Naar ouders op de camping

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door popje, 18 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Door alle regeltjes en aanpassingen weet ik soms wat nu wel en niet mag.

mijn ouders hebben een stacaravan.
    Gaan straks daar 2 weken heen.

dit weekend zou ik graag heen willen, ook om even tussen uit te zijn.
    We gaan er NIET slapen.

maar de vraag mogen wij mijn ouders bezoeken?

mijn ouders (ma en pa) 2 personen,
    Mijn broertje is er ook 1 persoon,
    En wij dan 4 personen.
    totaal dus 7 personen.

nu las ik ergens dat je wel bij elkaar mag komen tot 10 personen,
    Ook stond er dat je 3 personen mag ontmoeten bij je thuis, maar mag ook meer omdat het eigen terrein is.

wie weet hier antwoord op?

kan ik dit weekend naar mijn ouders op de camping, waar we dan in totaal met 7 personen zijn?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij mag het van het RIVM wél áls je afstand kunt houden (binnen is dat lastiger dan buiten) - maar de regels van de camping spelen ook nog een rol. Want er staat me bij dat er op sommige camping bij de regels staat, dat bezoek niet is toegestaan. Het stond er zo: "Het ontvangen van bezoek op het park is tot minimaal 1 juni niet mogelijk" -maar mogelijk is dat op de camping van je ouders wel toegestaan? Maar wel iets om na te kijken dus.

sprits en popje vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik lees mee, ik ben heel benieuwd wat iedereen adviseerd. ik ben ook de hele draad kwijt, wat nu wel en niet precies mag.

mijn gevoel zegt dat het niet zou mogen, omdat je met meer dan 3 mensen bent, die niet bij 1 huishouden horen en dus een groep bent. en aangezien het niet een toevallige ontmoeting is maar een afgesproken samenkomst dan zou het geloof ik niet mogen.

maarja….als je elkaar zomaar tegenkomt en een praatje maakt mag het. en als je met een groep mensen gaat sporten in een park mag het maar ga je daarna op 1,5m afstand met ze picknicken mag dat niet…

2littlemonkeys en popje vinden dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    @amdaa jij weet meestal goed hoe de regels zijn...

popje vindt dit leuk.
  5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik zou even contact opnemen met de camping, wellicht gelden er nog weer aangepaste regels op het campingterrein...
    En daarbij zal de camping de regels wel goed helder hebben aangezien ze vast niet op boetes zitten te wachten.

popje vindt dit leuk.
  6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm denk dat het eigenlijk niet mag toch:

In de praktijk betekent dat dat samenkomsten verboden zijn, ook al wordt 1,5 meter aangehouden, maar dat groepsvorming wél mag, als aan die onderlinge afstand van 1,5 meter wordt voldaan.

Verschil tussen samenkomst en groepsvorming?
    Maar wat is dan het verschil tussen een samenkomst en groepsvorming? Om dat verschil te bepalen draait het volgens de politie om het antwoord op de vraag of sprake is van een "georganiseerd karakter". Een picknick of een barbecue is georganiseerd en mag daarom dus niet (samenkomst). Zelfs niet als iedereen onderling 1,5 meter afstand van elkaar houdt.

Elkaar toevallig tegenkomen op straat en een praatje met elkaar maken is niet georganiseerd en mag dus wél als aan de 1,5 meterregel wordt voldaan (groepsvorming). Dat geldt ook voor ouders die op voldoende afstand van elkaar in een speeltuin naar hun kinderen staan te kijken en daarbij kletsen met elkaar.

Maar zoals gezegd; eerst de camping checken, dat is het makkelijkst.

Syane en popje vinden dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is volgens mij net als met bezoek thuis: max 3 mensen op visite.

Als je het ziet als openbare plek dan kan het gelden als samenkomst, en dat mag nog niet.
    Wellicht na 1 juni wel?

popje vindt dit leuk.
  8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dames bedankt voor de reacties,

mijn ouders zouden het erg gezellig vinden als wij komen.
    Heb tegen mijn ouders gezegt dat ik geen risico wil lopen om een boete te krijgen,
    Al die regeltjes je wordt er soms gek van wat nu wel en niet mag.
    Heb tegen mijn ma verteld dat ze maar aan de camping moet vragen wat van hun wel/niet mag.
    Anders schuiven wij het gewoon op tot het zeker wel mag bezoek op de camping.

sprits vindt dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Je kunt ook nog kijken in de noodverordening van de gemeente waar de camping onder valt.
    Naar mijn idee mag het niet.
    Hier staat meer uitleg:
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/samenkomsten-en-evenementen
    Als het niet mag dan riskeren jullie en de campingeigenaar een boete.

popje vindt dit leuk.
  10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op de camping waar wij komend weekend heen gaan mag je als vaste gast 3 mensen tegelijk op bezoek ontvangen áls je 1,5 m afstand kunt houden in je caravan of tuin.
    Op een andere camping waar we naar keken mocht je geen bezoek ontvangen. Nu krijgen wij geen bezoek, maar het verschil viel me op.

Ik zou het navragen bij de camping.

popje vindt dit leuk.
  11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Syane vindt dit leuk.
  12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Op de camping waar wij naar toe gaan, mocht het voor corona wel, nu niet.
    Zal echt iets zijn dat campings zelf bepalen, dus het beste kan je daar informeren.

Deel Deze Pagina