Hoezo slechte zomer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloemie, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    sorry! Ff een weer-praatje ;) :

Warmste september in driehonderd jaar

Uitgegeven: 27 september 2006 11:18
    Laatst gewijzigd: 27 september 2006 12:01

DE BILT - Het KNMI heeft september 2006 woensdag uitgeroepen tot de warmste septembermaand in drie eeuwen. Weerman Harry Geurts wijst erop dat ook de julimaand al de warmste van de laatste driehonderd jaar was.

Geurts vindt het opmerkelijk dat de warme septembers elkaar betrekkelijk snel opvolgen. In 1999 werd september voor het laatst benoemd tot de warmste in drie eeuwen. 1994 had eveneens twee maanden, juli en november, met dit predikaat.

De weerman van het KNMI betitelt de zomer van 2006 als "een beetje rare met veel contrasten". "Na een hete julimaand was het in augustus helemaal niets waarop weer een warme septembermaand volgde. Het is wel heel wisselend."

Zomerse dagen

In september is het tot nu toe vier graden warmer geweest dan het langjarig gemiddelde. De hoogste temperatuur werd op 12 september gemeten in het Limburgse Ell (30,2 graden). Ook heeft het KNMI meer zomerse dagen geteld. Gemiddeld zijn er in september een tot twee dagen waarop het minimaal 25 graden is, deze september waren dat er acht. Overigens heeft 2006 tot nu toe al 51 zomerse dagen opgeleverd tegen 22 normaal.

Volgens het KNMI blijft het nog tot half oktober te warm voor de tijd van het jaar. Het weer is echter grillig, zodat er van dag tot dag grote variaties kunnen zijn. De restanten van de orkanen Gordon en Helene boven de Atlantische Oceaan maken de verwachtingen onzeker.

Metingen

Het KNMI beschikt over meetgegevens van de afgelopen drie eeuwen. Nicolaus Samuelis Cruquius begon in 1705 met het meten van temperatuur, luchtdruk, vocht en neerslag. Hij deed dat volgens Britse voorschriften, zodat zijn metingen later gereconstrueerd konden worden. Vanaf 1734 begonnen ook anderen met het registreren van de weersomstandigheden

bron: www.nu.nl

Ik hoor verschillende mensen in mijn omgeving klagen over de slechte zomer, maar het is toch heerlijk geweest!

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Absoluut.jammer dat de zomer bijna voor bij is en de koude wintermaanden er weer aankomen.

Vanmorgen in het donker naar mijn werk gereden, met beslagen ramen bah

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik wil dat het op 30 oktober ook nog te warm is! Misschien lekker zonnetje erbij.
    Das beter op onze trouwdag :)

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Sorry ik vond het wel een kutzomer, vooral omdat er in de VAKANTIE wanneer je dus kan genieten van de zomer het zo'n beetje alleen maar regende.en nu gaan de kids weer naar school en schijnt de zon, wij kunnen onze lol allang op!

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Jammer voor alle augustus vakantie gangers, maar ik vind het nu echt heerlijk weer!

En wat betreft de rest van t verhaal. Bladiebladiebladiebla.
    Zo denk ik erover.

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Je haalt me de woorden uit m'n mond.
    Gelukkig hadden we de eerste week van onze vakantie nog mooi weer (eind juli). De andere weken waren bagger.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jammer van de regen, maar ik heb een top zomer gehad. nu al weken mooi weer, en juli was mooi weer. en zeuren over het weer, ach typisch hollands toch?

8. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wij hebben geluk dat we in het zuiden des lands wonen. En dus al vanaf begin juli vakantie hadden. Dus wij hebben die warme dagen heerlijk vakantie gevierd aan zee. :)

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier in het noorden hadden we dus pech.

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    De zomer was idd wel goed. We hebben best wel lang mooi weer gehad.

11. Niet meer actief

het is toch nooit goed? of wel....

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja hoor ik vind het wel goed, en het is hier ook nog steeds mooi weer.... heerlijk toch

Deel Deze Pagina