Wat zou jij hebben gedaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ayladin, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Volgens mij ben jijzelf niet goed wijs hoor,, hoe kun je je eigen kind nu slaan?.. WAT ze ook doen, iemand slaan of iets veel ergers.. Er is NOOIT een reden om een kindje te slaan..

En die vriendin van jou is al helemaal gestoord zo te lezen..

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja.... ik leer mijn zoontje later ook (is nu nog maar net 2) je slaat nooit!! maar als je geslagen word, mag hij van mij terug slaan! hij mag nooit als eerste slaan of ruzie zoeken, maar als iemand hem een mep/tik geeft hoeft hij dat niet te pikken van mij!

maar ik zou zelf dat andere kindje nooit slaan, maar ik zou ook de moeder toespreken, en ik vind de lakse reactie en excuses ook bullshit inderdaad, en tuurlijk maken zulke reaccties je nog kwader, maar neem er afstand van, en als ze nooit buiten komt............. dus wel elke week in de speeltuin? voortaan gewoon goed op dat jongetje letten...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een onzin, denk je dat al die vrouwen niet buiten mogen Komen?

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mss miet je je kindje wat weerbaarder opvoeden.
    Want dat gaat echt nog wel een keer gebeuren in een speeltuintje. Ook als jij er niet bij bent.

5. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Ja dat ze niet buiten mogen komen is nogal lekker zwak excuus, als dat zo is blijf dan ook gewoon lekker binnen en ga niet naar de speeltuin dacht ik zo ;)

Ik vind je reactie geheel terecht, er is zeker niets mis mee.
    Er is pas iets mis als een kind een ander kind zo toetakelt om niks... op die leeftijd al, opgeteld me de reactie van moeder... komt niks van terecht dus.

Ik zou ook in alle staten zijn.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze zei volgens mij helemaal niet dat ze niet naar buiten mag komen. wel misschien dat haar kindje niet zo vaak buiten speelt en daardoor niet weet hoe hij met andere kinderen om moet gaan. de reden kan zijn dat ze waarschijnlijk meerdere kindjes heeft en dat ze in haar eentje waarschijnlijk niet zo makkelijk kan. of zoiets.als haar nederlands niet zo goed is dan weet je eigenlijk niet zo goed wat ze wilde zeggen..

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nou, als iemand mijn kind de nagels door de lip van mijn zoon heentrekt, en de moeder van dit kind zegt er niks van en doet net of het niet ''boeiend'' is en wijst haar kind niet terecht, dan zou ik ook flink pissig worden ja

als mijn zoontje een ander kind express en bewust slaat, dan roep ik hem bij me en dan kan ik je vertellen dat hij gestraft word en we a: excuses aanbieden aan het kind dat hij pijn heeft gedaan, b: we direct naar huis gaan, speelkwartier is dan 100% over, c: hij die dag geen tv/toetje/of iets wat hij het allerliefste doet gaan doen, en wed maar dat mijn zoon daar een lesje uit trekt

ik kan er met m'n pet niet bij dat sommige zeggen: '' tsja, als die moeder niet wil straffen het zei zo''

als ze JULLIE kind de nagels door de lip heentrekken ben ik wel eens benieuwd hoe jullie reageren ;) ik zou het iig niet pikken dat een moeder zo laks omgaat met het straffen van een kind die MIJN kind de nagels door de lip trekt. zolang het kind anderen geen kwaad/pijn doet moet die moeder het zelf weten als het kind bijv heel het huis molesteert en de tv/lamp kapot gooit en daar niks van zegt, dat boeit me niet, maar zodra ze aan MIJN kind zitten, bemoei ik me er toch ff zeeeeeker mee hoor.

8. ayladin

ayladin Actief lid

19 mei 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Daantje : bedankt om de punten nog even te high lighten.

Mijn Nederlands en Frans is overigens goed hoor.
    En dat was letterlijk wat ze had gezegd.

Op zo een moment ben je in shock.
    Want wat is nu meer shokerend,
    Wat het kind had of gedaan of wat de moeder als excuus gebruikte?

Oh mijn dochter is thans normaal gezien eentje dat zich niet laat doen, maar het deed echt zeer dus stond ze daar te huilen met haar mond vol bloed.

Bij mij is een mep geven een tik op de hand geven en in de mate dat ze er zelf 1 heeft gegeven.
    En dan is me dochter boos. Pech dan.

Dat was ook mijn gedacht:
    Als je niet buiten mag, waarom mag je dan op de speeltuin?
    Want de gedachtegang van die mannen is:
    Wie kom je dan allemaal tegen?
    Binnen blijven is altyd binnen blijven bij die mannen

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe weet jij dat nou? Met je 'die mannen', zijn die allemaal hetzelfde? En zelf je kind een tik geven omdat het zelf een tik uit heeft gedeeld is alleen maar onduidelijk, mama slaat ook toch? Mag die wel slaan?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik gedaan zou hebben?

