Ik ken meerdere meisjes die Yona (lijkt dus op Jonah) heten.. Ik zou voor een jongetje dus kiezen voor Jonas
Ik heb gekozen voor Jonas, dat klinkt het mooist vindt ik (ik heb ze beide hardop gezegd hier achter de pc ). Succes met de keuze
Ik heb Jonah gestemd, maar dan spreek ik het wel op z'n Engels uit (Djoona). Het is dan natuurlijk de zelfde naam, maar in een andere taal. Ik zou persoonlijk vreselijk balen van al die grappenmakers die over een wallevis gaan beginnen, als ik Jonas zou heten...
Jonah gestemd, Jonas was toch iets met een walvis? kan het even niet plaatsen.. Jonah vind ik erg mooi!
jonas in de walvis....moest hier ook meteen aan denken! daarom vind ik het ook niet mooi....maar ligt er misschien ook aan wat de bedoeling van de uitspraak is gewoon Jonas, of Djonas?????
Ik vind Jonas leuker, maar ivm de associatie met de walvis zou ik dan toch kiezen voor Jonah, want dat vind ik ook een erg mooie naam!
Jonas (op z'n NL dan). Als je voor Jonah gaat, zou ik het zelf mooier vinden op z'n Engels dus met Dj uitgesproken. Enne zingen de kinderen tegenwoordig nog het liedje van de Wallevis??? Ik werk op een KDV en dat liedje zingen we nooit en ik hoor het ook niet van kinderen....
Het is toch echt Jona die in de walvis zat dus tja qua schrijfwijze heeft het er niks mee te maken. Wij hebben zelf wel een geloofsovertuiging en stoor me er daarom ook minder aan denk ik. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!