Hallo, Wat ik me afvraag: kun je een brandend waxinekaarsje in een glazen waxinelichtjehouder gewoon op een houten tafel of kast zetten? Of wordt het uiteindelijk te warm aan de onderkant en moet er dus een onderzetter onder? Om bijv. kringen in de tafel/kast te voorkomen? Ik vind dat namelijk niet mooi staan. Onderzetters onder die kleine glazen potjes waar waxinelichtjes in staan.... Groetjes, Hanna
Ik zet ze altijd gewoon zo op de kast/tafel, nooit problemen gehad met kringen oid (zijn houten tafels en kasten)
Ik heb mijn waxinelichtjes toevallig gisteren op een onderzettertje gezet. Ik had toevallig nog wat onderzettertjes staan van lichtjes die kapot waren gegaan. Ik heb ze op de kast staan, maar er ligt nu met kerst zo'n polyester kleedje onder en dat durfde ik toch niet aan, werd idd best warm aan de onderkant.
ik doe het ook altijd gewoon. Waar je in de kast wel op moet letten is als er een plank vlak boven zit, dan kun je aan de onderkant van die plank zwarte plekken krijgen.
Hier zit wel een plank erboven. Ik schat zo'n 30 cm. boven het vlammetje van het waxinelichtje eronder. Maar wij hebben donkere meubels/kasten, dus die onderkant van die plank bekijk ik verder ook nooit.
wij hadden ze ook in en glazen houder en er was wel opeens 1 kapot gegaan dus altijd wel ff in de gaten houden. zomaar uit het niets helemaal kapot, sinds die tijd niet meer in glas gedaan.
Ik heb ooit een hele donkere plek in mijn tafel gekregen. Bleek toen dat het waxinehoudertje een hele dunne bodem had. Althans, ik dacht dat dat de oorzaak was. Nieuwe gekocht, met dikkere bodem; heel de waxlaag van mijn eikenhoutentafel gesmolten! Ik ben er dus een beetje huiverig voor!