Wat zou volgens jou de oplossingen zijn wat betreft de Corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door jannanas, 17 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Wat betreft reisvaccinaties, dan heb je het over gele koorts. Iedereen die deze vaccinaties heeft gegeven leert al op de eerste bijscholing dat deze vaccinatieplicht gebakken lucht is. €50 bij de desbetreffende douane en je bent binnen (als ze al controleren, het geen meestal niet gebeurd, ik heb in 12 jaar tijd pas 1 patiënt gehad waarbij men wel controleerde).

    Wat betreft niet met risicogroepen werken, dat gaat hem niet worden, de zorg heeft al te weinig personeel.

    Daarnaast begrijp ik niet waarom niet gevaccineerde mensen niet naar een festival zouden mogen? Daar hebben de mensen die wel gevaccineerd zijn dan toch geen last van? Of werkt de vaccinatie niet?

    Maar gelukkig bestaat er de WGBO, en kan men je dus niet dwingen om de vaccinatie te nemen.

    Daarnaast is open tbc een stuk gevaarlijker voor de volksgezondheid dan corona. De IFR van corona voor mensen onder de 70 is vergelijkbaar met die van influenza. Of wil je voortaan elke herfst en winter, als er influenza heerst verplicht mensen vaccineren en een lockdown uitroepen?
    Gelukkig heersen er behalve deze virussen, ook nog andere virussen, waarvan het juist goed is om in aanraking mee te komen. Zo blijft je immuunsysteem tenminste geactiveerd.
     
    Whysteria, Madelie en Wish05 vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Sociale vaardigheden was vast geen onderdeel van die twintigjarige studie. :roflmao::roflmao:
     
    Madelie, Whysteria, Cin85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.594
    113
    Even nog over de IFR van Covid: die wordt nu geschat op 1,3 (RIVM). Die van de griep wordt geschat op een getal tussen de 0,025 en 0,04. @Cin85 waar had jij jouw cijfers vandaan? Ik kan niets vinden over IFR per leeftijdsgroep.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  4. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Je mag best weten dat ik inwendig razend kan zijn als ik een dreumes met hersenvliesontsteking door een RVP beest zie lijden en moet vrezen voor zijn leven, of de KNO kan bellen voor een resulterende doofheid. (En ja, dat soort ervaringen maken je wat feller over dit onderwerp). Maar nee, dat laat ik aan de ouders niet merken. Net zomin als ik het een verstokte roker onder de neus zal wrijven of minder goed voor hem zal zorgen als hij zichzelf een tumor of infarct heeft aangedaan. In het laatste geval meld ik trouwens wel dat alle pillen die ik voorschrijf om herhaling te voorkomen maar gerommel in de marge zijn zolang hij/zij niet stopt met roken.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Klopt, en https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/sterftecijfer-covid-19-023-procent.htm
    Dat zal men vast een betere bron vinden dan de Hond. ;)
    @Juul75 sorry ik dacht dat je de ic opnames bedoelde in plaats van de IFR.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  7. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Cin85 vindt dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.283
    5.509
    113
    Voor mij: mensen perspectief bieden, meer uitleggen waarom.

    En specifiek:
    - maatregelen koppelen aan de oorzaak. Dus niet scholen dicht om ouders thuis te laten werken.
    - meer lange termijn denken. Toevallig opende ik gisteren een VN van een paar maanden geleden. Eerste artikel ging hierover. Prachtig onderbouwd
    - Niet niet-kunnen-handhaven als argument gebruiken om een maatregel door te voeren. Politie staat ook niet bij elk stoplicht te controleren of iemand door rood rijdt. Boetes moeten hoog genoeg zijn om in ieder geval een groot deel af te schrikken.
    - Niet alleen het OMT als adviesorgaan. Er zijn veel meer wetenschappers. Zolang er op scholen niet echt iets aan de hand is, zou een groep van pedagogen advies kunnen geven wat het effect is op kinderen als de scholen ineens dicht moeten. Of als de scholen open-dicht-open-dicht gaan.
    - Meer maatregelen op microniveau. Bijv scholen open, tenzij een x aantal besmettingen. Of horeca alleen open voor mensen uit de buurt. Laat ze maar een ID en adreslabel meenemen om dat te bewijzen.
     
