zwanger en werken...moet ik ingrijpen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door meisje1986, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    ik ben 9,5 weken zwanger,
    ik werk als cheffin op de afdeling vleeswaren/brood/kaas in een supermarkt,
    ik ben eigenlijk de hele dag bezig met bestellen,bijvullen,knielen,hurken,tillen van kaas(per stuk 11 kilo)kratten met vleeswaren,kratten brood die best zwaar zijn,
    we hebben personeel te kort,de werkdruk is best hoog,daarbij heb ik last van reuma en werk daardoor ook maar 30 uur in de week.
    heb verteld op mijn werk dat ik zwanger ben zodat ze er rekening mee konden houden.
    maar niemand vertelt me iets of licht me in over bepaalde dingen,
    als ik zeg dat ik pijn heb zeggen mijn collega's dat ik me niet moet aanstellen dat het buikwanden pijn is dat dat normaal is en dat hun ook tot de laatste maand alles gewoon nog deden.
    maar het huishouden doe ik ook daarbij en heb nergens last van maar als ik een dag veel heb gedaan op mijn werk heb ik steken in mijn buik en last van me onderrug,
    ik heb gelezen dat ze je een voorlichting horen te geven twee weken nadat je hebt vertel dat je zwanger bent niemand bemoeit zich ermee en ik heb het idee dat ze zoiets hebben van nou doe maar gewoon wat je altijd doet zolang je geen dikke buik hebt is er ook niets aan de hand,want jah toch iemand moet het doen en er is geen vervanging voor die dingen...

ik weet echt niet wat ik moet doen en als ik erover begin hebben ze altijd wel een weer woord...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Print hetgene uit waar je de 'regels' hebt gevonden en confronteer ze ermee. Zeg dat de gezondheid van jouw kindje voorop staat. Ikzelf heb tot de 16 weken in de produktie (kaas jawel die zware) gewerkt, hoewel ik met 12 weken heb gezegd dat ik zwanger ben, heb ik hemel en aarde moeten bewegen om aangepast werk te krijgen. Arbo stond gelukkig achter mij. Heb me toen ook ziekgemeld door deze grappen.. :(

3. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0

dank je wel voor je reactie,ik heb gezegt dat ik het allemaal gelezen had bij de arbo site en daar kwamen deze reacties juist op,dat ik het niet te nauw moest nemen enz
    mijn contract loopt 19 november af en word verlengt met een half jaar(zeiden ze)maar die loopt dan ook weer af op de dag dat ik ben uitgerekend.

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Oei, wat een vervelende situatie zeg...

Ik zou toch kijken hoe lang je nog door kunt gaan, desnoods met hulpmiddelen of minder uren. Ik zie dat je net de 9 weken voorbij bent en dat is echt wel de periode voor buik- en rugpijn door het groeien van je baarmoeder. Hoe verleidelijk het ook is om er aan toe te geven en niets meer te doen... blijf alsjeblieft actief. Hiermee zorg je namelijk wel dat je spieren en conditie wat op peil blijven. Mocht je er voor kiezen om nu al plat te gaan dan heb je een heel lange weg te gaan. Het zou zonde zijn als je tegen je 24e week helemaal niets meer kunt omdat je spieren verslapt zijn.

5. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0

dank je wel voor je reactie,moet je nagaan dat soort dingen wist ik niet eens :oops:

ik werk juist heel hard,kom eigenlijk tijd tekort voor de dingen die ze van me verwachten,vandaar dat ik me zorgen maakte,

dank je wel

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    En overleg het met je arts/VK en vraag hen om een advies af te geven dat je minder moet werken (dat doen ze uit zichzelf niet snel, daar moet je echt om vragen).

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en anders met een arbo arts overleggen...

Deel Deze Pagina