Ik moet nu echt heel nodig een flink aantal kilo's kwijt. Maar wat mij zo tegenhoudt, ik heb een beperkt budget en gezonde dingen zijn vaak een stuk duurder (kipfilet bijv ipv chocopasta). Om even een inzicht hierin te geven. Ik ben samen met mijn 2 kinderen en heb max 65 euro per week te besteden. Voor boodschappen, ook de wasmiddelen en luiers enzo moeten hiervanaf. Wie heeft er tips voor mij? Vanaf maandag ga ik aan de slag.
Klopt maar dat doe ik dus al voor zover mogelijk (chronische b.i. door hypermobiliteit) maar dat haalt niks uit. Normaal gezond eten zonder snacks ook niet trouwens.. Ja ben er 17 kilo mee afgevallen maar moet nog 15 die er dus niet af willen.
pakje kipfilet bij lidl: 80 cent... volk crackers lidl: 65 cent nou en zo zijn er echt een boel andere dingen en water drinken, weinig zout en veeeel beweging
Wat bij mij een boosdoener is, zijn koolhydraten. Koolhydraatbeperkt eten en eiwitrijk, dat helpt. Dus bijv. meer yoghurt, kwark en eieren en brood, aardappelen, rijs en pasta beperkt/ niet.
Mmmm... bij ons kosten juist de ongezonde dingen het meeste geld: chips, chocola, cola enz. Als je dat al niet meer koopt, heb je geld over voor de gezonde dingen. Wij doen het met ca. 50 euro per week (2 volwassenen, 1 kind) en eten over het algemeen heel gezond. Welke dingen vind je duur dan, die ongezond zijn?
Dan heb je het over de luxere en extra dingen. Als ik kijk bijv naar broodbeleg is een pot chocoladepasta in verhouding veel goedkoper dan vleeswaren. Goedkope pasta is nooit volkoren, goedkoop brood is nooit volkoren (al koop ik altijd wel volkoren brood en pasta enzo) Veel euroshopper dingen vallen dan al af zeg maar. Dat bedoelde ik eigenlijk met gezond is duurder.
ik vind dus goedkoop duurder... wnat als ik witbrood eet, eet ik gelijk 4 sneetjes...en na 1 uur heb ik weer trek...om er weer 4 te eten bij wijze... volkoren vult veel meer + is gezonder... en het lijkt duur, omdat je nu mss alles ineens wilt veranderen..maar probeer per week dingen te vervangen... Kijk bijv bij Albert heijn heb je kipreepjes ( bij het spek enz) is iets van 1,80/2 euro ....en dan heb je 2 apart verpakte bakjes aan elkaar.. ik doe bijv 1 bakje in bami...en daar kan ik 2 dgn van eten ( gebruik dus geen kipfilet dat geloof ik al 2,50 is per kipfiletje, waar je nog veel vet en ranzigheid van af moet snijden ...van de supermarkt dan heh/) sowieso 2 dgn hetzelfde eten hoeft niet ongezond te zijn...gewoon salade elke dag...kost een drol...maar vult wel..jezelf andere gewoontes aanleren, hoeft geen "gedoe" te zijn
Dat klopt niet, bij de Aldi betaal je voor een wit brood 99 cent en voor een volkoren ook 99 cent dus absoluut niet duurder. koop geen merk producten meer maar huismerken daarin kan je al veel besparen. en qua afvallen, veel fietsen, wandelen, hardlopen etc, dat kost allemaal geen geld en zo kun je toch nog sporten. Vul twee flessen waarbijvoorbeeld cola in heeft gezeten met water of zand, zo kan je die als gewichten gebruiken. be creative
Heb je misschien wel gelijk in. Momenteel drink ik eigenlijk alleen water en soms wat heeel erg verdunde ranja om een beetje afwisseling te krijgen. De kinderen drinken ranja (water alleen wordt geweigerd). Brood is altijd volkoren en zo ook de pasta. Rijst altijd zilvervlies. Varkensvlees probeer ik echt te beperken. Die tip met de kipfiletreepjes kan ik wel wat mee! Dank je! In principe red ik het ook met 50 euro per week, 65 is mijn uiterste max. Als ik in 1 week luiers, wasmiddel enzo nodig heb kan het oplopen.
Fietsen en wandelen is voor mij beperkt, hardlopen niet haalbaar. Heb wel een dvd aangeschaft met pilates, dat mag ik wel doen. Bij de c1000, ah enzo heb je witbrood ook voor 65 cent. Een heel brood. Dan is een volkorenbrood van 1 euro wel duurder.
Ja oké, maar er zijn ook EuroShopper vleeswaren die heel goed te betalen zijn! En ik neem aan dat je, als je niet lijnt, juist ook wel die dingen meeneemt als een zak chips, snoep, meer frisdrank etc. en dat valt juist weer af als je lijnt.
