Ik ga nog even in op je punt van 'teleurgesteld in de liefde en dan maar vallen op hetzelfde geslacht'. Bij seksualiteit (of je nu hetero, homo of bi bent) werkt het niet zo. Het kan zo overkomen voor de buitenwereld, iemand heeft een pijnlijke breuk meegemaakt en woont nu samen met een man/vrouw. 'Dat komt vast door beschadigd vertrouwen.' Ik geloof dat niet. Die persoon was vanaf het begin al gay, maar heeft daar om een of andere reden niet voor uit durven komen (vind je het gek met de oordelen die het nog steeds opwekt), en is dus een heteroseksuele relatie begonnen. Dat dit vervolgens niet werkt, lijkt me heel logisch. Je bent wie je bent, dat is aangeboren en je kan dat niet veranderen. Ook al zouden heel wat mensen, blijkbaar nog steeds in 2017, dat graag wel zien.
Daarnaast zijn er ook mensen die bi-, omni- of panseksueel zijn. En dan is het helemaal niet vreemd dat iemand de ene relatie aangaat met een man en de andere met een vrouw. Of met een of andere tussenvorm
Klopt. Ik wilde maar aangeven dat het niet zo zwartwit is. Als ik voor de zoveelste keer teleurgesteld wordt door een vent, ga ik niet opeens van vrouwen houden.
Nee, dat snap ik wel. Maar zelfs al deed je dat wel... Dan nog is het niet aan iemand anders omdat te veroordelen. Niemand anders heeft daar iets over te zeggen, ookal zou het voor een ander de meest onbegrijpelijke reden hebben. Het is gewoon geen punt van discussie, wat de reden is. Wat een stel in elkaar ziet is alleen aan die mensen.
Ik sta een beetje te kijken van deze vraag. Ik heb een dochter, maar ik zou bij een zoon ook gewoon lakken. Overigens zat ik op een school met veel alternatieve mensen en nagellak (vooral zwart) was bij de jongens (pubers) ook heel normaal, dus misschien dat ik het daardoor wel heel normaal ben gaan vinden.
Ingaand op de vraag van ts: geen problemen mee. Mijn zoon draagt nu mijn holografische roze glitternagellak en hij is happy! hij is 2,5
1. Ja, je dient homoseksualiteit gewoon te accepteren. Het is zelfs strafbaar om mensen op basis van hun seksuele geaardheid anders te behandelen. Bovendien heb jij er als buitenstaander niks mee te maken welke mensen er met wederzijdse overeenstemming relaties met elkaar hebben. Lijkt me dat je anderen dezelfde vrijheid gunt die jij zelf ook neemt. Jij hoeft jezelf toch ook niet te verantwoorden omdat je heteroseksueel bent (als je dat al bent)? Er is toch ook geen religie die je er de hele tijd mee om de oren slaat dat jouw geaardheid niet deugt? 2. Homoseksualiteit is helemaal niet 'alle eeuwen hiervoor' niet goedgekeurd en niet getolereerd. Verspreid over de hele wereld, in vele verschillende tijden, is de homoseksualiteit bezongen en gevierd, net zoals de heteroseksualiteit. Je zou kunnen stellen dat het allebei gewoon gezien werd als liefde en ik denk dat je er ook niet meer achter hoeft te zoeken dat dat. Homoseksualiteit, biseksualiteit, enz. zijn namelijk geen moderniteit. Het zijn natuurlijke verschijnselen die je ook bij verschillende diersoorten ziet. Liefde is namelijk niet alleen ten dienste van voortplanting. Liefde bestaat namelijk ook in situaties waarin mensen helemaal niet kunnen voortplanten, zoals bij liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht of mensen die reproductieve problemen hebben of gehandicapt zijn.
Ik was alleen het woord lust vergeten. Seks kan draaien om liefde, maar draait heel vaak ook alleen om lust (bijvoorbeeld in de dierenwereld), maar ook daar is uiteraard helemaal niks mis mee.
Ik heb helemaal niets tegen welke geaardheid dan ook maar helaas is de wereld, en nee , ook Nederland niet, niet altijd zo tolerant tegenover homoseksualiteit. Ik denk dat elke ouder het beste wil voor zijn kind,en he hoopt dat je kind gelukkig is. Maar juist vanwege die intolerantie, kan ik me voorstellen dat niet iedereen er blij mee is als hun kind uit de kast komt. Juist om hem te beschermen, behoeden voor gemene opmerkingen of zelfs mishandeling wat heel vaak in het nieuws komt. Helaas is er heel veel homohaat☹️.
