wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik kan niet veel sporten, ik verga van de pijn in me lichaam. Word getest op reuma (zit helaas aan me moeder haar kant van de familie). Maar ik kan gewoon niks op dit moment met me lichaam Alles doet zowat zeer. Ik gooide het op me gewicht maar dat is waarschijnlijk dus niet eens zozeer het geval..

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik ben juist ook in een periode met verjaardagen en feestdagen begonnen, en dat maakt me hoe gek ook heel sterk, ik kan gewoon NEE zeggen. en omdat iedereen in mijn omgeving mijn hyves leest en van mijn problemen (vooral medic) afweten, heb ik heel veel steun, en als ik me down voel krijg ik van iedereen wel een schop.
    EN het aller aller belangrijkste je partner moet achter je staan, als die niet achter je staat kan je het wel schudden.
    bij ons is geen snoep in huis (oke wat van sintmaarten) en geen lekkere koeken, even jammer voor het bezoek, maar het is niet anders.
    nu ligt er wel wat chips weer in huis, beetje voor dochter en wat voor mijn man, maar nee kost mee geen moeite. (alleen de kaas mis ik en een handje pringels, maar ik kies voor het goede doel)

en afbouwen is heel makkelijk, een week maar 2 shakes per dag dan een week 1 shake per dag, en in het boekje wat erbij zit, staan wat richtlijnen, bv 1 boterham met mager beleg en een schaaltje rauwkost.
    en avond eten 1 aardappel of 2 eetlepels deegwaren etc etc.
    maar als ik dus helemaal geen shakes meer heb ga ik gebruik maken van waitwatchers, daar heb je aantal punten wat je per dag binnen moet krijgen, daar moet je juist veel eten, klinkt heel tegen strijdig, maar een vriendin van mij is zo 20 kilo kwijt geraakt in een half jaar(incl sporten)
    en het is makkelijk vol te houden.
    mijn aller grootste struikelblok was alchol en een man die van lekkere dingen hield (en even snel wat etenophalen...)
    ik heb misschien de mazzel dat ik geen emotie eter ben, ik stop dan juist met eten.

als je een schop onder je kont nodig hebt, ik wil hem graag uitdelen:D, kop op meid, je kan, denk aan lekker shoppen, eindelijk leuke kleding aan inplaats van grote maten winkels (ja sorry vind het nog steeds vreselijke kleding, blijf het mode voor oude vrouwen vinden)
    ik heb 1 leren broek die ik zoooooooo graag weer aan wil, en natuurlijk een 2de kindje staat bij mij op 1.
    maar ook voor mijn zelfbeeld, ik stap dus geen zwembad in, mijn dochter (bijna 3) is nog nooit in een zwembad geweest..... gewoom omdat ik het niet durfde (walvis op het droge). en dat terwijl ik altijd veel heb gezwommen ook met de honden en nu...

kijk maatje 38 hoef ik echt niet, maar mijn oude maat 40 vind ik prima, daar ben ik al heel blij mee, tussen de 65 en 70 kilo ben ik dik tevreden, zo ben ik altijd geweest (enn toen voelde ik me dik:x)

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

over dat sporten dat kan ik ook niet door ziektens, maar door behulp van de fysio kom ik al een heel end, en in sommige zwembaden hebben ze speciaal avonden voor mensen met reuma, dan is het water warmer dan normaal, zo kan je wel bewegen, en kost het je niet veel kracht en pijn(hier helaas niks in de buurt)
    en probeer toch te wandelen hoe pijn het ook doet, eerst bv 10 min etc etc rustig uitbouwen als je 3 keer 10 min wat doet per dag kom je aan je half uur per dag

4. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Word je zwaarder bij de diëtiste? Hoe komt dat?:( Als je aan het dieten bent en je komt alsnog aan dan is hier wellicht een andere reden. Heb je dit ook met jouw diëtiste of huisarts besproken?

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb zelf cambridge gedaan en wat je normaal aan eten haalt ben je ook ongeveer 40 a 50 kwijt.

Werkte bij mij super, ik viel 20 kg af en ja het is er na een half jaar nog steeds vanaf.
    Je leert gewoon andere dingen ook eten daarna in de op- en afbouw weken.
    Als je je echt aan het dieet houdt en aan het op en afbouwen dan kom je het niet meer aan.
    Helaas heb je genoeg mensen die smokkelen, ook tijdens de shakes.

Ik kon ook kiezen tussen repen, soep, shakes en pap maar ik koos voor shakes.
    De soepen vondt ik niet lekker en van de repen was de lekkerste elke keer net op als ik kwam.

Eerste week is het zwaarste daarna kom je in het proces en kan je het makkelijk volhouden.
    Ik had in de eerste week dat ik begon mijn verjaardag in het weekend haha.
    Dus ik zat braaf met mn shake en watertje en de rest aan alle lekkernijen, ik heb er niet naar omgekeken.
    Ik nam me voor dat ik het voor mezelf deed en dat als ik ging smokkelen mezelf in de maling nam.

Succes met je beslissing.

6. Troelala21

Wat moest je eten in de eetweek dan? Was je niet bang om dan weer aan te komen?

7. Troelala21

Huisarts en dietiste staan voor een raadsel hoe het kan. Bij me zusje is hetzelfde geval die eet super gezond, maar weeg toch 115 kilo. Die werd ook alleen maar zwaarder en de artsen weten maar niet waardoor. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd allemaal bloedtesten enz, maar ze kunnen het maar niet vinden. Ze is in een speciaal centrum geweest voor obese mensen, en daar heeft ze een gesprek gehad en ineens valt ze zo uit het niets af. Net of er wat in het hoofd zat wat om moest of wat ook maar, want ze eet nog steeds hetzelfde maar valt wel ineens af....

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Lichte maaltijden, ik had toen bijv rijst, brocoli en een vleesvervangende hamburger *zit ook bijna niets in qua cal* en ik zat toen na een half bord al weer vol haha

Als je je aan het af en opbouwen houdt kom je niks meer aan, in die periode val je zelfs nog meer af.
    Ben tot nu toe nog niks aangekomen en eet gewoon weer normaal wat de pot schaft, wel zijn we anders gaan koken, minder boter, meer olijfolie enz.
    Het is vaak je eetpatroon waardoor je weer aankomt dus die moet je veranderen.
    Toen we anders gingen koken viel mn man ook nog 6kg af.

9. Troelala21

maar moet je je dan aan een bepaald aantal calorieeen houden in de eetweek?

Deel Deze Pagina