Mijn moeder lijnt al jaren en dus met de jaren veel wijzer geworden op dit vlak. Laatst is ze 37 kilo afgevallen! Hoe? 1. Niet snoepen, koek, chips 2. Groente en aardappelen of groente en vlees maar nooit en en! Dus dubbel koolhydraten! 3. Geen brood maar vitalu crackers met mager beleg dus rookvlees, kipfilet, kaas. De crackers zijn er in verschillende smaken en vullen enorm, na 2 zit je gewoon vol! 4. Veel citrus fruit, met name grapefruit! Als tussendoor. 5. Ze gunde zichzelf wel een koekje bij de koffie, een biscuitje! Max 2. 6. 2-3 avondjes 1,5 uur wandelen of nordic walking maar in iedergeval zeker flink doorstappen. 7. Iedere dag 1/2 uur springtouwen! 8. Gun je zelf 1x per week een beloning in de vorm van iets lekkers, een frietje of iets dergelijks. 9. Toch nog een zoetige behoefte? Eierkoek mag je hebben en soepstengels mag je je ziek aan eten! Suc6 bovengenoemde dingen hoeven niet veel te kosten, bv op de markt, aanbiedingen, lidl, etc. Hopelijk heb je hier iets aan, anders misschien de meelezers wel, veel suc6 met de laatste kilotjes
probeer anders voor jezelf beleg wat te beperken...een broodje tomaat ( met btj peper en zout oid) kan ook heel lekker zijn! op youtube zumba filmpjes porberen mee te doen, zodra je een dansje uit je hoofd kent wordt het steeds makkelijker... oh en als ik pastasaus maak bijv bolognese, gebruik ik maar een half pakje rundergehakt ( van 500 gram) ....meer dan genoeg gehakt... de groentes die je er voor gebruitk helemaal op snijden en de helft oid invriezen...Scheelt bijv weer voor de week dat je dan luiers moet kopen... en groentes die je eind vand e week over hebt, kun je ook btj grillen en op een broodje eten..ook lekker
Mijn tips: * Koop vooral verse dingen en geen voorgesneden dingen. Is gezonder en goedkoper. * Als je bijvoorbeeld gehaktballetjes maakt, vervang dan de helft van het gehakt door fijngehakte groente (champignons, courgette, paprika etc). Is goedkoper dan vlees, zorgt voor minder vet en je krijgt gelijk vitamines binnen. De helft vervangen door zilvervliesrijst kan ook, maar dan wel iets extra kruiden. * let goed op hoe je dingen bereid. Wees zuinig met olie en boter bij het bakken, dat scheelt calorieen (en geld ). * wees zuinig met wat je op je brood smeert, dun boter (en dan is roomboter gezonder (ja, dat is echt zo!) margarine en ook goedkoper), dun beleg. Is goedkoper en je krijgt minder binnen. * ga voor kwaliteit ipv kwantiteit: als je chocolade wil, koop dan een reep extra pure chocolade (70% en meer) van een goed merk en neem een klein stukje als je er zin in hebt. Je hebt er sneller genoeg van, dus zul je er niet van dooreten en kwa kosten maakt het weinig uit omdat je er minder van eet. * voeg rauwkost toe aan je maaltijd (komkommer, wat sla etc, hoeft niets bijzonders te zijn) en zo krijg je iets minder van de rest binnen krijgt. * Ik zou vooral letten op portiecontrole, toevoegingen (vet, olie, suiker etc) en tussendoortjes. Ik denk dat je dan al heel veel gewonnen hebt. Verder denk ik dat het op zich wel meevalt met dat gezond duurder is dan slecht eten. Denk vooral simpel en plan je maaltijden. En idd, brood bij de aldi is in de volkorenvariant ook heel goedkoop. En als je bijvoorbeeld iets op je brood wilt smeren, neem dan geen pasta maar neem pindakaas. Is gezonder en praktisch net zo duur.
Als je dan toch aan het dieten bent, zou ik niet gaan belonen met eten. Dat geeft ook een verkeerde boodschap aan jezelf (namelijk dat eten is om te belonen, dat is niet zo eten is om je lijf te voeden). Je kunt jezelf ook belonen met een nieuw boek (van de bieb ), een tijdschrift, lekker in bad of onder de douche, een nagellakje etc. Verder zou ik als tussendoor geen eierkoek nemen (en ook geen ontbijtkoek trouwens, wordt vaak ook genoemd als gezond tussendoortje maar zit barstensvol suiker) omdat daar veel suiker in zit. Je kunt er het beste voor zorgen dat je dieet meer eitwitten dan suikers (koolhydraten) bevat. Een teveel aan koolhydraten kan zorgen voor een suikerdip waardoor je weer extra trek krijgt, als je de nadruk legt op eiwitten gebeurt dat minder snel.
een opkikkertje is ook een fijn tussendoortje... en veel water drinken, dat vult de maag ook! ik zou ook niet belonen met iets lekkers...juist dat lekekrs moet je ook gewoon kunnen eten, maar met mate en niet elke dag ofzo...
Belonen doe ik met een simpel bloemetje. Ben gek op bloemetjes en doe dit ook als ik bijv goed bespaar op mijn weekboodschappen, dan beloon ik mezelf met een bosje roosjes of wat ander vrolijks Er staan goede tips in! Crackers heb ik al in huis en heb nu idd euroshopper kipfilet. Groenten invriezen wat ik vers koop komt eigenlijk gek genoeg niet echt bij mij op. Handige tip. Heel stom eigenlijk, ben het niet gewend (maar koop wel diepvriesgroente, dus weet dat het kan)
Drie keer per dag eten. Twee keer een tussendoortje. Je mag best chocopasta op je boterham. Het gaat er om dat je over de dag genomen eet. Kipfilet is miss wel duur idd. Je kunt kip nemen en dat verdelen over twee of drie dagen ook gezond voor de kinderen. Ga naar de markt voor fruit en groente. Een dag spinazie gewoon met aardappelen en dan alleen een eitje er bij. Jus van de dag daar voor gebruiken met gewoon bak boter. variëren dus Eet vooral gezond en regelmatig. Dan duurt het misschien langer maar het resultaat is beter en blijvender. ( zeg ik de gek die ook te dik is) maar ik weet hoe het moet als ik het zo zou doen als hier boven beschreven. Gewoon normaal eten. Zonder poes pas. Succes trouwens.