een goede vriend gewoon als vriend...

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Enige tijd geleden heb ik een topic geopend met de vraag of iemand verliefd was op mij. Speelde in de Thuiszorg, waar ik werk. De meeste adviseerden mij om hier niet op in te gaan, zeker omdat ik natuurlijk een gezin heb en dat niet op het spel wil zetten.

Ik heb deze jongeman, laten we hem even R. noemen (zoals ik hem beschreef: erg lang en zo'n 140/145 kg en woont nog bij z'n moeder, kaal en vrachtwagenchauffeur) nu vanaf oktober ongeveer. Vanaf het eerste moment een klik, daar kon ik helemaal niets aan doen. Dat was gewoon BOEM. Ik heb hem inmiddels toegevoegd op Facebook en daar een heel gesprek mee gehad. Ik wilde nl niet, waar zijn moeder bij was, op de kop af vragen: joh zie jij wat in mij? :D vond ik niet zo gepast zeg maar. Hij geeft toe dat hij mij ook heel erg leuk vindt. Niet in de zin van: relatie maar gewoon aardig/gezellig/leuk. Hij heeft niet veel vrienden, verzorgt zijn moeder bijna fulltime in zijn vrije tijd en werkt ook nog heel veel. Hij heeft een aantal jaren teelbalkanker gehad, is nu inmiddels 1 jaar schoonverklaard. Op de één of andere manier klikt het gewoon tussen ons. We kunnen goed met elkaar praten, hij vindt veel steun bij mij, nu zijn moeder in het ziekenhuis ligt en ook zichtbaar wat achteruit gaat na een operatie. Ik heb hem mijn privé nummer gegeven. We appen heen en weer, met name over hoe het gaat met z'n moeder en met hem. 's Avonds als ik klaar ben ga ik wel eens een bakkie drinken gewoon ter ondersteuning.

Nu komt het grootste probleem: ik heb een ziekelijk jaloerse man (helaas). Hij wordt al kwaad als ik met een goede vriend uit Italië zit te chatten op Facebook. Hij wil dan alles weten waar ik het over heb, wat hij schrijft, wat ik schrijf. Enige tijd geleden zei hij: "ja ik kan niet meer op je Facebook want je wachtwoord is gewijzigd!"
    Nu denkt hij dat ik onderhand sexchat zit te doen op Facebook als hij niet thuis is. :x ik heb aangeboden om via zijn laptop mij weer aan te melden op Fb zodat hij mij kan checken dat er echt niets gebeurd maar dat wil hij dus niet. Hij verdenkt mij dat ik het met diverse mannen aanleg o.a. op m'n werk, collega's, familie van cliënten en ook in het dorp zelf. Ik heb hem er naar gevraagd waarom hij zo jaloers is. Zijn antwoord: ja je bent van mij!
    Ja duh... ;) natuurlijk wil hij mij niet delen (logisch!).......

Aan de andere kant wil ik het contact met R. niet kwijt. We hebben in korte tijd een goede band opgebouwd. Hij kan zijn verhaal kwijt, hij ondervindt veel steun. Ik kan ook goed met hem praten. Het is altijd gezellig. Let wel: we zijn NIET verliefd op elkaar. Ergens diepverstopt zitten wel wat gevoelens vanuit zijn kant maar hij heeft beloofd eerst voor z'n moeder te zorgen tot zij niet meer leeft. Tot die tijd heeft hij geen tijd/zin/behoefte aan een vaste relatie. Hij weet ook dat ik een relatie heb en daar wil hij niet tussen zitten.

Dit is het. Veroordeel me maar. Schiet me maar af op de slachtbank. Zeg maar dat ik een slecht mens ben. Misschien ben ik wel te goed voor deze wereld. Bah. Ik moet het even kwijt. Ik maak me zorgen om een goede vriend maar ik kan er niet over praten. Niet op m'n werk (ze schieten me af als ze merken dat ik privé contact heb), ik kan het thuis niet kwijt (mijn man schiet me af als hij het merkt). Ik app dus veel in het geheim. Mijn ouders schieten me af (zwaar Gereformeerd dus een man en een vrouw als vrienden kan niet). Mijn ouders kan ik zowieso weinig vertellen, mijn moeder is zwaar depressief en mijn vader heeft problemen op z'n werk, zit tegen overspannenheid aan. Die gaan flippen... :$ mijn zus is een flapuit, die tettert tegen het hele dorp dat ik een affaire heb zonder dat ik uberhaupt het hele verhaal kan vertellen. :x

Ik heb verder niemand tegen wie ik het kan vertellen. Dan is een forum op zich wel heel handig... :)

Ik snap als iemand zegt: verbreek het contact, dit is niet goed voor je. Maar voor nu is het geen optie. R. zegt ook: ik zou het snappen als je het verbreekt..... maar nu ik merk dat hij het heel moeilijk heeft, KAN ik zo iemand niet in de steek laten.....