    Jackie87, Trirani, jannanas en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Vooral jouw laatste 2 punten vind ik goed en creatief bedacht. :thumup:
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad. Ik kan er vanuit mijn werkveld zo een aantal neerzetten om eens een frisse wind door dat OMT te laten waaien.
     
  11. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.594
    113
    Thanks! Echt bizar zeg, de discrepanties in IFR berekeningen. Ik neem aan dat CFR makkelijker te berekenen is maar weer niet te vergelijken met die van de griep omdat de griep veel minder officieel gediagnosticeerd wordt.
     
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.594
    113
    Eens. Maar als je bijvorbeeld naar het Red Team kijkt met heel andere samenstelling geven zij vaak strengere adviezen dan het OMT. Maar zowel in het OMT als in het Red Team zit niemand met een onderwijs of een orthopedagogische achtergrond, dat is voor de kinderen wel een omissie. Maar ik merk ook dat bijzoorbeeld gehandicapten helemaal buiten beeld blijven omdat zij geen vertegenwoordiging in dit soort overlegorganen hebben, en een veel mkinder grote groep vormen en dus minder aandacht op kunnen eisen (zoals ouders van kinderen in het algemeen, en niet specifiek gehandicapt)
     
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Klopt, behalve voor bepaalde ziekenhuisopnames (ivm isolatie), wordt influenza verder nooit officieel getest.
     
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Dit is natuurlijk heel eenvoudig op te lossen. Jij draagt gewoon beschermende middelen waneer je met die ouderen werkt zodat de kans minimaal is dat jij hen kan besmetten.
    De rest wat je noemt aan gevolgen doet er dus dan niet meer toe
     
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    En ethisch ook helemaal niet te onderbouwen.
    Het feit dat aan gezonde twintigers en dertigers wordt gevraagd (verlangd? Geeist?) Om zich te vaccineren met een stof waarvan de lange termijn effecten onbekend zijn en het medisch nut voor henzelf nihil zijn, rammelt sowieso al
     
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Doet er niet toe. Het gaat er om dat zij de ballen hadden om gelijk streng in te grijpen. Iets wat destijds als overdreven werd beschouwd, maar achteraf wel degelijk slim bleek.

    Terwijl wij hier met die afwachtende houding door blijven klooien.
     
  17. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Waarom niet meer de techniek van NL alert, Amber alert etc inzetten?
    Laatst kreeg ik een berichtje dat mijn telefoon blijkbaar in de buurt was geweest op een moment dat daar een overval was gepleegd en ze op zoek waren naar getuigen. Dus volgens mij kan daar al een hoop mee zonder de privacyregels te schenden.
    Waarom stuurt de overheid niet gericht berichten met een waarschuwing/ oproep om thuis te blijven naar regio's die hotspots zijn, of waar de nieuwe variant sterk opkomt? Of bijvoorbeeld naar telefoons die veel wisselen van zendmasten (dus veel reisbewegingen). Ik denk dus dat er nog veel te winnen valt op een meer persoonlijke waarschuwing/oproep. Het is nu toch vooral de groep mensen die zich al goed aan de maatregelen houden, die het nieuws volgen etc. die zich nog meer zullen gaan beperken. Er is ook nog steeds zo’n grote groep die het nog als een ‘ver-van-m’n-bed-show’ vinden, die niet goed bereikt worden door de huidige communicatie en de regels niet zo nauw nemen.
     
  18. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Vaccineren, vaccineren, vaccineren en vaccineren!

    Gewoon iedereen boven de 16 ( en over een paar maanden wellicht boven de 12, op pubers wordt nu getest) laten vaccineren.
    Geen vaccinatie zonder medische verklaring opgesteld door een arts? Dan geen toegang tot plekken waar meerdere mensen samen komen.

    Verder hoge boetes voor bedrijven die hun werknemers toch op locatie laten komen terwijl thuiswerken prima mogelijk is.

    Scholen open, alleen sluiten bij een uitbraak op de school.

    Hoge boetes voor iedereen die zich niet aan de quarantaineregels houdt. 25% Van de positief geteste mensen blijft niet thuis! Zo blijf je natuurlijk dweilen met de kraan open.
     

Deel Deze Pagina