wat zou jij doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Als ik je laatste reactie zo eens lees. Lijkt het mij heel slim om de huisarts in te schakelen voor hulp. Met het afvallen maar ook psychisch is het niet verkeerd. Je zit zo in een cirkeltje .. Die moet je doorbreken en dat kan je wel alleen met heel veel wilskracht. Maar ze geeft zelf al aan dat het een week goed gaat en dan weer in je oude patroon vervalt..

Ik zeg zet die stap naar de huisarts en vraag om hulp !

Ik zou dan het geld wat je overhebt sparen om lekker je rijbewijs te gaan halen. 1 je bent veel vrijer 2 je kan leuke dingen doen met de kids zonder afhankelijk te zijn. 3 Je kan wat breder in de regio zoeken naar werk..

2. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Super van jou dat je zo eerlijk bent! Dat is in ieder geval een eerste stap. Nu werken aan een gezond eetgedrag, eventueel met hulp van iemand anders.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Och, ik heb met je te doen ... *knuff*

Ik denk dat een "simpel" dieet (of dat nou Cambridge, WW, of ieder ander dieet) jou probleem niet gaat oplossen. Dan kan jer nog wel zoveel dieeten tegenaan gooien, maar dat zal allemaal op teleurstelling uitlopen.

Dieeten is een verandering van eetpatroon, een verandering van gewoontes en vergt vaakt ook op mentaal vlak een enorme inspanning. Vaak ben je "verslaafd" aan je gewoontes, en moet je het eigenlijk ook als een verslaving aanpakken. En zoals met alle verslavingen, in 99 van 100 gevallen heeft een persoon daar hulp van buiten voor nodig. Hulp met verstand van zaken, die je niet uit een boekje haalt, of van het internet.

Sterkte!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je hier wel te makkelijk over denkt

Bij je vorige dieten kon je het ook niet volhouden en hoe duur je vogende dieet ook is, ik denk dat je uiteindelijk weer in hetzelfde patroon zal vallen.
    Waarschijnlijk zit het probleem niet in het dieet zelf maar in het gedeelte tussen de oren. Misschien zou een bezoekje aan de psycholoog je anders leren denken waardoor je het wel kan volhouden en met een betaalbare manier van afvallen

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Lastige situatie, snap best dat je het geld met je gezin wil delen maar misschien moet je voor 1x is aan jezelf denken! Als het om je gezondheid gaat is dat natuurlijk heel belangrijk en moet je het zeker doen, je kindjes willen je graag nog lang en gezond bij hun hebben. Zijn er geen andere dieeten die je kunt volgen die minder geld kosten?

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

mee eens :)

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Eens.

De eerste week zonder suiker is lichamelijk afkicken. Alle weken erna is puur volhouden en dat heeft te maken met zelfdiscipline, en dat is helemaal gratis te verkrijgen.

Heel cru gezegd: je moet afvallen, want anders ga je dood en zie je je kinderen niet opgroeien, en zal je het ook niet meemaken als je kleinkinderen geboren worden. Hoe kan dat nou niet reden genoeg voor je zijn om er wel voor te kiezen om vol te houden?

8. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

*Wat is je echte motivatie om af te vallen? Is dat alleen dat een dokter zegt dat je mogelijk hartproblemen krijg of wil je het zelf echt heel graag of vind je het wel best zo en zie je wel hoe het leven loopt. Als dit namelijk het geval is zal geen enkel dieet helpen want dan sta je er zelf geestelijk niet 100% achter en dat is het belangrijkste bij een dieet.
    *Wat is je eerste doel wat je wilt halen? Is dat gelijk 30 kilo of denk je aan kleinere doelen bijv. 7,5 kilo. Dit is makkelijker te halen en zul je steeds meer zelfvertrouwen krijgen dat je het ook echt kan. Beloon jezelf als je een eerste doel hebt gehaald. Misschien wel met het beginnen van rijlessen!
    *Is je partner er om je te steunen en evt. heel streng tegen je te zijn? Misschien zelfs je kinderen? (weet ff niet hoe oud die zijn) Kunnen hun misschien alle lekkere dingen in beheer houden, of achter slot en grendel leggen waar hun alleen bij kunnen.
    *Denk simpel! Het hoeft niet duur te zijn. Het gaat erom dat je je hele eetpatroon omgooit. Anders zul jij het nooit blijven volhouden en zitten binnen de kortste keren die kilo's erweer aan. Denk aan veel groenten, rauwkost, fruit en vooral beginnen met een goed stevig ontbijt elke dag. Drink veel water.