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm ja moeilijk. Wanneer het een bepaald persoon was geweest waar je man problemen mee had, had ik hem begrepen, dat hebben man en ik ook allebei met een iemand gehad. Maar bij iedere man? Pfff.. :)

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ja hij is echt jaloers. Hij wil precies weten wie ik toevoeg op Facebook. Laatst de fietsenmaker.....:D zegt ie: ik denk dat ik maar vrouwen ga toevoegen want jij voegt ook iedereen toe... :$

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja en wat als het een vrouw was? Dan was het zeker geen probleem.

Ergens snap ik wel da je je een beetje bedreigd kan voelen als je partner een goede vriend van het andere geslacht heeft.

Maar als je elkaar niet kan vertrouwen waar is je relatie dan op gebaseerd?

5. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    #5 Ezria, 3 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2015
    Allereerst wil ik niet zeggen dat je een slecht mens bent. In tegendeel, je probeert er voor een vriend te zijn en dat vind ik heel bewonderenswaardig. :D Ik wil je gewoon zeggen dat het me heel lastig lijkt en ik als ik je verhaal zo lees kan inzien waarom je hier zo over inzit..

Heb voor de rest niet echt iets zinnigs in te brengen maar laat je niet wijsmaken dat je geen goed mens bent.. Iemand die zo voor zijn/haar vrienden wil zorgen vind ik prachtig. Dat is iets wat een prachtig mens doet. Ik zou willen dat ik je erbij zou kunnen helpen maar ik heb geen idee, wil je gewoon even sterkte wensen!!

Aan de andere kant als ik lees dat je 'stiekem moet appen' snap ik wel dat de alarmbellen van je man gaan rinkelen. Dat zou ik ook hebben als VL stiekem ging appen. :) En zoals ik lees heeft R. dus wel een (beetje) gevoelens voor jou maar hij wil nu nog geen relatie beschrijf je, is het dan zo dat je wel een relatie met hem zou willen als hij het wel wilde of niet? Ik snap dat jullie alleen vrienden zijn maar zo klinkt het wel alsof je dan een relatie zou willen. (In mijn oren klinkt het zo, kan voor iemand anders natuurlijk heel anders zijn!)

Sterkte meid.

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ergens diepverstopt zitten wel wat gevoelens vanuit zijn kant maar hij heeft beloofd eerst voor z'n moeder te zorgen tot zij niet meer leeft. Tot die tijd heeft hij geen tijd/zin/behoefte aan een vaste relatie.

Om bovenstaande reden vind ik dit een zeer ongelijke en ongezonde 'relatie'. (in de zin van verstandhouding met elkaar)

Ik begrijp je absoluut en ik snap je dilemma. Toch denk ik dat je zo'n jongen veel meer op weg helpt als je hem kan ondersteunen met praktische zaken. Help hem andere contacten maken, meldt hem aan bij een of ander maatjes project. Zorg dat hij zelf een netwerk kan opbouwen.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik snap je vriend weer wel. Zou het ook niet waarderen als mijn man veel contact zou hebben met een vrouw.
    Vind het ook niet netjes dat je stiekem gaat lopen appen.

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik vind dat als jij je er goed bij voelt en je niet "verkeerds" doe dan lekker blijven doen.
    Jullie vinden veel steun bij elkaar het is gezellig.

Op je werk heeft niemand wat te zeggen over jou contact want hij is geen client!.
    En thuis? Die man van jou moet z'n ogen maar eens open doen , als jij met Jan en alleman zou aanpappen heb je helemaal geen tijd meer voor je man laat staan een vriendschap met R.

Prima hij is jaloers. Jammer dan.
    Jij zit ook niet de hele dag op zijn FB om te checken met wie hij praat en appt
    Nodig R een keer uit op de koffie bij jou zo ziet je man dat i helemaal niets te vrezen heeft van R (tenzij het jou typ is natuurlijk ;) )
    En dan hoef jij je niet meer te "verstoppen" als je met hem appt.

Ik zeg lekker blijven doen.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    En ik begrijp je man ergens wel. Hij is wel erg wantrouwend maar goed, in principe geef jij hem nu alle redenen om dit wantrouwen te voeden. (stiekem appen)

Probeer dan je partner er zo veel mogelijk bij te betrekken en het luchtig te houden

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ja goed, ik kan me best voorstellen dat je man in dit geval er boos om zou kunnen worden, niet zozeer om het feit dat je appt met een man, maar omdat je nu aan het liegen en bedriegen bent...

Je app stiekem, ik neem aan dat je ook stiekem koffie bij hem drinkt na het werk en je man hier niets van weet?

Verder vind ik het ook nogal naïef van jezelf, aangezien deze man zegt wel gevoelens voor jou te hebben.
    En hij wil niks tot zijn moeder dood is.. en daarna? wat gaat hij daarna met je proberen?

