Is 53 kuub voor twee volwassenen PLUS EEN BABY weinig? En 75 voor een gezin van vier? En wat betalen jullie per maand en krijg je dan aan het einde van het jaar geld terug of moet je bij betalen? Ik vraag dit omdat ik twijfel of onze meter goed loopt.
Wij verbruiken zo'n 50-55 m2 voor 2 personen, qua gemiddelden wordt meer berekend weet ik. Dus dat is niet veel. Nu met 1 kleine erbij zitten we trouwens niet veel hoger, gaat hooguit om 5 m3 denk ik, maar we hebben nog geen jaar om Qua kosten kan ik niets bijdragen aangezien ik in Duitsland woon.
47m³ met een gezin van 4 Weet niet precies wat wij betalen. Hebben nu 2m³ meer verbruikt dan vorig jaar dus voorschot wordt ietsje hoger. Denk dat we nu per kwartaal nog geen 40 betalen.
Ik heb de openingspost gewijzigd. Dit 53 is incl een baby. Ons waterbedrijf heeft twee jaar het verbruik geschat omdat de brieven voor de opname naar het verkeerde adres werden gestuurd. De rest vd post kwam wel altijd aan. Maar nu blijken zij dus het verbruik 200 kuub hoger te hebben geschat. Dit over de afgelopen twee jaar. De dame aan de tel zei dat het gemiddelde verbruik v gezinnen rond de 140 ligt per jaar. Nu twijfel ik of het dus wel klopt en kon alleen een brief vinden van drie jaar geleden toen we met zjj drieën waren en daar was het verbruik 53 kuub. Dus dacht misschien verbruiken we nu dan 75 maar het kan dus wel kloppen. Weten jullie ook of de meter op 0 komt te staan als je verhuis? Dus als je de nieuwe woning betrekt? Ik heb daar nl geen idee van hoe dat ging toen we deze woning betrokken.
Wat weinig allemaal! Volgens mij gebruiken wij niet overdreven veel, maar wij zitten elk jaar rond de 100 kuub.
Da zit je al dichter bij het gemiddelde. Wij betalen dus 18e per maand maar krijgen nu geld terug voor die 200 kuub teveel berekend. Ergens denk ik nog steeds dat het niet kan kloppen maar de meter waarden heb i goed afgelezen en als de kraan openstaat loopt ie ook.
Volgens de dame van het waterbedrijf gebruiken gezinnen rond de 140 dus dan doen jullie het ook heel netjes.
Geen idee eigenlijk, wij zijn best zuinig alleen douchen altijd wel 10 minuten als ik me slecht voel 15 minuten. Doortrekken nu niet door MvM haha. Maar normaal ook pas na 3/4 x plassen doortrekken. Wasmachine ook altijd op kort.
Idd! Ik zit ook rond de 100. Maar moet bekennen ook echt niet zuinig te zijn met water. Ik douche bijv nogal lang en doe ook regelmatig afwasjes met lopende kraan ->)
150 verbruiken wij gemiddeld per jaar met 2 volwassenen en 3 kinderen. Wat verbruiken sommige weinig zeg!
108 kuub, we zijn sinds we een kind hebben juist minder gaan verbruiken volgens het waterbedrijf. Heel apart, maar het zal wel... We doen in ieder geval niet zuinig ermee, onze dochter vindt het heerlijk om onder de douche te zitten spelen dus ja... Ik zag dan ook tegen de nieuwe rekening op, maar kan voorlopig weer met een gerust hart ademhalen hihi!
wij zitten met 3 kinderen op een verbruik van 85 kuub en dan gaan de kids iedere dag in bad en wasmachine draait 2 keer per dag de vaatwasser iedere dag en dan 36 keer de wc (ik heb een onnoemelijk kleine blaas haha) in de zomer word het zwembad 3 keer ververst (een grote van 3,50 meter en 65 cm hoog)
Wat gebruiken sommige weinig zeg Wij gebruiken tussen de 100-105 voor 2 personen. Daar schommelt het eigenlijk altijd wel tussen. Ben ook niet super zuinig met water. Wordt veel water gebruikt om te drinken, scheelt dat dat hier kan, maar ook voor bv koffie/thee. Douche 1x per dag, zomers 2x per dag, om de dag lang onder de douche om haar te wassen. Iedere dag de vaatwasser aan en gemiddeld zo'n 3x per week de wasmachine. Daarnaast gaat er op zich ook redelijk was water doorheen voor de dieren, geregeld vers water en 1x per 2 weken water bijvullen aquarium en 1x per maand water verschonen aquarium. En zomers als het echt droog is wordt soms iedere avond, maar toch zeker om de dag, de tuin voorzien van water. Kortom niet echt heel zuinig
Zeeuwse, dat klinkt indd niet zuinig. Het is niet dat we er hier echt op letten maar blijkbaar verbruiken we gewoon niet veel. Wasmachine draait 1x per dag. Vaatwasser 1x per dag (elke avond). We hebben een bad en daar wordt regelmatig gebruik van gemaakt. Verder douchen we dagelijks en kinderen om de dag in het grote bad (niet helemaal gevuld natuurlijk). Verder geen gekke dingen. Ja sinds de oudste zindelijk is wordt er wel heeeel vaak doorgetrokken (ook voor de leuk als ik hem niet tegenhoudt) en heel vaak handjes gewassen maar dat zal ook niet alleen hierdoor heel erg oplopen.
122 kuub met 2 kindjes. Sommige hier hebben wel een heeeel laag verbruik Toen we nog geen kinderen hadden eigelijk hetzelfde verbruik.