Wat zou jouw ideale bevaltermijn zijn als jij het zelf voor het zeggen had?

Discussie in 'De bevalling' gestart door humptydumpty, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    NU....mag dat ? :)
    ben er helemaal klaar mee. zit nu al ruim een half jaar in huis ' gevangen'. Ik wil weer met mn dochter kunnen spelen en doen...mn lichaam weer terug...en ons nieuwe wonder verwelkomen. Ben klaar met de ellende..en daarna NOOIT meer zwanger

2. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hmmz ik denk dat ik 39 weken wel mooi zou vinden ;) Dat je het net nog niet verwacht omdat je denkt zeker de 40 te halen, maar dat hij toch niet tè vroeg komt. Bij mijn eerste was ik
    40+1 dat ik werd ingeleid en is ze geboren, maar ze was echt nog een ukkie (2800 Gr.) dus eerder had ze echt niet hoeven komen. Als ik altijd zulke kleine kindjes maak dan hoeft deze van mij dus ook niet veel eerder te komen want dat lijkt me niet gezond :) Maar daarentegen wil ik ook niet te ver overtijd lopen gezien mijn angst voor tekort vruchtwater wat ik bij de eerste had (reden voor inleiding omdat het daar door slechter ging met baby) Heel wat voorkeuren dus nu :p Maar ja. Het loopt hoe het loopt.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tussen de 39 en 40 weken!

Mijn kindjes zijn met 36+6 en 37+5 geboren. Als ik zie wat een verschil het is qua start als ze al even langer blijven zitten, hadden ze zeker een week of 2/3 langer gemogen!

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Tussen de 37-38 weken. Hier grote kindjes dus is niet erg als ze iets eerder komen. Maar dit termijn is vooral voor me eigen gezondheid aangezien ik me beroerd voel door me bloeddruk.

5. bebe11

bebe11 Lid

25 mrt 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hmm ik zou ook niet te lang willen wachten met het verwelkomen van ons prinsesje:). Maar mijn moeder komt 17 september aan vannuit het buitenland, dus ik hoop nu juist dat de bevalling, als het moet gebeuren, een dag later begint. Dan ben ik 38 weken, moet goed komen toch? :)
    Maar ik herken mezelf ook in de anderen, je lichaam terug willen en weer van alles kunnen doen zonder gepuf en gehijg haha.:D

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Mijn 2 kinderen zijn geboren met 38 weken. De inleiding en toen was ik er ook wel helemaal klaar voor. Nu zwanger van de derde en hoop ook weer rond Day termijn te gaan bevallen.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Toch wel fijn dat ik niet de enige koos ongeduld ben, die de bevalling graag voor de 38 weken ziet ;). Soms voel ik me er wel schuldig over, maar ik vind het idee van laat bevallen ook gewoon een beetje eng ivm een grote baby. Mn vorige bevalling vond voor de 38 weken plaats en dat was al krap aan. Maar goed, helaas heb je er zelf weinig over te zeggen, dus we zien wel waar deze dame voor kiest.
    Het enige voordeel van een 40 of 40+ weken baby vind ik dat je in die eerste weken niet steeds hoeft te corrigeren voor de weken dat het kindje te vroeg geboren was.

8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Als ik zou mogen kiezen en ons meisje is tegen dan in 'topconditie', dan zou ik gaan voor 37-38 weken. Dan heb ik haar in mijn armen en kunnen we samen de feestdagen thuisvieren ;)

9. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Als ik het zelf mocht bepalen, zou ik voor ergens tussen 38/39 weken gaan. Vk gaf aan dat we een flinke baby kunnen verwachten, dus als dat waar is, is 38/39 ook prima qua termijn. Daarnaast 'verwacht' de naaste omgeving op dat moment nog niey dat ik beval, dus dat zou een mooie verrassing zijn.
    Ennnn... heb het inmiddels ook wel echt gehad met het zwanger zijn! Ik geniet heel erg van de bewegingen in mijn buik, maar ben zoooo vreselijk moe....

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Ik ben bevallen met 39+2 weken, maar ik voelde me tot op het laatst nog prima! Ik heb bijvoorbeeld nog gewoon op mijn knieën het onkruid tussen de bestrating gehaald in de dagen voor de bevalling... Wat dat betreft had ik rustig tot 42 weken kunnen wachten. Maar ik was wel heel nieuwsgierig naar het kleine mannetje in mijn buik! 40 weken zou een mooie termijn zijn, zodat alle organen optimaal ontwikkeld zijn.

11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik zie een aantal reacties dat het niet erg is dat het kindje eerder komt als ze groot zijn.
    Dat hoeft echter niks te zeggen over de start van een kindje.
    Mijn zoontje was bija 3600 gram, dus ook vrij flink voor zijn termijn, maar gedroeg zich als een randprematuur.

Kan heel goed gaan natuurlijk, maar gewicht is zeker geen garantie voor een goede start.

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    37,5 lijkt mij perfect :)

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoop weer met 38 weken precies alleen dan nu spontaan :)

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Doe maar 39 weken. Nr. 1 was 8 dagen overtijd en dat vond ik echt irritant. Was bovendien middenin de winter en kon door een dikke laag ijs in de straat geen kant op... Nr. 2 was er bij 38.6 en dat was een leuke verrassing, voor iedereen ;)

15. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    38 of 39 weken

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Tussen de 38 en 39 weken..
    Nu heb ik het "geluk" dat ze mij vanwege bloeddruk ook beide zwangerschappen niet langer hebben laten lopen dan 38w3d ;)

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik wou, toen ik zwanger was, met 37 weken wel bevallen.

Maar ik ben blij dat ik m'n kippetje tot 41 weken in m'n buik mocht hebben.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben 2 x spontaan redelijk vroeg bevallen, de 1e met precies 38 wkn en de 2e met 37+5. En eerlijk, ik vond t zoooo jammer haha. Vond het zwanger zijn heerlijk en het leek me zo leuk om naar die uitgerekende datum toe te leven!
    Dus als ik het voor het kiezen zou hebben bij een evt 3e kindje dan ga ik voor 40 weken 😊

19. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik hoop voor de uitgerekende datum. het lijkt me vanaf de uitgerekende datum heel vervelend omdat je er dan echt op wacht,,

verder zou het wel grappig zijn als het een week later is. mijn nichtje (3 jaar) die heb ik verteld een tijdje terug dat het nog heel lang duurt voor dat de baby komt, ik zei dan is sinterklaas er ook ongeveer, nu denkt zij dat sinterklaas mijn baby komt brengen en ik ben een week voor de intocht uitgerekend :p

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vond 39 weken wel fijn. De eerste kwam met 38 weken en die had ik toen echt nog niet verwacht. Ik was er behoorlijk van ondersteboven toen ik aan het bevallen bleek te zijn. De tweede kwam met 41+2 en hoewel me dat op dat moment erg goed uitkwam, zou ik het normaal wel vervelend hebben gevonden om zo lang te moeten wachten. De derde kwam met 39 weken. Precies goed, je bent er dan wel aan toe, alles is klaar en je hoeft niet te wachten na de uitgerekende datum.

Deel Deze Pagina