Wat zou jij doen? Zoon wil nagellak.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sweetL, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Weet je ook dat ze jou keus om een relatie aan met een vrouw te gaan veroordeeld?? Snap echt niet hoe je er mee eens kan zijn?

2. Junijuli

Junijuli Niet meer actief

Dat ze die keus veroordeeld vind ik niet oké, het is ook geen keus naar mijn idee, ben zo geboren, maar ik ben het er wel mee eens dat het leven gewoon veel lastiger is als je een andere geaardheid hebt. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook tijden heb dat ik er ook gewoon echt van baal, denk dan “was ik maar gewoon hetero, zou zoveel simpeler zijn. 2 vrouwen kunnen zich samen niet voortplanten, in die snap ik gewoon de opmerking “ zo heeft god, of de natuur, het niet bedoeld.

Ik vergelijk het soms met vrouwen die bv hele grote borsten hebben en het ws wel kennen dat mensen daar het eerste naar kijken bij een ontmoeting. Je wordt niet in je ogen aangekeken maar de blik gaat direct naar je boezem. Als mensen je dan omschrijven is het “die vrouw met die grote joekels”. Zo ervaar ik het ook als lesbische. Je wordt beschreven als “die lesbische vrouw “Niet als de vrouw die zo goed kan koken of whatever. Het wordt gewoon AL-TIJD benoemd.

3. Manque

Manque Niet meer actief

Niet zo bedoeld? Niet alles "klopt" in die zin. Er zijn ook dekseltjes die aan elkaar blijven plakken zonder dat er een potje aan te pas komt. Niet alles is functioneel, niet overal zit een formule achter. En bovendien heeft niet ieder lesbisch koppel een kinderwens. Ik vind het persoonlijk belangrijk dat we allemaal met trots onszelf kunnen zijn. Dat is het voorbeeld dat ik wil zijn voor de volgende generatie.

En wat betreft die omschrijving: dat is inderdaad niet leuk. Ik krijg ook van die omschrijvingen waar ik niet vrolijk van word, maar goed. Op die manier weten mensen wel wie er bedoeld wordt ;)

Nescio vindt dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar jij (en meer hier) lijken niet te willen begrijpen dat ik Junijuli er niet als persoon op beoordeel. Het is niet zo dat ik haar raar, vies, slecht of wat dan ook vind. Alleen geloof ik dat God (of noem het voor mij part "de natuur") dit niet op die manier bedoeld heeft. En dat het om die reden niet goed is. Dat wil niet zeggen dat ik haar haar geluk niet gun. Op de één of andere manier lijken de meesten hier te denken dat ik homosexuelen haat of zo....Of dat ik tegen mijn kinderen zeg: dat is een mevrouw die op andere mevrouwen verliefd wordt, raar he???

Dat is zeker niet het geval. Ik hoop juist dat ook zij een gelukkig leven heeft, samen met haar vriendin (en straks hun kindje).

(en eigenlijk zou ik niet meer reageren, maar ik kon het niet laten ;))

Junijuli vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dat is dus wat ik bedoel: Ik zou er als moeder zijnde echt wel verdrietig om zijn wanneer mijn kind hier doorheen zou moeten. En dat is dus niet dat ik verdrietig zou zijn om het homosexuele op zich, of dat mijn zoon thuis zou komen met een vriend/dochter met vriendin. Want daar zou ik prima mee kunnen leven. Ik heb trouwens nog 1000x liever dat mijn kind thuis komt met een partner van hetzelfde geslacht en er lang en gelukkig mee leeft, met 1 partner, dan dat zoon bij wijze van iedere week met een ander meisje in bed zou liggen, of getrouwd zou zijn en vervolgens met allerlei vrouwen vreemd zou gaan. Daar zou ik namelijk véél meer moeite mee hebben, dan een vaste homosexuele relatie.

Overigens geloof ik ook heus wel dat er mensen zijn (het meerendeel zelfs) die zo geboren zijn. Net zoals dat ik als hetero zeker weet dat ik nooit verliefd zou worden op een vrouw, kan ik me heus indenken dat jij als lesbiënne niet verliefd kan worden op een man.

En het lijkt mij best lastig wanneer je ALTIJD als "die lesbische" door het leven gaat.

Junijuli vindt dit leuk.
  6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat mogen ze van mij wel. Ze zijn 6,5 en 3,5

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Maar zijn het niet juist de mensen die zo denken die zorgen dat het nog steeds moeilijk is voor kinderen?

