Net rib karbonade gehaald.. normaal kruid ik ze en bak ze dan gewoon in boter een paar minuten elke kant. Maar hoe krijg je ze lekker mals / zacht? Hoe maken jullie het klaar?
Ik doe ze kruiden met zout, peper en paprikapoeder.... dan door het ei en door de paneermeel. Hierdoor blijft het vlees lekker mals. Liefs
Kruiden naar smaak (ik doe paprikapoeder,knoflookpoeder, grillkruiden en karbonadekruiden) Ff op hoog vuur bruin bakken. Dan op laag vuur (evt warmhoudplaatje) en pan vullen met een laag water (ik schenk er curry bij) En dan iets van 2a3 uur pruttelen. sappiger kan niet
Zout en peper erop doen en bakken met een paar teentjes knoflook, een ui en 2 tomaten. Als ze mooi bruin gebakken zijn, water toevoegen en lekker een paar uurtjes laten sudderen. Af en toe even omdraaien en wat jus eroverheen gieten....heerlijk!
Inderdaad. Lekker een paar uur laten sudderen. Dan valt het vlees bijna van het botje af, zo mals. Ik krijg nu spontaan zin in een karbonade!
Marineren met ketjap manis, olijfolie, heel veel knoflook (uitgeperst) en herbes d' Provence. Hier kwartiertje tot half uurtje in laten liggen, dan zonder marinade op hoog vuur bakken. Nog lekkerder is dit op de (houtskool) bbq.
Voor het bakken een uurtje op kamertemperatuur laten komen.. dus buiten de koelkast. Dan kruiden. (ik gebruik alleen aromat) croma in de pan en dan lekker bruin bakken. mmmmmmm
Serieus, een uur laten sudderen? Ik bak ze zo kort mogelijk, dan worden ze best een beetje mals. Neem altijd wel haaskarbonades.
Insmeren met wat mosterd, even bakken in de koekenpan. Daarna in een pan met wat water en kruidnagel en laurier en op het warmhoudplaatje 2 a 3 uur laten sudderen.
Sudderen met een karbonade heb ik nog nooit gehoord. Ik bak ze altijd lekker bruin en zo kort mogelijk, dan zijn ze heerlijk zacht.
Ik kruid ze met zout, peper en wat knoflook. Dan smeer ik ze in met ketjap en sweet chili saus en dan heerlijk bakken in roomboter. Yummieeee
kruiden en dan 20 min in de oven op 200 gr op het rooster en dan eronder een bakplaat vullen met water hier wordt dan het vet in opgevangen en brand het vet niet in je oven. halverwege even keren en smullen maar.
Ik maak ze wel eens op de Griekse manier: insmeren met peper, zout en oregano en dan op de grill (of barbecue) Heerlijk!