Jurre. Dat vind ik mooier, maar ik vind Rune ook meer een meisjesnaam. Ik zou niet meteen aan een jongen denken als ik Rune zie staan.
Ik weet niet of je nog doopnamen of meerdere voornamen doet? Zo niet lijkt het me niet fijn om de eerste letter hetzelfde te hebben. Lijkt me met de post een beetje onhandig.
Wat je zegt, daar heb je ook gelijk in Just. We doen inderdaad geen tweede naam. Hebben we bij de eerste ook niet. Je krijgt dus anders bij beide op de brief een J te staan als we voor Jurre kiezen.
Jurre vind ik leuk, speels, mooi Nederlands en toch niet boers ofzo. Rune heeft bij mij een wat minder gezellige klank. Ik vind het wat kwaaiig klinken. Ik zie een beetje een norse man voor me. Bij Jurre juist speelser.
Als de eerste ook met een j is, zou ik nu niet weer voor dezelfde letter kiezen. Ik vind rune heel leuk, vooral als meisjesnaam bij mij bekend maar kan zeker ook voor een jongen.
Rune! Prachtige Scandinavische naam (voor de mensen die menen dat het geen 'echte' naam is). Ik vind Jurre dan weer helemaal niks. Beetje sloom idd.
Fijn dat er nog steeds reacties binnen komen. Mijn voorkeur gaat uit naar Rune, die van mijn man naar Jurre. Hoe vaker hij de naam Rune hoort, hoe meer hij eraan begint te wennen. Evengoed kijken we verder of we bij een andere naam nog een 'wauw' gevoel krijgen omdat we nu nog niet echt nader tot elkaar komen. Af en toe vliegt het me aan dat we er nu nog niet uit zijn. Bij onze eerste stond de naam voor de zwangerschap al vast, dat was heerlijk rustgevend haha.