In eerste instantie zou buurt voor mij belangrijker zijn dan grootte, maar zijn zijn voor mij veel meer criteria die een doorslag zouden geven. Wat voor mij wel belangrijk zou zijn is hoe courant is de buurt. M.a.w., de huizen in de omgeving, hoelang staan die doorgaans te koop en hoe snel vinden deze een nieuwe eigenaar. Nu is dat geen exacte wetenschap natuurlijk. Maar als ik een huis zou vinden die ik leuk vond, maar de gemiddelde verkooptijd langer dan een jaar is, zou dat voor mij een serieus breekpunt KUNNEN zijn.
Ik zou voor een andere huis kiezen.We hebben een klein huis/tuin maar buurt is zo fijn,alles op loopafstand en veilig!Tis maar net wat je wil he.
Wij hadden 2 jaar geleden ook een leuk huis gezien en zijn toen op een zaterdag door de buurt gereden (dan is iedereen thuis) Mensen zaten met hun tuinset in de voortuin, er werd op straat aan auto's geklust, bijna iedereen had om 10 uur 's morgens al het bier op tafel staan. Wij hebben toen ook gezegd dat dit niet een buurt was waarin wij ons prettig zouden voelen. Ik zou dus gewoon eens in het weekend door de buurt rijden. Ik heb destijds ook nog contact opgenomen met iemand die in de gemeente contact persoon is voor die wijk. Maar helaas mogen ze in verband van de privacy geen uitspraken doen. Toen heb ik hem gevraagd of hij er zijn kinderen zou laten opgroeien en zijn antwoord was Nee. Dit was voor ons reden genoeg om verder te kijken naar andere huizen.
@pluk ik snap dat je daar je kinderen niet ziet opgroeien nee, we rijden hier regelmatig voorbij ook in het weekend, oke het is dichter bij het centrum dus zal je w.s wel mensen voorbij hebben komen die naar de stad gaan, of uit de stad komen maar zoals bier in de voortuin drinken o.i.d. dat gebeurt hier zover ik weet niet (heb het nog nooit gezien) volges mij zitten de mensen hier niet echt in hun voortuin, want die zijn vrij klein. ik denk dat het mindere gewoon echt alleen is dat het een drukke straat is, want qua scholen is het juist heel dicht bij, dus van bij vriendjes spelen zal ook wel goed gaan lijkt me dan...? en ook juist hier alles op loopafstand, en ik kan heerlijk met de fiets overal naar toe ipv nu met de auto altijd te moeten. achja het blijft gewoon een moeilijke keuze, ik denk dat de straat niet super kind vriendelijk is, en dat er misschien ook niet heel veel kinderen in de straat wonen, maar wel jonge mensen dus wie weten zijn ze wel onderweg ? maar dat er wel veel kindvriendelijk is de omgeving...maar gewoon niet dat je kind daar zelfstandig naar toe zou kunnen gaan, maar goed ik kon vroeger ook nooit alleen voor spelen dusja... en andere buurten zijn misschien meer kindervriendelijk qua spelen op straat, maar ik denk eigenlijk dat dat het enigste punt dan is.. verder zou ik me in huis 1 echt niet onveilig voelen o.i.d.