En het is geen foutje, zie ik echt totaal anders. Naar mijn mening is dit gewoon een van de versies van mensen die kunnen bestaan. Net zoals mensen blauwe ogen hebben en andere mensen bruine, heb je heteroseksualiteit en homoseksualiteit.

Nescio, Lieke1989 en Manque vinden dit leuk.
  8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Maar je schrijft het wel hier op het forum. Dan heb je het ook tegen mij (ik heb een vrouw). Lijkt me me goed om dat te realiseren.

OT: Van mij zou een eventuele zoon best nagellak mogen hebben, geen probleem. Naar school zou denk ik een beetje van de klas afhangen, hoe wrang ook.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, dat lees je dan verkeerd. (en je bent niet de enige, er zijn er meer hier die denken dat ik dat zo zeg ;))

Ik heb meerdere keren gezegd dat het volgens God een gruwel is (kun je ook nalezen in een Bijbel) en dat dat de reden is dat ik het om die reden afkeur. Om de reden dat ik me naar Zijn denkwijze wil schikken. het heeft totaal niets te maken met hoe ik me opstel naar homosexuelen in het dagelijks leven. Ik accepteer gewoon dat zij zo zijn, om precies dezelfde reden, nl het gebod van God om mijn naasten lief te hebben en niet te oordelen opdat uzelve niet geoordeeld wordt. Maar tegelijkertijd ben ik me wel bewust dat dit niet de manier is zoals God dit zou willen zien.

Daarnaast heb ik ook uitgelegd dat ik ook vind dat Hij hier schuld aan heeft (als ik dit zo mag zeggen tenminste) omdat Hij ieder heeft gemaakt, dus óók de homosexuele mens.

Ik doe dus niet anders dan anderen tegen homosexuelen dan tegen heterosexuelen om 2 redenen:
    1: omdat het mij in wezen geen biet interesseert of iemand anders homo of hetero is.
    2: omdat ik niet anders MAG doen tegen homosexuelen, het gebod is immers "heb uw naaste lief", mijn naaste geldt voor een ieder en ik mag geen onderscheid maken, want ik mag geen oordeel hebben.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik begrijp niet wat ik verkeerd lees. Dat jij de Bijbel op zo'n manier interpreteert dat homoseksualiteit een gruwel is volgens God en vervolgens die mening deelt op een openbaar forum ervaar ik als kwetsend. Ik snap je redenatie, en natuurlijk begrijp ik dat als we elkaar in het dagelijks leven zouden tegenkomen dat je mij niet anders zou behandelen dan een ander en niet meteen de Bijbel erbij zou pakken, maar in mijn ogen valt een forum ook onder dagelijks leven en om dan over gruwelen te beginnen, ik weet niet.

Lieke1989, Betsy en suus1983 vinden dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan, dat jij het zo wel leest, maar het is zeker niet kwetsend bedoeld. En de Bijbel word niet door mij zo "geinterpreteerd", maar het staat er letterlijk zo in. Kun je lang of kort over praten. Ik bedoel het niet kwetsend, maar benoem gewoon iets wat iedere Christen je zo kan vertellen.

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Grappig dat meerdere mensen aangeven je reacties als kwetsend te ervaren en jij maar blijft zeggen "dan lees je verkeerd".
    Zelfreflectie staat zeker ook niet in de bijbel :rolleyes:

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit topic begint met de vraag of een jongetje nagellak op mag, en nu lees ik al pagina’s lang discussies over homoseksualiteit. Er zijn heel veel kinderen die nagellak mooi vinden; dat zegt niks over hun geaardheid.

mamabri en Manque vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het kwetsend. Je kan wel zeggen dat het niet zo bedoeld is, maar zo werkt kwetsen niet natuurlijk. Iemand vertellen dat je iets niet accepteert, en dan een ‘maar ik bedoel het niet kwetsend’ erachteraan.

Manque en Zoe123 vinden dit leuk.
  15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik heb niet het idee dat de christenen die ik ken (zijn toevallig ook allemaal homo) daar hetzelfde over denken. Maar enfin, laten we hier maar over ophouden want het is offtopic en ik word er alleen maar verdrietig van.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Lekker die nagellak op doen!
    Ons neefje loopt regelmatig, en al jaren, thuis met een jurkje aan en een elza vlecht.
    Whatever makes you happy!

Deel Deze Pagina