Wat zou jij doen? Zoon wil nagellak.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sweetL, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Het maakt mij niet uit maar lak zelf niet dus thuis krijgt hij het ook niet. Het is gewoon niet in huis. Maar hij komt geregeld van(voorheen kdv) bso af met nagellak. Alle jongens zijn trots erop en in groep 1/2 interesseert het niemand iets en vinden de kids het heel normaal. Denk dat meer de ouders bekrompen ideeen er op nahouden.
    Naar mate de kinderen ouder worden zal het wel veranderen.

Hier ook een tijdje gehad dat zoonlief in de ochtend naast me stond terwijl ik mij ging aankleden en opmaken en ook alles wilde. Ik spoot dan wat deo onder zijn arm door en deed alsof ik mascara opdeed. Hij vond het geweldig. Inmiddels is de behoefte om mama in alles na te doen een stuk minder. Ook prima.

sweetL vindt dit leuk.
  2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn oudste is regelmatig van de opvang thuisgekomen met gelakte nagels. De meisjes kregen hun nagels gelakt als onderdeel van een thema, en hij wilde het natuurlijk ook. Zelf vond hij t hardstikke leuk, maar hij heeft er ook wel eens vragen door gekregen.
    Toen zat hij op een springkussen en vroeg een ouder meisje waarom hij zijn nagels had gelakt. "Gewoon omdat het mooi is". Prima zo :)

Zoe123 en sweetL vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb geen zoon, maar ik zou vooral lekker lakken!

sweetL vindt dit leuk.
  4. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn zoon vindt mijn nages heel mooi als ze gelakt zijn, maar heeft zelf de rust niet om ze te laten drogen (nagellak overal!), dus ik doe het soms met stift. Superleuk toch! Ik vind het echt leuk, gelakte nagels, op mannen en op vrouwen van alle leeftijden.

sweetL vindt dit leuk.
  5. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Gewoon lakken, die van mij had het nog van de zomer. Hij was toen 6 hele mooie blauwe glitter nagellak op. We zijn nu 4 maanden verder en ondertussen is hij 7 en wordt hij later soldaat en gek op alles wat ermee te maken heeft. Nu is nagellak alleen nog voor meisjes. Zo snel kan het gaan

sweetL vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Gewoon doen! Mijn zoon kwam regelmatig met gelakte nagels van het kdv, geweldig toch?!
    Ondertussen is hij 7 en is nagellak voor meiden...

sweetL vindt dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    mijn zoon was een jaar of 7 toen hij dat wilde (was de nagels van zijn zusje aan het lakken) en raakte vervolgens compleet in paniek toen (na drogen) bleek dat hij het niet van zijn nagel af kon wrijven.

Athina en maartje84 vinden dit leuk.
  8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Gewoon lakken! Gaat wel weer over, en als het niet over gaat... Dat zij dan zo ;)

Maar wat ik me afvraag. In hoeverre is aceton/nagellak remover slecht voor je? Ik vind daar altijd zo'n chemische lucht aanhangen, dat kan toch niet goed zijn?
    En om kinderen nou met afgebladderde nagellak te laten lopen... Ja, dat vind ik wel een beetje ordinair ofzo.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oeps verkeerde topic ;)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als mijn zoontjes gelakte nageltjes zouden willen dan zou ik het er op smeren. Ze vragen er alleen nooit naar. Wellicht zou ik wel wat lichtelijk sturen naar blauw(e) of groen(e) (glitters) ;) maar als ze er bij zouden blijven dat ze roze willen, dan ook prima. Ten eerste hebben we met z’n allen besloten dat roze voor meisjes is, maar nergens is een bewijs dat roze voor meisjes beter zou zijn dan roze voor jongens. Ze lopen er ook niets van op én ál zouden ze er iets van op lopen. Een beetje (of een beetje boel) gay is meer dan oké. ;)

Vind het zelf wel wat bekrompen van mezelf dat ik ietsjes ou gaan sturen maar goed... Dat doe ik ook bij mijn dochter. Als ze een potje nagellak mag uitzoeken bij de Hema en ze zou zwarte nagellak uitzoeken dan zou ik daar ook in sturen. Sterker nog: die zou ik niet eens kopen. Ik vind dat vies staan dus die zou ik niet eens kopen. Nee, ook niet voor jongens ;)

11. Een vraag aan de moeders wie zeggen ja hoor, gewoon doen!

Wat als ze ermee gepest worden, uitgelachen? Sta je het dan nog toe?
    Neem je je kind dan niet in bescherming?

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  12. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Ik zou het ook gewoon doen. Hier een tijdje geleden ook een zelfde soort 'dilemma', mijn 5 jarige zoon wilde perse roze laarzen. Daar kun je je ook van afvragen of het pesten in de hand werkt. Maar ik vind het belangrijker dat hij gewoon zichzelf kan zijn en geen keuzes maakt uit angst wat anderen zullen denken/zeggen.