Ik ben hetzelfde als jouw geweest. Ik ben ruim 115 kilo geweest en vond het wel best. Totdat ik elke keer medische klachten kreeg en ik niet zo oud wou worden. In het verleden eetproblemen gehad en ook die wou ik niet meer. Totdat mijn hele motivatie omwas lukte het mij ook niet om af te vallen. Maar toen ik er ZELF volledig achterstond kon ik beginnen. Ook ik heb nog steeds moeilijke momenten, en er zijn ook weken dat er niks afgaat of zelfs iets bijkomt. Maar ik hou het wel vol. En ik eet ook wel lekkere dingen. Elk weekend mag ik wat lekkers. Inmiddels ben ik in ruim een jaar tijd 16 kilo kwijt. Dat klinkt weinig in lange tijd maar het gaat voor mij snel genoeg. Hoe langzamer ik het kwijt raak hoe beter denk ik vaak. Ik merk dat ik steeds trotser wordt als ik merk hoe wijd mijn kleding komt te zitten. En vooral als ik mezelf weer mag belonen omdat ik weer mijn doel heb gehaald.
    Kom op meis, je kan het maar je moet het echt ZELF willen!! en je moet het ZELF doen en niet zo'n dieet!

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meis, wat een ellende! Ik voel met je mee.

Teveel eten is een stoornis, net als te weinig eten, als je niet anders kan en eten gebruikt als troost. Geen enkel dieet helpt dan, ook de dure niet. Dat zijn sowieso vaak oplichtingspraktijken, trap er niet in!

Er is een reden waarom je teveel eet en tot je iets aan die reden doet, zal je teveel blijven eten. Zoek goede hulp voor jezelf zodat je een betere relatie met eten en met jezelf krijgt. Dat zou een goed doel voor je geld zijn, want jouw eetgedrag is het voorbeeld voor je kinderen! Ik wil je niet van streek maken, maar een grote risicofactor voor eetstoornissen is het voorbeeld van een ouder met een eetstoornis.

Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf!

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heel herkenbaar....

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Meid wat een ellende.

Ik heb zelf 2x cambridge gedaan. Beiden keren gestopt omdat ik allergische reacties kreeg. De eerste keer kwam dit pas na een tijdje. Ik ben toen ruim 15 kilo afgevallen in een kort tijdsbestek. De 2de keer na een maand gestopt, omdat ik toen al helemaal onder de uitslag zat.
    Het voordeel is wel dat je "niet" kunt smokkelen. Je hebt 3 producten per dag, en daarmee uit........ (MAAR wel de discipline hebben om dan ook niks tussendoor te eten). Met Sonja Bakker etc, kun je makkelijk smokkelen, door een schepje meer te eten, stukje vlees extra, etc. Tuurlijk hou je dan ook jezelf voor de gek, maar het gaat makkelijker.

Wat ik fijn vond is dat ik helemaal afgekickt was van suikers etc, en heb er hard aan gewerkt aan een gezond eetpatroon, en zorgen dat ik niet in mijn oude patroon zou vallen.

