Wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

heel veel sterkte...

Thuiszorg kan hier niets aan doen maar het CIZ...Soms lukt het om via de gemeente zorg te krijgen.
    Zo hebben wij eens 4 maanden lang voor een pasgeboren baby gezorgd haar moeder had een acute hernia en kon haar niet in bad doen en tillen. Zei heeft toen via de gemeente thuiszorg gekregen (en ze had een gezonde partner die werkte)

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je vriend kan sowieso 14 dagen betaald zorgverlof opnemen. dat kan daarna eventueel met indicattie verlengd worden.
    mijn man heeft dit gedaan na de ks van onze eerste. de kraamhulp was weg en ik kon niet voor de kleine zorgen.

je gevoel nu ken ik helemaal!!!!! ik ben hele dagen moe en slaap soms 18 uur op een dag of meer. verder ben ik vreselijk misselijk, 24 uur per dag. ik word er zelfs regelmatig wakker van.
    je gaat voor je kinderen door het vuur, natuurlijk, maar als je lijf op is, dan is het op, dan kun je gewoon niet meer. ik ben zwanger van de vierde, heb nog nooit met deze vermoeidheid te kampen gehad, wist dit dus ook niet van te voren en heb ook wel eens in een wanhopige bui gedacht 'misschien moeten we het maar laten weg halen'.
    mensen die dit nog nooit ervaren hebben, kunnen geen zinnige mening geven, luister daar dan ook vooral niet naar!!!!!!!

gaat je oudste al naar de peuterspeelzaal? via het consultatiebureau of de ha kun je een indicatie krijgen waarmee je kosteloos extra dagdelen kunt aanvragen. mijn 2 jongens gaan 4 ochtenden in de week (en ze vinden het gewéldig).
    dan heb je al iets meer rust.

misschien kan je vriend ipv volledig zorgverlof, tijdelijk halve dagen werken. dat scheelt alweer iets en hoeft hij toch niet volledig weg te blijven van zijn werk, wat voor z'n baas weer prettiger is.

Heeeeeel veel sterkte. hopelijk voel je je snel weer wat beter en kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap, want zo is er weinig aan en dat is zo zonde.

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Phoe, verschrikkelijk naar als je je zo ziek voelt, bah.
    Ik zou iig ook de ha bellen of hij niet nog wat anders heeft tegen de misselijkheid.
    En aan je vriend vragen of hij idd iets van zorgverlof op wil (of moet) opnemen. Hij moet toch ook inzien dat dit zo niet kan? En het hoeft helemaal geen maanden te duren, wie weet dat je je na een aantal weken al wat beter voelt.
    Stekte!

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Je vriend heeft recht op zorgverlof, dit moet hij dus aanvragen. Als ik het zo hoor kan je echt niet meer voor ze zorgen en ze zijn nog zo klein.

Heel veel sterkte en wat naar dat je niemand in je omgeving hebt die je kan helpen, familie bedoel ik dan.

Wat doen ze aan het stolsel bij je placenta? Het zit je niet mee..

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik heb 18 weken lang lopen kotsen kon niks binnen houden en amper voor me kinderen en huishouden zorgen.
    Wat ik deed ? medicijnen slikken tegen het spugen , me man vaker thuis laten zijn.
    Je kunt gewoon medicijnen halen tegen die extreme misselijkheid.
    Wees in ieder geval dankbaar en blij dat je nog een kindje kunt krijgen! een positieve houding helpt ook veel.

6. Yelice

Yelice Niet meer actief

O ja primperan hielp mij ook niet ik kreeg motilium smelt tabletten dat heeft heel goed geholpen.
    En geloof me op een dag is het ineens weg en voel je je als herboren ;)

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    De gemeente bellen. Afd. WMO. Daar je verhaal uitleggen en vragen hoe je met spoed een indicatie kan rond krijgen.
    Meestal lukt het wel, omdat je een werkende man hebt. Als je man niet zou werken had je idd geen recht op thuiszorg!
    En als je er niet uitkomt met de afdeling WMO om een spoedindicatie te krijgen het via je huisarts of behandelend gynaecoloog regelen! Deze kunnen met spoed zorg aanvragen.

Sterkte!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

meid wat een rotsituatie.
    Ik zat ook te denken aan zorgverlof. Zo heb je even wat rust, kan je man de kinderen even 'opvangen'.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoop dat je je snel beter gaat voelen

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ga naar de huisarts meid en vertel hoe het erbij staat.
    Wie weet heeft de huisarts wel een oplossing of kan hij/zij richting geven welke kant je op moet gaan om hulp te zoeken.