Mop81 vindt dit leuk.
  13. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.878
    2.562
    113
    Ja juist. Ik zou mijn kind uitleggen dat helaas niet iedereen zo openminded is als wij als gezin dan zijn maar dat hij of zij zichzelf mag zijn met of zonder nagellak. Ik zou samen kijken of we iets aan dat pesten kunnen doen maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen doe het maar niet meer op want dan word je niet meer gepest. Ik vind dat je je kind dan juist laat zien dat hij/zij zijn/haar ware ik moet verbergen omdat het niet sociaal geaccepteerd is.

Ik ben zelf flink gepest op de middelbare school omdat ik alternatieve kleding droeg en het heeft me veel verdriet gedaan maar ook zo duidelijk gemaakt dat ik ben wie ik ben en zo wil blijven.

Athina, Aszz, Betsy en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Dus omdat je zoontje het wilt blijf je het doen ondanks dat hij dan huilend thuis komt door het pesten? Dat vind ik nogal wat.. Denk je dat niet we doen het alleen in het weekend ofzo?

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gewoon doen Hoor. Deed dat ook. waarom niet? Toen mijn zoon 3 werd wilde hij een poppenwagen met pop voor verjaardag. Kocht stoere blauwe wagen en jongenspop en zoontje heeft zo jaar lang door de staten gelopen. Ook geregeld verkleed jurkje van zus aan en kinder make UP.
    Nu is hij 8 en een echte jongen kwa doen en late . Auto's, voetballen etc.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen leer ik hun zelf te zijn en te accepteren en als dat anders is dan de standaard dan maakt dat je alleen maar uniek. Pesters vinden altijd wel wat, ook al ben je "normaal"
    Mijn kinderen zullen ook geen ander pesten om kleur, geaardheid of bijv uiterlijk. Kijk naar de persoon zelf.
    Dochter durft zichzelf te zijn en wat ander vind boeit der niet. Zoontje is gevoelig voor wat andere vinden. Als iemand bijv zijn trui lelijk vind zou jij hem nooit meer aandoen terwijl dochter zich daar niks van aantrekt

LizMe vindt dit leuk.
  17. Janna

Janna Fanatiek lid

Als het pesten zo erg is dat hij huilend thuis komt, heb je grote kans dat hij zelf geen gelakte nagels meer wil naar school. Die keus zou ik dan bij hem laten. Als hij het dan toch nig steeds wil, zou ik uitleggen dat ik dat heel sterk van hem vind, dat hij zichzelf mag zijn en als dat anders is dan veel anderen het nog steeds geen reden zou mogen zijn om te pesten. Dat het stom is dat mensen pesten en dat niet een reden hoeft te zijn om te veranderen wie je bent. Ook zou ik met hem nadenken over hoe hij kan reageren als het weer zou gebeuren, zodat hij er weerbaarder tegen wordt. Maar hij zou dus nog steeds zijn nagels mogen lakken, als hij dat zelf wilde.

Athina en LizMe vinden dit leuk.
  18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een kind niet zichzelf laten zijn noem ik niet in bescherming nemen. Het is ergens 80 jaar terug bepaalt dat roze ipv voor jongens voor meisjes moest zijn. Daarvoor was het een stoere kleur. En blauw juist een zachte beschermende kleur perfect voor meisjes. Net zoals 40 jaar terug meisjes moesten vechten om een broek te mogen dragen. Stel je voor een meisje/ vrouw in een broek!
    Als we nu allemaal krampachtig blijven om gaan en jongens en meisjes blijven puchen om in bepaalde hokjes te blijven zitten heb je voor een gedeelte ongelukkige kindjes die zichzelf niet durven te zijn en later ook als volwassenen. Dus hier leg ik in zo'n geval uit dat ze gewoon kunnen zeggen wat je zegt ben je zelf met zoals ik mijn dochters blijf uitleggen dat ze gewoon als meisje ook met auto's mogen spelen en dat omdat ze een meisje zijn niet betekend dat ze per se jurkjes moeten dragen, roze de enige juiste lievelingskleur is en alleen met poppen mogen spelen. En juist elke kleur die ze willen mooi mogen vinden.
    Dus hier mogen ze prima zwarte nagellak uitkiezen, voetballen of juist op ballet als ze dat willen. En als we jongens hadden mochten ze dat ook allemaal.

En die opmerkingen komen alleen omdat wij als volwassenen terughoudend zijn en zelf rare opmerkingen maken als iemand niet in de door ons opgestelde hokjes past. En dat kan je een kind prima leren,net zoals je een kind die geplaagt/ gepest word om een andere reden kan leren daar mee om te gaan zonder dat ze daar onder gebukt gaan.

Zoe123, Lafelife, Mop81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Waarom zou haar zoontje zich moeten verstoppen? Waarom? Snap het echt niet? Als hij gepest werd omdat hij een bril droeg dan zeg je toch ook niet, al ben je stekeblind we laten de bril af zodat je niet gepest wordt? Leef en laat leven. Dat is wat ik mijn kinderen mee wil geven.niet verstop wie je werkelijk bent zodat andere je accepteren. Dat zijn dan in mijn ogen geen vrienden. En is geen manier van leven.

Lafelife en Mop81 vinden dit leuk.
  20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hoe weet jij zo zeker dat jouw kinderen niet zullen gaan pesten? Net alsof het van jongs af aan al duidelijk is welk kind er gaat pesten en welke niet.

Deel Deze Pagina