Succes met je keuze! Ik zou zelf eerst wat aan het gewicht doen, daar dit niet goed is voor je gezondheid, en je daarmee ook je gezin in een benarde positie brengt, en als "belong" je auto rijbewijs gaan halen.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dan zou ik een andere ha zoeken die wel wil helpen

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Klinkt misschien hard maar ik ben het hiermee eens. Geld is geen issue om een dieet door te zetten of om ermee te kappen. Je moet het ZELF willen en er voor 100 procent voor gaan, anders lukt het niet. En misschien houd je het dieet wel vol, maar op langere termijn is er niets veranderd in je eetgewoonten en verval je weer in je oude gedrag en kom je weer aan.
    Google eens op benfit, als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen.
    Succes, ik weet uit ervaring dat alleen een verandering in eetpatroon in combinatie met sporten, de beste combinatie is die ook op lange termijn werkt.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Tip 1: ga jezelf nou eens net zo belangrijk vinden als de andere leden in je gezin.

Tip 2: zoek een huisarts waar je vertrouwen in hebt en vraag die om hulp bij het afvallen en het aanleren van een gezonde leefstijl. (overigens: als hij ziet dat het bij jou niet lukt om af te vallen en gezonder te leven, zijn cholesterolverlagers misschien het enige alternatief om te voorkomen dat je vroegtijdig enorme mankementen aan je hart en je bloedvaten gaat krijgen. wil niet zeggen dat je dus maar pillen moet slikken (met alle bijwerkingen vandien) en niets aan dat eetpatroon moet veranderen, maar het is of het een, of het ander. niets doen is sowieso geen optie.)

Tip 3: werk aan je ongezonde relatie met eten. Een simpel dieet gaat jou niet helpen, je schiet niet voor niets van het ene uiterste (anorexia en ws ondergewicht) naar het andere (te veel eten en overgewicht). Een psycholoog gaat je waarschijnlijk meer brengen dan een Cambridge-goeroe.

Het is heel eenvoudig, maar zeker niet makkelijk...
    Ik wens je heel veel sterkte en gezondheid.

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Heb niet alle reacties gelezen dus misschien dat ik wat heb gemist... maar mijn advies:

Als je nu eens een mooie fiets koopt sla je 2 vliegen in 1 klap:
    geen geld uitgeven aan rijbewijs en meer beweging waardoor je gewicht verliest.

Dit is misschien wel veel te kort door de bocht, maar ik denk echt dat je meer moet bewegen en je gezondheid serieuzer moet nemen. En dat je daarbij professionele hulp nodig hebt (zonder te vergeten dat je er zelf ook moeite voor moet gaan doen)

Zoek hulp bij een andere dieetist en zoek eventueel een andere ha. Bel je zorgverzekeraar op wat de mogelijkheden zijn mbt afvallen. Er zijn genoeg beweegprogramma's die vaak door de zorgverzekeraar worden vergoed. Bij zo'n programma ga je onder begeleiding bewegen en krijg je vaak ook hulp van dieetist/psycholoog ofzo.

iig veel suc6 ermee!

16. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik zou een andere HA zoeken, en in overleg daarmee gaan zoeken naar een goede dietist en ook een goede psychologische ondersteuning.
    Je hebt al zoveel gedaan zonder resultaat, dan zou ik eerst zorgen dat de oorzaak van het niet slagen weggaat. Zolang jij geen goed zelfbeeld hebt, jezelf minder vind, dan kan een dieet nog zoveel kosten, ook dan ga je de motivatie niet hebben en zul je je waarschijnlijk straks nog slechter voelen: en t geld weg en je doel nog niet bereikt...