Ik zou de jongen gezegd hebben dat hij mijn dochter pijn heeft gedaan en dat ik dat niet leuk vind.
    Eventueel zou ik dat ook nog herhaald hebben tegen zijn moeder. Of en hoe zij hem straft is haar zaak.

Voor de rest zou ik niet ingaan op geroddel over hem. Jij hebt toch niet gezien wat hij gedaan heeft; nu niet en vorige week ook niet? Dan kun je hem daar ook niet op aankijken.

Je agressieve toon lokt mogelijk een averechtse reactie uit. Ik zou in elk geval m'n best moeten doen om redelijk tegen jou te blijven als je zo tekeer zou gaan tegen mij of mijn kind.

11. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou vooral het jong hebben toegesproken. Hem laten zien dat zijn actie pijn veroorzaakt en dat het niet leuk is wat hij doet. Ik zou ook echt pissig zijn, maar zó tekeer gaan tegen die vrouw kan ook niet.
    Ook je kind een tik geven vind ik niet kunnen. Hoe ga je haar dan leren niet te slaan? Jij slaat toch ook? Je kan dan beter zeggen dat je niet mag slaan want dat doet pijn. Boos zijn mag, slaan niet.
    Als iemand zo tegen mij tekeer gaat over mijn dochter kun je ook een grote mond krijgen, denk ik zo.
    En mijn dochter heeft ook weleens mot met de zoon van mijn vriendin. En als de 1 de ander slaat, mag er NIET worden teruggeslagen. Dan gaat het van kwaad tot erger. Degene die geslagen heeft moet sorry zeggen en krijgt de speech over pijn en dat mama het niet leuk vindt wat ze hebben gedaan.

12. adi

adi Niet meer actief

Jemig, ts jij komt over als een vreselijk agressief, denigrerend en vooroordelend persoon. Leuke basis voor de opvoeding van je eigen kind!

Je leert je kind dat ze mag slaan (jij mept toch ook?), maar als ze geslagen wordt dat mama als een gestoorde kip tekeer zal gaan tegen andere mensen?
    Tja.. En dan een oordeel vellen over anderen..

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Even zodat jee niet voor verassingen komt te staan; je kind zal nog wel vaker een tik of ruzie krijgen in een speeltuin..
    Hoe zie je dat in vredesnaam voor je.. Je geeft je kind een mep en zegt vervolgens; maar je mag niet slaan.. juist..

Je hebt gelijk dat het belachelijk is dat ze haar kind niet heeft gestraft maar als ik zo'n figuur voor me had gehad die zo vreselijk tekeer ginf tegen mij over haar kind, had ik ook niks gedaan. kinderen doen dat op die leeftijd..

Mijn zoontje van twee duwt kindjes soms zonder enige aanleiding omver als hij op de opvang is.. waarom? Hij is dan toch ergens boos over en een kindje staat dan het dichtstbij dus die moet het ontgelden.. hij krijgt daar heus sttaf voor, maar de leidsters duwen hem dan echt niet omver om te laten ziendat dat niet leuk is..
    Met slaan werkt dat net zo.
    Hij gaat in de hoek of op de trap met de duidelijke mededeling waarom hij daar staat.. niets meer en niets minder..

Maar ZO tekeergaan tegen zijn moeder in een speeltuin vind ik echt te belachelijk voor woorden.. lekker voorbeeld voor je eigen kind..

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kan me voorstellen dat je pislink bent! wat een rotjoch en een aso moeder zeg! mocht het weer gebeuren dan zou ik je dochter hem gewoon terug laten meppen! dan is het voor altijd afgelopen...

en voor de rest, ja je komt in je leven nog heel wat rot kinderen tegen waar je weinig aan kan doen als ouders... dus moet je je kind weerbaar maken en dat is niet door te zeggen je mag nooit terug slaan, vind ik dan! als mijn dochters geslagen worden en dat gebeurd 1x en niet weer dan horen ze het op te lossen door naar mij te komen of als het op school is naar de juf... maar gebeurd het steeds maar weer door hetzelfde kind dan mogen ze die van mij terug slaan hoor...

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wat een agressie in een topic over belachelijk het is dat kinderen agressief reageren.

Van wie zouden ze dat nou hebben :)
    (vast niet van het buurmeisje...)

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lekkere reactie.. Goed voorbeeld ook voor je eigen kind, zo'n hysterische moeder vol vooroordelen en agressie;)

Deel Deze Pagina