Heb je geen hyves of facebook, vul een www-tje in en wie weet wie er jullie ter hulp schiet.

Ik heb het ook gehad tijdens de gehele zwangerschap dat ik kots en kots misselijk was en veel braakte. Echt geen roze wolk dan hoor je zwangerschap.
    Toevallig had ik het er vanavond nog over met mijn ouders, dat het toch niet te doen zou zijn geweest als ik al een kleintje rond had lopen toen ik zo ziek was tijdens de zwangerschap.
    Ook een van de redenen om niet aan een tweede zwangerschap te beginnen, wat een angst om weer zo ziek te gaan worden.
    Die misselijkheid hele dagen lang is gewoon niet te beschrijven.

Heel erg veel sterkte en ik hoop voor je dat het bij de eerste 3 maanden blijft en je je snel weer beter gaat voelen.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Wat naar allemaal zeg, hoop
    dat jij je gauw wat beter gaat voelen!!

Als ik dichterbij had gewoond had ik je absoluut willen helpen !
    Nogmaals wat verschrikkelijk rot voor je !!!

Sterkte !!

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Geen tips sorry, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bah wat vervelend voor je!
    Ik heb geen tips, omdat ik niet weet hoe het is om zo ziek te zijn in je zwangerschap.
    Wil je alleen even een hart onder de riem steken. Hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je hulp krijgt in welke vorm dan ook!

Dikke knuffel

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Als het niet anders gaat vind ik dat je vriend maar zorgverlof op moet nemen, maar dit is ook maar 80 uur.. teminste bij mijn vriend..

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
  15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Het stolsel doen ze niks aan behalve in de gaten houden. Pas als het veel bloed of ik er last van krijg of de kleine er last van krijgt krijg ik bedrust toegeschreven.
    Vroeger kreeg vanaf het moment dat ze het zagen al bedrust.
    Maar dat doen ze dus niet meer.

M'n vriend heeft vandaag nog belangrijke afspraken, en had geen zin in discussie dus ik bikkel nog een dagje door.
    Morgen of overmorgen is hij misschien vrij.

Lieve reacties geven jullie. En helaas ook herkenbare.
    Wist niet dat je zo zwak en ziek kon zijn van je zwangerschap..

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben 9 maanden doodziek geweest (had HG) dus ik weet hoe je je voelt. Was enorm blij dat ik, nu achteraf gezien, niet nog een kind erbij had. Sterkte.

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    M'n vriend komt gelukkig naar huis.
    Ik heb hem nog een keer gebeld want sta te trillen op m'n benen, dit gaat zo niet. Ben ook mega duizelig. Pff zal m'n lage bloeddruk wel zijn.

18. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb even nagedacht of ik hierop zou reageren maar ik blijf boos!

Als ik dit lees ben ik 1 en al boosheid en vooral als ik lees met de gedachten lopen over abortus VRESELIJK!! Wij hebben een kindje die we in de komende tijd moeten gaan afgeven we zouden tekenen voor een gezond kindje en als er zo word gespeeld met kindjes krijgen nou schaam je diep. Je kunt je idd wel heel erg elendig voelen maar daar kun je hulp voor inschakelen wat meen je wat wij moeten doen. Ik voel me ook elendig nog meer als dat door alle emoties en stress. Wat doe je als je kind later eens iets heel ergs doet wat niet door de beugel kan denk je dan ook had ik maar.....

Sorry, dit moest ik even kwijt.

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik denk toch dat je het iets genuanceerder moet zien.
    Als je niet weet hoe het voelt om zo moe en zo ziek te zijn, is het makkelijk praten. echt, je weet niet hoe wanhopig je er van wordt. zoiets zeg je niet zomaar natuurlijk. en 'even hulp in schakelen' is ook zo makkelijk gedacht. het zorgverlof kan ingeschakeld worden ja, maar na 2 weken zit je dan weer. hulp in de huishouding krijg je echt niet zomaar. geloof mij, toen ik niet kon lopen of wat dan ook, kreeg ik het nog niet.

natuurlijk is het moeilijk voor mensen die voor andere problemen staan, maar dit probleem moet dan nog niet gebagataliseerd worden.
    de laatste opmerking vind ik dan weer erg kwetsend en geen hout snijden.

ik denk dat men voorzichtiger moet zijn met oordelen, zolang je niet in een ander z'n schoenen staat. dat wil je tenslotte ook niet voor jezelf.

20. Dana

Dana Niet meer actief

helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina