Met de jaren wordt mijn zicht van dichtbij steeds slechter en heb ik steeds meer licht nodig om goed te zien. Ik zoek dus een horloge met een goed afleesbare wijzerplaat. Eisen: - kast niet groter dan 40 mm - geen siliconenbandje, ander kunststof geen probleem - eerder sportief dan Michael Kors, zeg maar - waterdicht: minimaal 10 Bar - het liefst ook datumaanduiding - budget max 150 euro, mag ook ver daaronder, ik zie het niet als mode-accessoire, maar als gebruiksvoorwerp Wat niet uitmaakt: - analoog of digitaal - ronde of vierkante/rechthoekige wijzerplaat Hoe meer mensen, hoe meer opties, ik ben na dagen googelen het spoor een beetje bijster, dus alle hulp is welkom!
Ik heb de Garmin vivomove hr gekocht vorige week. Wel een smartwatch, weet niet of je dat zoekt? Maar echt een heel fijn ding, onwijs duidelijke wijzerplaat. En ook nog eens een stappenteller, hartslagfunctie etc. https://www.bol.com/nl/p/garmin-vivomove-hr-hybride-smartwatch-rosegoud-wit-small-medium/9200000081631322/?promo=home_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_0_
Ik heb ook een Garmin maar dan een vivosmart. Niet het bandje wat je zoekt maar weet je in ieder geval dat het een goed merk is, fijn draagt en bij mij al bijna 3 jaar mee gaat. Ik zou kijken naar dat merk. De helderheid kun je bij een digitale overigens aanpassen (bij deze in ieder geval)
Ik vind hem er wel goed uitzien, maar mij lijkt dat de kleine wijzer helemaal wegvalt tegen de achterkant? Die heeft bij elke kleurstelling dezelfde kleur als de achterplaat, en ik merk dat ik juist veel contrast moet hebben.
Goed om te weten. Ik heb de Vivosmart een keer omgehad, maar ik kon de cijfers niet lezen. Jammer, want ik vind hem mooi strak. (Volgens mij kun je er andere bandjes voor bestellen en heb ik er daarom naar gekeken.)
Beetje lastig, omdat ik niet weet hoe je zicht is, wat je wel/niet ziet ed. Ik heb een Fitbit (Charge 2, die is niet waterdicht, maar andere modellen wel) en ik vind de tijd goed leesbaar. Mijn dochter heeft een horloge van de Decathlon van 14 euro en daarbij vind ik de tijd ook goed leesbaar (en hij is waterdicht ).
Bij deze kun je het bandje niet veranderen maar van dit merk heb je voldoende keus. Ik zou een keer naar een MediaMarkt gaan en ze op je gemak eens bekijken en voelen. Zie of ze niet te groot zijn en of je de cijfers goed kan zien wat natuurlijk het belangrijkste is.
Hier een Fitbit Charge 3, is inderdaad waterdicht en de tijd is goed afleesbaar. Met zwemmen heb ik er tijd een siliconen bandje aan, verder meestal zo'n Milanese, maar weet niet hoe goed die over water kunnen.
Een Apple Watch is wat boven je budget, maar daarbij kun je volgens mij de tijd ook uit laten spreken. Kan ook handig zijn, is het niet voor nu, dan misschien voor over een tijd. En misschien is dit wat (al is hij hier uitverkocht): https://www.thuiswonenwinkel.nl/a-43439629/uurwerken/horloge-nederlands-sprekend-low-vision-design/#description Hier hebben ze er meer: https://www.lowvisionshop.nl/product-categorie/uurwerken/horloges/
Die horloges voor blinden en slechtzienden had ik ook gevonden, maar die zijn helaas niet waterdicht. Kan misschien wel als ik niets anders kan vinden, maar liever heb ik dat wel. Ik zit ook echt te twijfelen over zo'n Apple, ik heb een keer een dag de smartwatch van mijn man omgehad, en ik vond de warmte van de hartslagmeter erg onprettig. Verder heb ik ook mijn bedenkingen bij het registreren van allerlei lichaamsfuncties (uit het oogpunt van privacy). Ik weet het, ik ben een zeurmiep, maar ik vind het heel fijn dat mensen de moeite nemen om voorstellen te doen, dus wel heel erg bedankt!
Goeie tip, de MediaMarkt heeft er dus een aantal liggen. Ga ik dat in elk geval een keer doen! Ik had alleen bij de Decathlon wat geprobeerd, maar daar hadden ze er niet veel.
Ik merk niets van de hartslagmeter, ik heb een apple watch series 2. Heeft je man ook een apple, want volgens mij wordt hij echt niet warm. Voordeel van een smartwatch is dat je gewoon een wijzerplaat kunt kiezen met alleen de tijd in koeiencijfers, die kan iedereen lezen. En mickey en minnie spreken de tijd ook uit (dat zijn standaard wijzerplaten, je kunt natuurlijk ook andere erop zetten. Maar als je de rest niet gebruikt wel wat duur, dus dan zou ik eens bij een juwelier binnenlopen of je daar wat tussenziet.
Nee, die heeft een Garmin. Ik heb bij de MediaMarkt gekeken en daar hadden ze hem ook. Mooi inderdaad, maar ik ga het niet gebruiken, dus dan vind ik het ook zonde van het geld. Zal ook eens de stad in gaan, hoewel waterdicht vaak wel een struikelblok lijkt te zijn in fysieke winkels. Althans dat was twee jaar geleden zo toen ik voor onze dochter een horloge zocht.
Ik heb een apple watch serie 5 en ik herken me niet in het beeld van de warmte van de hartslag meter... Voor de rest echt een top apparaat.