Weet je waar ik zo om moet lachen is dat iedereen net doet alsof je knetter stoned kan worden als je nu in de tuin van TS zou lopen maar niets is minder waar, de lucht van die planten is echt niet zo extreem ook niet als de toppen er aan zitten, en als die meneer gewoon 5 plantjes heeft dan heb je geen poot om op te staan, je denkt toch niet dat hij een hele plantage in zijn tuin zal hebben .. En sommige doen nu net alsof er niet te praten is met '' die '' gasten maar niet iedereen is het zelfde hoor, wat een lekkere vooroordelen zijn er weer .. Lekker loyaal als je gelijk naar de politie gaat zonder even met je buurman te hebben gepraat, vind het niet gek dat je dan idd niet echt een goeie band hebt met elkaar .. En Skatje dan zou ik die vriend toch eens beter laten studeren want 5 planten is wel degelijk toegestaan ...
5 planten wordt GEDOOGD... dat betekend niet dat het wettelijk MAG! En dan nog iets.. nee stoned zal je niet worden.. maar t stinkt verschrikkelijk!!! Ik heb (zoals ik schreef) boven 2 plantages gewoond. op t oog vriendelijke mensen. Had best aan kunnen bellen en vragen, goh het stinkt hier zo naar wiet, heeft u een plantage? Maar ben zoooo blij dat ik dat niet heb gedaan. na een melding van mij zijn de plantages op gerold, en er lag een heel arsenaal aan vuurwapens in huis! (was geen kleine plantage!!) Wat ik wil zeggen, dat hij ze in de tuin heeft.. oke.. Maar je weet niet wat hij nog meer in huis heeft! Misschien ben ik hierdoor wantrouwend. Maar ik zou er niet over piekeren om met hem te gaan praten.. had gelijk een melding gemaakt.
Hiernaast hebben ze ook 5 planten. Werk zelf bij de politie. 5 planten zijn ok voor eigen gebruik. Het is zelfs zo dat buurjongen en buurvrouw de plantjes hebben verdeeld over 2 balkons zodat ze er beide 5 hebben. En dat wordt toegestaan.
Ik bedoel dat in sommige delen van nederland (ok waar ik woon dus) het héél normaal is om naast een hele plantage te wonen. Het komt echt heel veel voor.
Er is nergens een wet waarin staat dat je 5 planten mag hebben! Het wordt gedoogd maar dwz bij overlast staat de politie in zijn recht als ze de planten in beslag willen nemen.
Je "mag" 5 plantjes hebben, daarboven gaat het OM over tot vervolging (of kan ze dat doen). Maar dat is wel voor eigen gebruik. Als hij klanten heeft, weet ik niet of dat "eigen gebruik" argument nog opgaat. Of maakt dat niet uit?
Nee hoor een paar plantjes halen ze niet weg. Ze gaan die persoon wel een btje in de gaten houden. Wet of niet, we hebben het hier over het werkelijke leven.
Heeft die buurman er maar 5 dan?? Vind het knap dat hij dan al die klanten kan voorzien, met 5 plantjes.. Boeit mij verder niet of het wel of niet toegestaan is om 5 plantjes te hebben, zolang men er geen last van heeft is het prima toch??
Mij boeit het ook niet maar TS zegt zelf dat ze er nog niet echt extreem last van heeft van de lucht maar dat ze het wel een beetje ruikt, dan denk ik waarom klagen als er vrijwel nog niets aan de hand is ... Toch ?
hahahaha goedemorgen Ts zei dat ze het niet leuk vind dat als haar kindje in de tuin rond dwarrelt dat je dan een beetje wiet lucht ruikt, heb later in het topic gevraagd of de lucht al extreem was maar dat was niet zo ...
Idd, gewoon bellen, zeker als het meer dan 5 plantjes zijn - of je daar een vermoeden van hebt (aangezien hij klanten heeft). Misschien heeft hij er boven wel meer staan, weet je niet. Doe het wel anoniem, als je aangifte gaat doen kan je naam en adres bekend gemaakt worden bij de verdachte als het een zaak wordt. Aangezien het je buurman is wil je dat echt niet!
@Zilvervosje: Voor weinig plantjes word het echt geen zaak hoor. Maar heeft TS ook bewijs dat die mensen die daar op bezoek komen het kopen?? Voor het zelfde komen die mensen gewoon langs op visite. En beschuldig je iemand voor handel....