bergklimaat vakantie... wat moet ik me daarbij voorstellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo allemaal,

ik heb met ons gezin met baby en peuter een vakantie in een ingerichte bungalowtent geboekt, 1e 2 weken van sept in de provence op een camping op 700 meter hoogte... er is sprake van een bergklimaat.. maar nu weet ik echt niet wat ik voor de kids mee moet nemen.. overdag is de gemiddelde temp 25 graden... maar hoe zit dat s,nachts... moet ik winterslaapzakjes meenemen met lange mouwen? voor mezelf extra warme dekens???

al sla je me dood... 700 meter is dat nou echt zo hoog??

gr Jose

2. Dana

Dana Niet meer actief

dit haalde ik van I-net:

Bergklimaat
    Dit betreft de regio’s: de Alpes (Alpen), de Pyrénées (Pyreneeën), de Jura, de Vosges (Vogezen) en het Massif central (Centraal Massief).

Kenmerken:
    Zoals de naam al zegt is dit een bergachtig klimaat, ofwel gematigde zomers en koude en sneeuwachtige winters. De zomers in de bergen worden gekenmerkt door regelmatig en heftig onweer in de avond en gematigde temperaturen. De winters zijn koud met veel vorstdagen. Ter informatie: gemiddeld daalt de temperatuur iedere 160m hoger 1°C. Maar ook komen sneeuwbuien voor waarvan de allervroegste op de hoogvlakten al vallen in de maand oktober

ik zou maar een truitje meenemen :D

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij wonen zelf op 450m in Frankrijk. Hier kan het 's nachts prima rond de 20 graden worden. Maar goed, wij hebben hier nog geen bergklimaat en 700m is weer wat hoger en het kan er 's nachts dus wel lekker afkoelen.

Wij gaan dit weekend in de Alpen kamperen (met tent) en ik neem voor mijn kids een (winter)pyama en winterslaapzak met mouwen mee. Zij slapen overigens allebei niet onder een deken normaal gesproken.
    Vorig zomer kampeerden wij in de Auvergne op 800m en daar koelde het 's nachts af tot 10 graden. Toen was een winterpyama en winterslaapzak niet voldoende en hebben we een dekentje gebruikt.

Laagjes is altijd erg handig. Want de ene nacht is het natuurlijk kouder dan de andere. Dus als we langer weggaan zorg ik voor verschillende soorten pyama's (heb pakjes in een stuk of truitje+broekje) en slaapzakken (een winter en zomerversie). Het kan gewoon best per nacht verschillen en ben daar zelf graag goed op voorbereid.

En voor jezelf voor 's avonds een lekker vest of plaid als je nog buiten wilt zitten. En ook een warme pyama en misschien een extra deken (wij nemen zelf altijd een dekbed mee dus extra deken is dan niet nodig).

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dank jullie wel...

gr Jose

Deel Deze Pagina