Onze buurjongetjes hebben vaak gelakte teennageltjes, meestal in de kleur dinogroen Vind t super leuk. Denk dat als ik een jongen had gehad ik teennagels sowieso oke zou vinden. Vingernageltjes waarschijnlijk ook wel denk ik.
Gelukkig, ik dacht echt dat ik de enige was die dacht dat peuters en kleuters geen nagellak nodig hebben.
Ik zou dan denk ik wel vragen of hij het echt nog steeds wil als hij er weer om zou komen, ook al wordt hij ermee gepest. Als hij er dan zelf echt bewust voor kiest, tja, dan zou hij het nog mogen, maar wel met pijn in mijn hart. Want je wil je kind in bescherming nemen.
Ik heb 2 dochters en een is al een keer geschminkt als zombie(toen was ze 6denk ik). De jongste (3) haalde ik laatst op van de peuterspeelzaal waar ze geschminkt was, alle meiden waren vlinders of hadden iig roze en glitters. Mijn meisje kwam rennend naar me toe en riep “kijk mama ik ben spiderman” en trots dat ze was.
Ja hoor. Sta ik het nog toe. Ze kunnen er maar beter zo vroeg mogelijk mee om leren gaan dat er blijkbaar mensen zo triest zijn daar wat van te vinden. Of nog erger, ouders die hun kinderen bepaalde denkwijzes meegeven. Want een kind bedenkt meestal niet uit zichzelf dat iets " voor meisjes" is, zeker niet op die leeftijd.
Ik heb geen nagellak in huis, dus hier is de vraag nooit aan de orde geweest. Maar zeker een peuter zou ik dat niet weigeren. Oudere jongens zou ik wel eerst willen weten waarom ze dat zouden willen.
Ik heb speciaal nagellak in huis gehaald toen N. zo’n periode had. Heerlijk toch hoe kinderen denken.
Aan diegenen die zeggen dat ze geen nagellak in huis hebben... Had ik ook niet, maar dochter heeft inmiddels al meermaals voor verschillende gelegenheden nagellak gekregen. Weggooien dan maar? Edit: en aan diegenen die het niet nodig vinden. Ik ook niet. Maar ik vind het ook niet nodig dat mijn dochter voortdurend roos en glitter wil aandoen. En toch laat ik haar... Waar trek je de grens? Is nagellak zo'n ramp dan?
Geweldige dochter heb jij! Topper Vooral de mensen die gepest worden hebben zoveel aan iemand zoals jouw dochter die voor ze opkomen.
Ja gewoon doen ... hier een jongetje wat inmiddels nog steeds weg kwijlt bij glitter schoenen maar ze inmiddels niet meer zelf aan wil. Hij heeft tot zijn 5de (of misschiwen wel ouder) zo trots als een pauw op een roze step door het dorp gestept ... en het commentaar Lachen want hij gaf er niks om!
Helaas herkenbaar het commentaar van schoonmoeder. Vooral toen zoon in de wolken was toen hij een k3 jurk op tv zag en die vervolgens kreeg van een buurmeisje, omdat die haar te klein was.
Ik lees ergens gepest... Ik maak zelden mee dat kinderen van 4 jaar een ander kind pesten over hoe ze eruit zien. Op die leeftijd pesten kinderen nog niet. Tenminste...normaal niet. Mochten ze dat wel doen dan is er volgens mij iets aan de hand. Mijn ervaring is dat dit pas rond groep 5 a 6 gebeurt.
Ik zou zeggen, lekker lakken hoor. Leeftijd vind ik ook geen punt, we sminken die kleintjes toch ook al met bijvoorbeeld Carnaval, Feestjes op school, Sinterklaas etc? Dat is dan toch ook een soort make up? Mensen moeten niet zo krampachtig doen. Als je kind daar nou gelukkig van word dan is dat toch veel belangrijker? Mijn zoon is nu 10, een echte meut die graag saampjes met zijn moeder een kopje thee drinkt bij de Hema, die het leuk vind om lekker op kerstkmarktjes te slenteren, die het heerlijk vind om samen kleren te passen en die vroeger wel eens met poppen speelde en zijn nageltjes lakte. Kind is zielsgelukkig met dit soort dingen, wie ben ik dan om te zeggen dat hij dit niet moet doen omdat dit door veel mensen gezien word als iets voor meisjes? Nee hoor, je moet een kind een kind laten zijn zoals hij/zij dat wilt en of je dan als meisje met auto's speelt of als jongen zijnde zijn nageltjes lakt, dat moet gewoon niet uitmaken.
Ja, als hij t dan alsnog wil wel. Je kan t toch bespreken? Dat mama het mooi vindt maar andere mensen soms vinden dat t voor meisjes is en dan soms plagen. Zoiets. (mijn zoon is 2 dus niemand pest hem nog ) hij mag ook een jurk aan of een strik in zn haar als hij dat later wil l. Als ik een meisje zou krijgen mag ze toch ook een spijkerbroek aan, met auto's spelen, een pet op en hutten bouwen?
Hier ook lang tegen proberen te houden.. Maar de gastouder had de nagels al gelakt van de kids (toen 2,5 jaar, de jongste was nog te jong.. maar sinds zij 2 Is, worden ze ook geregeld gelakt) Die koppies van hun zijn goud waard op zo'n moment!! Ze vinden het zo leuk!!
Helemaal mee eens. persoonlijk denk ik bij nagellak niet eens aan make up. Bij make-up denk ik eigenlijk alleen aan smeersels voor op het gezicht. blush, lippenstift, mascara enz. Ik was vroeger een echte jongen. al dat meidenspul was niet voor mij weg gelegd. dat getrut met die poppen... Ik heb 2 barbiepoppen gehad en die stonden na 6 jaar nog keurig met het cellofaantje om hun haren op de kast Ik was meer van het jongensspul. denk aan: (technisch) lego, transformers, blaaspijpen, klappertjespistolen, construction enz. ben met carnaval ook nog nooit verkleed in iets meisjesachtig naar school gegaan. nee, ridder, boer en robin hood En nee, ik heb er helemaal niks aan over gehouden hoor mijn ouders lieten mij gewoon in mijn waarden. tja, en dan keken mensen raar, jammer dan. zolang ik maar gelukkig was.