Persoonlijk denk ik dat het je eerder NIET gelukt is, want je zit steeds weer in dezelfde situatie. Als het je lukt ben je afgevallen en blijf je afgevallen. Vat het niet rot op, alsjeblieft niet, maar kom op zeg ... dan moet je op je strepen staan bij de HA. Zeg dat je met je verleden gewoon een foute kijk op eten hebt en je hulp zoekt (dus voor het afvallen niet voor je cholesterol, zoek een andere professional (dietiste, arts, psycholoog or whatever) die wel verstand van zaken heeft ... enz. Voor jezelf opkomen. Cambridge of ieder andere populair Hollywood dieet gaan je echt niet helpen met wat er tussen je oren niet goed zit.
ik wil ook niet dood, ik ben nog zo jong, heb 3 kleine kinderen, hoop zelfs me kleinkinderen mee te kunnen maken. En ik wil er alles aandoen, elke dag doe ik weer een poging, maar dan voel ik me rot, gestresst of weet ik veel wat en dan pak ik al snel weer een koekje ofzo. en dan denk ik later ach ben toch al fout geweest kan nu de hele dag wel fout eten, maar morgen ga ik echt lijnen. Schuif het steeds voor me uit......Ben veel te makkelijk....
Ik ben vorig jaar in 3 maanden tijd met sonja bakker 20 kilo afgevallen. En daarna nog eens 8 kilo in 8 weken waardoor mijn cholesterol van 6,3 na 4,1 is gegaan. Dus ik kan het wel, maar het lukt me nu niet......Ja misschien speelt het teveel tussen de oren. Ik zou niet zeggen van niet, maar bij de psycholoog begon ik me alleen maar ellendiger te voelen. En de huisarts neemt me niet serieus ondanks me 30 kilo die ik teveel mee sjouw!
Nee, het is gelukt, als je op de gewicht blijft. Nu ben je aan jojo-en ... En als de arts je niet serieus neemt ... ??!! waarom neem je jezelf ook niet serieus?
Er zijn heel veel goede tips gegeven, maar je schrijft dat je niet met alles iets kan. Ik zie niet waarmee je niks kan. Je hebt een vervelende huisarts, je wilt niet naar de psycholoog, je zegt dat je wel weet hoe het moet. Waarom open je dan dit topic? Om aandacht te krijgen of zielig gevonden te worden? Komt misschien hard over, maar zo vind ik je berichtjes vaak overkomen. Als je echt wil afvallen, dan ben je bereid om er alles voor te doen. Dan is de knop om en ga je naar een andere huisarts, probeer je een andere psycholoog, ga je bewegen. Ik lees alleen maar dat je niks kan en niks wil. Ik heb al jaren overgewicht. Ik ben 7 jaar geleden op eigen houtje 22 kg afgevallen. Daarna helaas alles weer aangekomen, mede doordat ik 7 jaar lang aan de hormonen heb gezeten. Ik ben een emo-eter, dus ik snap hoe je je soms voelt. Nu sinds augustus opnieuw bezig met afvallen en inmiddels 17 kg kwijt. Dus ik weet best waarover ik het heb. Alleen het verschil is dat bij mij de knop om is en ik er werkelijk alles voor over heb om de kilo's kwijt te raken. Gewoon doorzetten als het even niet meer wil en zo nu en dan jezelf wat lekkers toestaan. Je zegt wel dat je wilt afvallen, ja... dat willen de meeste vrouwen. Maar volgens mij ben je niet bereid er iets voor te doen, zo komt het tenminste over. Helaas waait het niet weg, je moet er wel wat voor over hebben.
laat maar ik laat het topic wel sluiten. Ik heb al gezegd dat ik niet zielig ben en dat ook niet gevonden worden, ik wil geen aandacht, ik maak geen smoesjes, nee de huisarts neemt me niet serieus wil me alleen aan de pillen. Nee de psycholoog werkte bij mij ook niet. Heb tig dieten het laatste jaar geprobeerd niks hield ik vol. Ja lekker zwak weet ik. Ben ik ook niet trots op maar goed het zij zo. Niet iedereen heeft helaas overal baat bij helaas..... Ik vroeg me alleen af wat je zou doen in mijn schoenen het dieet of niet......kreeg er allemaal tips voor. Wat ik super vind ook mijn dank daarvoor. Maar nu krijg ik alleen maar verwijten dat ik niet wil enz. Prima..... bedankt voor alle goede tips! Ik laat het hier bij....
Hey moedertje. Heb niet alles gelezen meis, ik weet wel dat je al tijden bezig bent om af te vallen, maar dat het niet echt wil he. Je hebt veel verschillende dingen gedaan ook. Ik heb geen tips voor je. Ik weet wel dat afvallen heel moeilijk is als je niet lekker in je vel zit. Ik lees ook dat je het dieet wel wilt doen, maar je je schuldig voelt over het dieet. Ik kan dat wel begrijpen. Helemaal als je nooit wat over hebt wil je het geld nu het liefst aan je kinderen besteden, maar ergens verdien je het zelf ook. Mede door dat "schuldgevoel" maakt het beslissen hierover heel moeilijk. Persoonlijk, als ik in jou schoenen stond..... ging ik niet voor het dieet. Ik zou zelf denken: als me het met geen enkel dieet is gelukt, waarom zou het dan nu wel lukken. Ik zou dan het geld liever besteden aan leuke dingen met de kinderen of sparen als begin voor je rijlessen. Afvallen kan op zoveel verschillende manieren, en veel goedkoper. Waar een wil is, is een weg meis!!!!! Ik ken jou niet, ik kan dus nergens over oordelen. Als jij niet lekker in je vel zit moet je misschien juist eerst hiervoor een oplossing vinden. Pas als jij je goed voelt zal het afvallen vanuit jezelf veel makkelijker worden. En inderdaad, je kunt een bij een huisarts na vragen wat voor mogelijkheden je hebt. Maar ik ken je niet, dus ik weet niet wat er in je koppie om gaat!!!! Heel veel sterkte, met wat je ook beslist. Ik hoop dat het allemaal goed komt. Dikke knuffel.....