zwanger en werken...moet ik ingrijpen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door meisje1986, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    ik ben 9,5 weken zwanger,
    ik werk als cheffin op de afdeling vleeswaren/brood/kaas in een supermarkt,
    ik ben eigenlijk de hele dag bezig met bestellen,bijvullen,knielen,hurken,tillen van kaas(per stuk 11 kilo)kratten met vleeswaren,kratten brood die best zwaar zijn,
    we hebben personeel te kort,de werkdruk is best hoog,daarbij heb ik last van reuma en werk daardoor ook maar 30 uur in de week.
    heb verteld op mijn werk dat ik zwanger ben zodat ze er rekening mee konden houden.
    maar niemand vertelt me iets of licht me in over bepaalde dingen,
    als ik zeg dat ik pijn heb zeggen mijn collega's dat ik me niet moet aanstellen dat het buikwanden pijn is dat dat normaal is en dat hun ook tot de laatste maand alles gewoon nog deden.
    maar het huishouden doe ik ook daarbij en heb nergens last van maar als ik een dag veel heb gedaan op mijn werk heb ik steken in mijn buik en last van me onderrug,
    ik heb gelezen dat ze je een voorlichting horen te geven twee weken nadat je hebt vertel dat je zwanger bent niemand bemoeit zich ermee en ik heb het idee dat ze zoiets hebben van nou doe maar gewoon wat je altijd doet zolang je geen dikke buik hebt is er ook niets aan de hand,want jah toch iemand moet het doen en er is geen vervanging voor die dingen...

ik weet echt niet wat ik moet doen en als ik erover begin hebben ze altijd wel een weer woord...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster