden dit leuk.
  12. maliro

maliro Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Dochter heeft al een week koorts maar is verder niet ziek. Wel vandaag voor de zekerheid wat urine ingebracht maar daar nog geen uitslag van. Al verwacht ik dat het goed zit.
    Gedoe met werk want ik heb een vitaal beroep maar ik ben ook alleenstaande moeder. Waar haal je een oppas vandaan voor een koortsig kind en haar autistische broer??

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zou thuisblijven en het gedeelte van de persconferentie waarin wordt gezegd dat het gehele gezin thuisblijft wanneer een huisgenoot koorts heeft naar mijn werkgever sturen. In mijn begeleidende mail zou ik zetten dat ik het niet op mijn geweten zou willen hebben als een ander door mijn toedoen ziek zou worden.

Syane vindt dit leuk.
  14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Altijd de regels van het RIVM opvolgen. Doet je baas moeilijk, dan kun je een melding doen bij SZW

Syane vindt dit leuk.
  15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Thuiswerken. Een van mijn kinderen heeft pas drie weken (hoge) koorts gehad en wij moesten allemaal binnen blijven.

16. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Hele goede tip melding maken.
    Werkgever denkt alleen in eigen belang

bulakgirl vindt dit leuk.
  17. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Hier inderdaad precies hetzelfde. Vanochtend urine weggebracht. Ze zagen zo niks naar wilde wel een kweek doen. Dit kan pas maandag dus dan nog een keer wegbrengen.

Ze had vanmiddag 38,3, wel de hele dag gespeeld tot ongeveer 17:00. Toen werd ze heel wit en is ze op de bank gaan liggen.
    Maar inmiddels heeft ze die koorts al een week.

18. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Ik wist niet waar ik melding kon doen. Heb op de site van het ggd en het rivm gekeken maar kon niks vinden. Heb het rivm een bericht gestuurd maar door drukte (logisch) kan een reactie wat langer duren.
    Aan het SZW had ik nog niet gedacht!

Man wil ook liever geen melding doen maar ik zou wel advies aan ze kunnen vragen.

19. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Thuiswerken is met zijn werk niet mogelijk.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Jullie weten wat de regels zijn, je baas weet wat de regels zijn dus jammer dan voor hem. Wat niet gaat, gaat niet. Lijkt mij niet dat jullie erom vragen dat iemand in je gezin koorts krijgt. Ik zou gewoon duidelijk zijn. "Je weet wat er gezegd is als er iemand met koorts is. Zodra dat over is komen we (kom ik) weer werken."
    Klaar, einde discussie.

WinterBird, Martini, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina