Wat zou jij kiezen? (verzakking)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat jij beschrijft klinkt echt niet fijn, sterkte.

Ik zou eens onderzoeken in hoeverre er ontwikkeling in de operatietechnieken zit. Wordt er nog actief gezocht naar manieren om deze minder belastend/meer succesvol te maken?

Zo nee, dan kun je hem net zo goed nu doen, je hebt nu goede hulp en levenslang met hulpstukken werken lijkt me ook niets.

Zo ja, dan even kijken of die ring wat is voor een aantal jaar, kun je die operatie nog even uitstellen.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Mijn schoonmoeder heeft zich laten opereren en had binnen een jaar weer een verzakking. Nu heeft ze ook geen bekkenbodemfysio gehad, dat zou ik je echt aanraden. Eerst je spieren versterken, want die verzwakken sowieso erg door een operatie, zeker als je ze daarna zes weken niet mag belasten. Zodra je mag belasten ook weer fysio, daarmee schijnt het resultaat van een operatie echt beter te zijn (logisch ook, als je alles ophijst, maar de spieren zijn nog steeds slap/je spant ze nog steeds verkeerd aan, rekt alles gewoon weer uit).

3. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Hier geopereerd aan voor en achterwand. Ik zou het je zo aanraden. Voelde me echt ba 2 weken wel weer goed hoor. Ik mocht trouwens ook best kinderen op schoot van mijn gyn. Alleen zo min mogelijk tillen.

4. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik zou ook gaan voor de operatie.
    Ik voelde de ring zitten als ik bijv. iets voorover boog of bukte en ik kreeg er meer afscheiding door.
    Succes met je beslissing!

En wat de andere meiden ook al zeggen, ga op zoek naar een goede bekkenbodem fysiotherapeut.
    Ik heb er echt baat bij gehad!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook een baarmoeder en blaasverzakking en ik heb een ring. Ik heb door de ring echt wel minder klachten (niet meer het gevoel dat alles eruit komt en pijn in mijn rug) en ik voel hem helemaal niet zitten.

Het was in het begin even uitproberen welke maat goed voor mij was. de eerste keer kwam de ring er na 3 uur weer uit, toen een grotere maar die voelde ik zitten en nu de derde en die heb ik ruim 6 maanden in. Het is inderdaad wel lastig om hem zelf uit en weer in te doen maar dit hoeft niet zo vaak en mijn vriend helpt daarbij. Helaas gaat sex hebben met de ring niet zo goed, maar sex hebben zonder de ring doet nog veel meer pijn.

Ik heb ook intensieve bekkenbodemfysio en dat helpt echt goed.

Helaas helpt het niet tegen de incontinentie, rugklachten heb ik nog steeds en het feit dat sex hebben nu echt lastig is, heb ik er toch voor gekozen om geopereerd te worden. 20 november heb ik een intake en dan ben ik begin volgend jaar aan de beurt. Dat ik dan over 10 tot 15 jaar misschien weer moet, dat zien we dan wel weer.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh ja, ik weet niet in welk ziekenhuis je loopt maar ik zit in Hengelo (denk dat jij in Almelo zit of niet?)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ben ik het mee eens.

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn moeder wel met alle 3 de opties, ze is geopereerd eraan en na een paar jaar heeft ze het weer gekregen, dit keer ging ze voor zo'n ring....Nou dit heb ik geweten,ze kwam thuis en heeft na 2 dagen METEEN die ring er zelf weer uitgehaald, zo vreselijk vond ze dat ding!! tweede keer opereren kon niet want ze had een beroerte gehad (niet door operatie) en die ring wou ze er absoluut niet meer in, nu doet ze oefeningen, het helpt denk ik want hoor dr er niet meer over.

Ze was heel stellig tussen het verschil van de ring en operatie: ze zei letterlijk ik loop nog liever met een ei tussen me benen dan dat rotding,als het kon zou ze weer opereren,maar dat kon niet dus het was optie 1 niks meer doen en oefeningen, dit is mijn moeders ervaring, bij jou kan de ring misschien goed uitpakken, en opereren dan ben je er vanaf de kans dat het terug komt kan ind, maar als je gezond bent kan je weer opereren.

succes met beslissen

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

#29 mamabri, 6 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2015
    Ik ook Hengelo, bij A, de Irakese gyn. Ik moet 3 dec terug en dan zou ik binnen 3 mnd geholpen worden, dus misschien liggen we gezellig samen op zaal :p

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

als ik het zo lees, blijf ik toch voor opereren. Vind het wel een beetje eng, maar goed. De spieren kan ik goed aanspannen, waardoor ik ongelukken regelmatig kan voorkomen, maar dus niet altijd. Maar dan nog zit ik met de andere klachten. Ik denk dat ik er dus wel uit ben.

11. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik sta ook voor dezelfde keuze maar probeer n operatie zo lang mogelijk uit te stellen. Dit omdat mijn jongste nu nog maar 2,5 is en nog regelmatig opgetild moet worden. Kom toevallig ook uit dezelfde regio. :)
    Ik heb, door consequent bekkenbodemoefeningen te doen weinig last dus er is op dit moment mee te leven. ben ook niet incontinent.
    Een ring werkte voor mijn niet dus die optie werkt niet voor iedereen. Als ik jouw klachten zo lees zou ik denk ik vd operatie gaan.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn gyn is een vrouw dokter V, zij loopt vaak op cowboylaarzen. Misschien liggen we inderdaad wel samen op zaal!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Haar heb ik tijdens de zwangerschap 1x gehad :x Nooit meer! Wat een kreng :x Hopelijk lig jij wel beter met haar op 1 lijn. Haar collega vind ik zeer kundig en heel vriendelijk. Heeft mijn zwangerschappen begeleid en is bij onze L* op zijn vrije dag bij mij komen kijken hoe het met ons ging. Had er ook voor gezorgd dat de zuster die bij de andere bevallingen aanwezig was er toen ook bij was, zodat wij een bekend gezicht hadden.

Samen op zaal zou wel grappig zijn :p

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik herken je klachten, al ben ik er zelf nog niet mee naar de dokter gegaan. Denk dat ik in jouw geval inderdaad zou kiezen voor de operatie. Garanties heb je nooit, maar het is wel een goede kans die je hebt om van je klachten af te komen. Sterkte!

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ben al wakker en heb weer rugpijn :x

Ik ken mijn gyn verder niet, heb haar tot nu toe 2 keer gesproken. 1 keer uitleg over de operatie en 1 keer met mijn antwoord dat ik voor de operatie ga, zij doet trouwens wel de operatie.

Het hele ring verhaal met het passen enzo was met een andere gyn, die is vrij nieuw ook een vrouw, haar naam is van B.

Tijdens mijn zwangerschap had ik een vrij jonge blonde man, ben zijn naam kwijt.

Ik hoor 20 nov tijdens de intake wanneer ik geopereerd ga worden, ik zal je de datum doorgeven ;)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als er verder geen grote risico's zitten aan opereren zou ik daar meteen voor gaan. Anders beginnen met pessarium en kijken of dat effectief is. Sterkte trouwens, lijkt mij super vervelend! 😟

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    misschien overheen gelezen maar heb je bekkenbodem-fysio gehad? heb je neuro-feedback gehad? dan word je aangesloten op een computer en kunnen ze zien wat je bekkenbodem doet en goed reageerd enz.

heb je dit niet gehad dan zou ik je echt aanraden om dit eerst een tijdje uit te proberen. want echt, je kan denken dat je alles van onderen goed aan kan sturen maar meestal is dat niet zo. en met neuro-feedback kan je dat weer aanleren en onder controle houden. ik heb iig geen last meer van urine verlies en gevoel dat het eruit hangt enz.
    heeft dus goed geholpen.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, heb ik niet gehad en neuro-feedback hiervoor? Ik ken het wel bij autisme, maar vond dat daar voor totaal niet werken. Maar dan nog, dan kan ik nog steeds geen tampons gebruiken en zit ik nog steeds met mijn maandverbandprobleem.

Is dan in mijn geval nog maar een halve oplossing :(

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is goed! die anderen ken ik niet geloof ik.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb bekkenbodemfysio en dat helpt echt. Ik kon in het begin wel aanspannen maar niet aangespannen houden. Nu na een half jaar therapie elke 2 weken kan ik mijn bekkenbodemspieren 10 seconden aangespannen houden. ' S ochtends en ' S avonds doe ik oefeningen.

Mijn therapeute zegt dat als ik goed blijf trainen de kans dat ik na de operatie opnieuw een verzakking ga krijgen veel kleiner is.

Ik weet inmiddels niet beter dan dat ik mijn oefeningen doe elke dag.

Deel Deze Pagina