Mijn situatie heeft niet specifiek iets met zwanger zijn te maken, maar ik weet echt niet waar ik ergens anders mijn ei kwijt kan. Situatie: - ik ben meerdere malen naar een psycholoog geweest. - behandeling sloeg niet aan , volgens psych moest ik niet zo zeiken. - besloten ermee te stoppen en op zoek te gaan naar een andere. - ik heb een begeleidster (met wie ik kan praten, als ik eens wil praten met iemand die niet dicht bij me staat) dit stopt in september. Nu wilt psych een gesprek aangaan met mijn begeleidster en ik moet daar een afspraak mee maken. Zowel psych als begeleidster hebben allebei een agenda wat ik niet kan inzien. Dus een afspraak plannen is erg lastig. Psych weet dit, maar zegt dat ik het gewoon moet doen. Begeleidster heeft inmiddels vakantie tot eind aug. dus dat betekend dat ze naar haar vakantie nog 1x komt. Psych heeft de contact gegevens van begeleidster en kan haar dus contacteren. Nu kreeg ik gisteren een (voor mijn gevoel) wel een dreigend emailtje van psych. Dat als ik niet binnen 1 week contact opneem met hem en een afspraak heb gemaakt met begeleidster. Dat hij genoodzaakt is om een melding te maken bij AMK (advies en meldpunt kindermishandeling). We hebben een dochtertje van 2. Dat maakt mij best zorgen. Kan hij dit zomaar doen? Hij heeft mijn kind nooit gezien, zelfs niet op een foto oid. Mijn partner en ik zullen ons kindje nooit op een of andere manier mishandelen. Ik was altijd erg positief over mijn dochtertje. Hij heeft zelfs gezegd dat wanneer ik over mijn dochtertje begin dat ik helemaal begin te stralen. Ik ben helemaal geen gevaar voor mijn kind, iedereen verteld me dat. Zowel peuterspeelzaal als Consultatie bureau. Na wat info te hebben gezocht op internet over amk, schijnt het dat amk velen malen erger is dan Jeugdzorg. En wanneer er bij amk 1 melding binnen komt ze gelijk een onderzoek gaan starten en volgens de verhalen je dan in een hel terecht komt. Dit wil ik allemaal niet, door mijn rugzakje van het verleden ben ik juist aan de lieve kant tegenover mijn kind. Vanmorgen heb ik gelijk de psych gebeld, maar hij is niet aanwezig op vrijdag. En moet nu tot maandag om weer te bellen en blijf ik dus het hele weekend in onzekerheid zitten. Heeft iemand enig idee of dit zomaar kan, psych is ervoor om mij te helpen en heeft niets met mijn kind te maken. Hij is nooit dieper gaan graven over mijn gezin en weer er dus niets vanaf.
Je kunt je psych een mail sturen met vriendelijk verzoek rekening te houden met vakantie van je begeleidster. Als ze beiden met jou mailcontact hebben kun je een mail naar beiden sturen met t verzoek een afspraak te maken. Ik weet niet hoe lang geleden je psych gevraagd heeft een afspraak te maken, maar je had ze dus eerder met elkaar in contact kunnen brengen door mail. Mss wil de psych wel zien dat jij moeite doet een afspraak te maken. Geen idee wat jou situatie is, dus moeilijk in te schatten waarom.de psych een melding wil maken. Naar hij mag dit idd doen. Iedereen mag een melding maken, het amk bepaald aan de hand van de aard van melding of er iets mee gedaan wordt. Als jij geen gevaar vormt voor je kind (dat hoeft geen mishandeling te zijn ) dan zal t amk dat ook inzien en hoef je je geen zorgen te maken
Iedereen mag altijd een melding bij AMK doen. Het AMK bepaald dan, na gesprek/onderzoek oid, of het nodig is dat er begeleiding thuis komt of andere hulp. Ik ben wel benieuwd wanneer je die afspraak moest gaan plannen? Als dat al eenhele tijd geleden is dan denk ik dat je psycholoog wil dat je actie gaat ondernemen. Dat het nu niet lukt is niet zo'n ramp denk ik, maar stuur wat mails naar je begeleider met een CC naar de psych zodat hij ziet dat je ermee bezig bent. Ik zal zelf overigens wel in die mail zetten dat er een afsoraak moet komen, maar dat het makkelijker is als zij dat samen en en plannen omdat jij niet in hun agenda's kan kijken. Wanneer de opdracht voor het maken van een afspraak eergister is gegeven kan je best aangeven dat hij iets onredelijks van je vraagt. Maar toch ook bovenstaande mail naar beide sturen. Dan zien je dat je je best doet. Sterkte!