Als je thuis moet blijven vanwege rivm maatregelen dan hoef je daar geen zorgverlof of calamiteitenverlof voor te gebruiken. Dat is daar namelijk niet voor bedoeld. Als bijvoorbeeld jouw man gewoon voor je kind kan zorgen omdat t ziek is dan hoef jij daarvoor niet verplicht thuis te blijven. Je bent t nu verplicht vanuit t rivm dus daarom moet je ziekmelden. Mocht mijn werkgever daar moeilijk over doen ga ik daar dus geen verlofuren uren voor gebruiken. Je werkgever heeft dat gewoon te doen. Nou zou ik persoonlijk daar geen gedoe van maken. Dan zou ik gewoon gaan werken. Maar de werkgever is dan degene die verkeerd bezig is als hij jou dat verplicht.
Als hij direct contact heeft met anderen moet hij niet gaan. Als hij dat kan vermijden dan vind ik het nog wat anders.
Even een zijstapje. Bij verkoudheid met koorts EN/OF benauwheid blijft het hele gezin thuis. Want benauwdheid komt net zo vaak voor als corona-symptoom als koorts, en hoeft niet altijd gepaard te gaan met koorts. Deze is nog specifiek toegevoegd. Ot: thuis blijven.