Ik denk dat deze vriendschap geen goede basis heeft, aangezien er gevoelens zijn.

Maar goed, hier moet je zelf maar over nadenken;)

Verder vind ik het wel rot voor je dat je niet met andere mannen 'mag omgaan' van je man, en zou hier dan ook zeker een gesprek over aangaan en langzaam aan wat meer je eigen plan trekken kwa contacten, uiteraard als de contacten gewoon normaal blijven.

Maar in dit geval ben ik het met je man eens, er zijn gevoelens in ieder geval vanuit de kant van de vriend.
    En ik zou deze vriendschap dan ook niet aanmoedigen als ik je man zou zijn, ook niet verbieden, maar ik zou wel dingen vragen erover als je langs geweest zou zijn oid.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hier ben ik het wel mee eens..

Maar, de ander kan ook niet te vertrouwen zijn en toch haar proberen te verleiden of evt zoenen oid.
    Nu kan je daar zelf niks aan doen, maar het lijkt me geen fijn idee dat je partner ergens zit, bij iemand die gevoelens heeft voor je vrouw die misschien wel een move kan maken

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Alleen als dit serieuze relatieproblemen zou geven dan zou ik het contact verbreken.
    Je man moet accepteren dat het gewoon een vriend is en niet overal wat achter zoeken, blijkbaar mag je van hem geen contact hebben met andere mannen.
    Hoe zit het dan als jij een keer een leuk gesprek hebt met een zwager/vriend en je man ziet dit stapt hij dan gelijk op jullie af?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ergens diepverstopt zitten wel wat gevoelens vanuit zijn kant maar hij heeft beloofd eerst voor z'n moeder te zorgen tot zij niet meer leeft. Tot die tijd heeft hij geen tijd/zin/behoefte aan een vaste relatie.

TS, hoe moet ik dit zien? Hij heeft dus WEL gevoelens voor jou?
    Maar hij gaat er niks mee doen totdat zijn moeder overleden is?
    Als zijn moeder er niet meer is, hoopt hij dan wel kans bij jou te maken?

En hoe zit dat bij jou?
    Jij voelt 0,0 voor hem? Totaal niks? Of ook "diep weggestopt"?

Als er echt niksnoppesnada qua gevoelens zijn bij beide personen, vind ik vriendschap tussen een man en vrouw best kunnen overigens.

14. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt;) als ik zou weten dat deze man mij leuk vond wilde ik zelf ook geen contact uit respect naar mijn man toe.

Maar zover ik begreep was dit niet zo bij ts toch?

Als het gewoon een vriendschap is moet het toch kunnen...overal kun je vreemdgaan.

15. Chocolat

Ik zie nergens staan dat zij stiekem appt.

16. Be Happy

TS schrijft dat "er ergens diepverstopt bij hem wel gevoelens zitten", dus ja hij voelt wel wat voor haar!

17. Be Happy

In een van de laatste alinea's staat "ik app veel in het geheim".

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Maar het wordt toch een ander verhaal als je weet dat die andere man wel ergens gevoelens heeft?

Als mijn vriend wat gaat drinken met een vriendin, oke prima. Maar als ik weet dat zij eigenlijk gevoelens voor hem heeft...? Ja dag, dan niet.

19. Chocolat

O ja ik zie het staan.

Maar verdikkeme ben je verplicht om alle berichten aan je man te laten lezen of zo, dan kun je toch met geen enkele man praten.
    Ik laat ook echt niet mijn man als een meester mijn conversaties elke avond bekijken.

20. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik vind dat je rekening hoort te houden met de gevoelens hierover van je man.
    De ene man zal hier minder problemen mee hebben dan de ander, maar als hij dit niet op prijs stelt dan zou ik er gewoon mee stoppen.
    Bij ons gaat zowiezo onze relatie boven alles en wij zouden geen dingen doen waar we elkaar niet blij van maken.

1. Zou ik ook jaloers zijn als mijn man ineens een hele goede vriendin krijgt waar hij alles mee zou bespreken.
    2. bespreken man en ik alles met elkaar. Je man hoort grotendeels degene te zijn waar je alles mee deelt. Jou verhaal klinkt nogal als een vriendschap met een man waarin je alles tegen elkaar vertelt.
    3. Jou goede vriend heeft gevoelens voor jou,dus het is inderdaad naief om dan een vriendschap op te gaan bouwen. Daar komt ook nog bij dat jij je opstelt als zijn steun en toeverlaat en hem vrij regelmatig opzoekt. Dat is in mijn ogen ook wel anders dan een gewone vriendschap met iemand die je zo nu en dan eens ziet. Het klinkt mij allemaal te intiem.
    4. Zoals iemand anders ook al zei help je hem meer met het opdoen van sociale contacten enz.
    Dat is mijn mening ;);)

Deel Deze Pagina