Bikini allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 2 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Vaak heeft mijn dochter in het begin van het mooi weer seizoen last van haar zwemkleding. Ze krijgt dan bultjes, rode huid en het jeukt verschikkelijk, precies onder haar kleding.

Nu had ze van het weekend voor het eerst een topje aan. Synthetische en strak en nu heeft ze ook die uitslag......

Nu zit ik te zoeken naar zwemkleding voor haar, maar dat blijkt niet makkelijk. Het mag dus niet synthetisch en niet strak.

Weet iemand een optie?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Reguliere zwemkleding wordt gemaakt van synthetische materialen zoals polyester en polyamide met de toevoeging van wat lycra of spandex voor de elasticiteit.

Er zijn steeds meer merken die hun best doen om duurzamere zwemkleding te produceren van gerecycled materiaal. Bijvoorbeeld van van Econyl. Dat zou je eens kunnen proberen. Deze bevatten minder schadelijke deeltjes.

Sommige mensen zijn gevoelig voor kleurstoffen in zwemkleding. Hun huid raakt geïrriteerd en soms krijgen ze last van eczeem. Vaak gaat het dan om een allergie voor een blauwe kleurstof. Deze kleurstof geeft je zwemkleding een diepe blauwe, paarse, zwarte of bruine kleur. Ben je gevoelig voor kleurstoffen, gebruik dan geen donker geverfde zwemkleding. Andere chemische stoffen in zwemkleding kunnen ook voor huidirritatie zorgen.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.325
    10.293
    113
    Blijft ze dat ook houden? Was je de badkleding ook eerst uit?
    Misschien zoeken naar meer biologisch

4. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Ik was het altijd eerst, maaar toch houd ze de reactie. Ze heeft helaas ook meerdere allergieën

5. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    In de loop van het seizoen word het beter. Ik dacht altijd dat het een zon/hitte allergie was, maar ja dat kon van het weekend niet

6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik heb last van dezelfde allergie, die gaat bij mij van bultjes over naar eczeem en ik moet dan aan de prednison om het te laten verdwijnen. Het gekke is dat ik dit pas de laatste 2 jaar heb, daarvoor had ik er geen last van. Helaas heb ik nog geen fijne bikini gevonden. Wat ik nu doe, is steeds zo kort mogelijk in bikini, daarna gelijk douchen en goed wassen. Het lijkt wat te helpen, maar ik ben er nog niet vanaf.

7. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Wat vervelend dat jij het zelf ook hebt. Ik had het vroeger ook, maar ben er gelukkig overheen gegroeid. Ik hoop dat het weg gaat trekken bij mijn dochter. Heb haar een allergiepil gegeven en wat verzorgende creme erop gedaan.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zou als ze thuis is, in de tuin dus, normaal
    Ondergoed aan laten trekken als ze in het zwembad ligt.

Op het strand misschien een hemdje en een kort broekje.

Zwembad buitenhuis, tja dan ontkom je er niet aan vrees ik.

9. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Heel even out of de box, kan het ook van iets anders komen dan de kleding zelf? Bij mij kwam het namelijk van chloorwater. De rode bultjes zaten altijd onder mn zwemkleding omdat het daar het langste nat bleef.

10. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier

Maar afgelopen weekend had ze het van een topje. Dus chloor of zon kan het niet zijn

Ik las dat het ook kan komen doordat het strak om haar lichaam zit. Het is nog ff een zoektocht.

Deel Deze Pagina