17. liebrando

liebrando Niet meer actief

Dat ik niet een van de slankste ben heb ik al lang naast me neergelegd. Ik wou eerst echt afvallen omdat ik dacht dat anderen me dan mooier zouden vinden, beter zouden accepteren enz....Maar dat is geen echte reden. Heb er nachten wakker van gelegen en alleen maar hyperventilatie gehad omdat ik continu bezig was wat met een ander van mij zou denken, en me gewicht. Op straat loop ik altijd met me hoofd na beneden. Zelf nooit opgevallen maar vele zeggen tegen mij loop eens met opgeheven hoofd want je verstopt je alleen maar. Zo ben ik niet. Ik had altijd sch**t aan de wereld niemand en niks kon mij schelen. Maar nu doet het toch meer met me dan ik dacht. Kleren passen bleghh word ik alleen maar depri van, want het past nooit of staat me nooit. Daardoor ga ik me alleen maar rotter voelen en maar weer eten. Ik weet dondersgoed dat ik moet oppassen met me leven. En ik wil ook heeeeeeeel graag maar het lukt me maar niet. Als ik de hele dag goed gegeten heb niet gesnoept, dan word ik ineens raar in me lichaam en ben ik bang om flauw te vallen dus het eerste wat ik doe is zoetigheid pakken om me weer beter te voelen. Dat is dus ook een drempel waar ik overheen moet. Me lichaam dat moet afkicken van de suiker en zoetigheid. Ik durf alleen die drempel steeds niet over. Als ik wil kan ik afvallen heb het al 2x bewezen alleen het wil me nu maar niet. En daar baal ik zo van!! Dat ik nooit meer maatje S zou hebben weet ik zelf ook wel en dat hoeft van mij ook niet. Als ik maar lichter word en me gezondheid beter zal worden. Ik wil me kinderen oud zien worden ik wil me kleinkinderen mee maken. Ik wil het allemaal dolgraag maar toch wil die rotknop niet om bij mij!!!

18. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Vervelend zeg maar herkenbaar hoor. Ook wij hebben het echt niet breed momenteel. Gelukkig heb ik sinds afgelopen Oktober een baan maar ook dat verdiend echt niet veel. Ik ben in July begonnen met lessen en ben inmiddels al 3x gezakt en over 2 wkn mag ik weer op.
    Ik voelde me ook rot en schaamde me elke keer weer als ik zakte!
    Het kost heel veel geld maar gelukkig heeft mijn man me over de streep getrokken en goed met mij gepraat. Hij staat achter me en zegt ook doorgaan! Het heeft nu al veel gekost dus stoppen zou zoooo zonde zijn.
    Ik snap je gevoel maar volg je hart,het is moeilijk ik weet het.
    Als je het echt wil zou ik het doen meid!

19. liebrando

liebrando Niet meer actief

Mijn man wil wel dat ik me rijbewijs haal dat zegt ie ook elke keer weer. Daar staat ie wel achter me. Maar met het dieet dus niet. Hij vind het onnodig om zoveel geld aan een dieet uit te geven. Hij zegt ook het zit allemaal tussen je oren, je kan het zelf wel gewoon niet meer snoepen. Maar ja makkelijk gezegd dan gedaan. Als t zo makkelijk was had ik er nu geen moeite mee gehad......

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Het is duidelijk dat je in een cirkeltje zit waar je niet uitkomt:(.

Als je hier uit wil komen moet je echt aan jezelf gaan denken en dingen voor jezelf gaan doen. Vorig jaar was ik echt bang om in een gat te vallen na het verlies van ons ventje. Ik ben toen aan mezelf gaan werken maar ook genieten van dingen die ik anders niet had gekunt.

Je heb een haat/liefde verhouding met eten en moet eigenlijk opnieuw leren eten er is meer dan hollandse pot :).
    Ga opzoek naar lekkere recepten met dingen die je niet eens kende bv quinoa humes guacamole linzen super gezond en lekker.Van dit eten werd ik echt weer vrolijker.Ben begonnen met het boek van Amber Alberda opende echt me ogen.

Je was enthousiast over het hardlopen meld je aan bij een loop groepje dan heb je een doel en een stok achter de deur. Ik heb zelf na jaren weer een wedstijd gelopen 2 weken geleden en voelde me zo trots en dacht terug aan vorig jaar hoe het toen met me ging en was nog trotser op mezelf.

Komt goed als je echt wil schroom niet om hulp te zoeken.

Deel Deze Pagina