Helemaal mee eens. Ben ook bang voor de reactie van homofoben als ze horen dat een van hun kinderen homoseksueel of lesbisch blijkt te zijn. Of voor mensen die hier verkondigen dat homoseksueel gedrag aangeleerd gedrag is. Nemen jullie het jezelf dan kwalijk dat je je kind homoseksueel gedrag heb aangeleerd als je kind homoseksueel blijkt te zijn? Kunnen jullie het dan wel accepteren? Lijkt me erg zwaar als homofoob zijnde en je kmt erachter dat je kind homoseksueel is, voor zowel jezelf als ook zeker je kind! Het maakt mij niet uit als errn van onze zonen homoseksueel blijkt te zijn. Ik accepteer ze om wie ze zijn en gun ze hun geluk. Wat betreft nagellak, geen problemen mee.
En de enige manier om die homohaat om te buigen naar iets goeds is onze kinderen zo op te voeden dat homo zijn ok is en geweld fieziek en verbaal áltijd verkeerd is. En in mijn ogen is homoseksualiteit een gruwel noemen juist een bijdrage aan negativiteit net zoals bij voorbaat al zeggen dat iemand vanwege zijn geaardheid er slechter af is. Juist daarom moeten we onze vuist sterk maken en laten zien dat liefde,elke liefde het overwint. Juist er positief over blijven ipv negatief.
Ik noem homoseksualiteit toch helemaal niet een gruwel! Ik benoem juist dat IK het doodgewoon vind maar er helaas veel mensen zijn die daar anders over denken. Ik heb nota bene zelf een relatie met een vrouw, maar dat heeft heel veel moeite gekost om daarvoor uit te komen , juist omdat ik weet dat er mensen zeer onaardig kunnen reageren. Ik had dat liever anders gezien bij mezelf, dat ik dan gewoon maar op mannen had gevallen,en voor mijn kind zou ik dat helemaal willen besparen. Daarnaast is het bij vrouwenstellen nog iets meer geaccepteerd dan bij mannenstellen. Hoe vaak hoor je wel niet dat er weer een stel in elkaar is geslagen? Is het zo heel gek dat ik mijn kind dat lot zou willen besparen?
Relax, ze bedoelde jou daar niet mee, maar iemand anders.... Het is helemaal niet gek dat je voor je kind zou willen dat hij of zij "gewoon" hetero is, omdat het leven dan (misschien) iets makkelijker is. Zo lang je er maar helemaal oké mee bent als het niet zo blijkt te zijn. En je je kind altijd het gevoel geeft dat het helemaal oké is om homoseksueel te zijn. Net zoals dat het helemaal oké is dat jij een relatie hebt met een vrouw. En laat je nooit iets anders wijs maken!
Nee dat klopt. ik bedoelde het in het algemeen.sorry als het zo overkwam. Verder weet ik als bi met homoseksuele schoonbroers echt hoe het is.daarom probeer ik er juist een positief tegengeluid aan te geven. Zodat het beeld juist positief verranderd.voor iedereen.
Hier ben ik het , als lesbische (en ook uitdragende) vrouw, het zo mee eens! Het leven IS gewoon moeilijker als je(of je kind) homoseksueel of lesbisch bent/is. Neem alleen al de kinderwens: dat gaat nu eenmaal niet zo eenvoudig he, als 2 mannen of 2 vrouwen. En wat denk je ervan hoe het is dat mensen er altijd vanuit gaan dat de 1 toch wel het mannetje is in de relatie, je hebt zeker nooit een goede beurt gehad van een man. Ik snap heel erg goed dat je jezelf en je kinderen dat wilt besparen. Maar je kunt het gewoon zelf niet weten hoe je reageert en hoe het is als je zelf heteroseksueel bent, wat voor moeilijkheden en discriminaties er op je pad komen als je op hetzelfde geslacht valt. Net als ik me als blanke vrouw (mag ik dat zeggen ) niet voor kan stellen om gediscrimineerd te worden vanwege je huidskleur.
Maar weet je, ik, als lesbische vrouw dus ( want dit bijvoeglijk naamwoord zit gewoon vast aan je naam zeg maar, ook zo leuk ), snap het ook nog dat het niet is zoals wie dan ook het bedoelt heeft. Want alnders zouden 2 mannen of 2 vrouwen of wat mij betreft een trio, toch ook wel een (genetisch eigen) kind kunnen krijgen samen?