brandend waxinekaarsje in glazen houder gewoon zo op tafel? Kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat ik me afvraag: kun je een brandend waxinekaarsje in een glazen waxinelichtjehouder gewoon op een houten tafel of kast zetten? Of wordt het uiteindelijk te warm aan de onderkant en moet er dus een onderzetter onder? Om bijv. kringen in de tafel/kast te voorkomen?
    Ik vind dat namelijk niet mooi staan. Onderzetters onder die kleine glazen potjes waar waxinelichtjes in staan....

Groetjes,
    Hanna

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik zet ze altijd gewoon zo op de kast/tafel, nooit problemen gehad met kringen oid (zijn houten tafels en kasten)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier hetzelfde.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb mijn waxinelichtjes toevallig gisteren op een onderzettertje gezet. Ik had toevallig nog wat onderzettertjes staan van lichtjes die kapot waren gegaan. Ik heb ze op de kast staan, maar er ligt nu met kerst zo'n polyester kleedje onder en dat durfde ik toch niet aan, werd idd best warm aan de onderkant.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, 't wordt idd. goed warm, maar zou dat kwaad kunnen?

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik doe het ook altijd gewoon. Waar je in de kast wel op moet letten is als er een plank vlak boven zit, dan kun je aan de onderkant van die plank zwarte plekken krijgen.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik doe dit ook altijd gewoon zonder iets eronder. Nooit problemen mee gehad!

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier zit wel een plank erboven. Ik schat zo'n 30 cm. boven het vlammetje van het waxinelichtje eronder. Maar wij hebben donkere meubels/kasten, dus die onderkant van die plank bekijk ik verder ook nooit. ;)

9. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    wij hadden ze ook in en glazen houder en er was wel opeens 1 kapot gegaan dus altijd wel ff in de gaten houden.
    zomaar uit het niets helemaal kapot, sinds die tijd niet meer in glas gedaan.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb ooit een hele donkere plek in mijn tafel gekregen. Bleek toen dat het waxinehoudertje een hele dunne bodem had. Althans, ik dacht dat dat de oorzaak was.
    Nieuwe gekocht, met dikkere bodem; heel de waxlaag van mijn eikenhoutentafel gesmolten!:$
    Ik ben er dus een beetje huiverig voor!

Deel Deze Pagina