wat zouden jullie doen.. aangifte of toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door asmama, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

En ik begrijp heel goed dat het eng is. Mijn moeder chat al jaren op dezelfde chatbox, nooit Prive, ik denk al 15 jaar ofzo. En er is al jaren een man die soms online komt en mijn moeder dingen weet te vertellen over haar, m'n vader, m'n broertje of mij ( waar we boodschappen deden, wat voor auto ik had etc ) heel eng. Zelfs toen we verhuisd waren wist hij te vertellen waar we woonde.

Nooit iets engs gebeurd, maar het feit dat iemand die voor jou onbekend is dingen , details, personen in je leven kan op opnoemen , is beangstigend.

2. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    oh bah, wat eng! Ik zou toch wel even melding ervan maken bij de politie. Dat is altijd slim. Als er echt iets gebeurt hebben ze alvast info. Echt aangifte doen is nu misschien nog wat vroeg. Maar daar kunnen ze je vast wel over adviseren.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik begrijp wel dat je man naar de AH wilde gaan want zo zijn een hoop mannen. Ik maak me alleen veel zorgen over het feit dat jij dan alleen thuis bent. Wie weet 'pakt' hij je daar! Ja hoor, dit zou ik melden. Waarom niet?

4. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik denk dat het een bekende is van je...en een meisje, misschien ex van je vriend? Of iets? Weet je waarom, de manier van schrijven en dan het woord 'hihi' erbij...ik heb serieus in die 15 jaar dat ik sms nog nooit een man hihi zien schrijven.....

5. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Daar heeft Desert een heel scherp punt!

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Weet je, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben...

Verder @TS, ik zou een sms sturen dat je wil dat hij ophoudt hiermee en dat je niet meer gaat reageren. En als hij hierna toch doorgaat gelijk naar de politie gaan. Of aangifte doen of iig melding maken. En alles bewaren!!!

7. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Inderdaad ja! Zou het niet een van de vrouwen kunnen zijn die met jullie samen op hett terras was en maybe jaloers is ofzo?

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

He ja idd. Dat klinkt heel aannemelijk.

Denk zeker een bekende. Denk ook iemand die dat nummer nnormaal niet gebruikt. Prepaid is niet te achterhalen toch?

Klinkt idd echt eng. Zeker blokkeren ook op fb. En nagaan of er iemand is die dit kan zijn. En die dus ook alle namen van je vriend, je zus en jou weet. Het klinkt natuurlijk enger nu de persoon je naam weet. Daarom denk ik ook een bekende

Heel goed dat je je vriend gelijk alles hebt laten lezen. Heel moelijk maar laat je niet gek maken, je weet dat je nisk verkeerd hebt gedaan dus die persoon kan niks laten zien dat er wel wat is.

Klinkt idd als een jaloerse ex.

Zou het wel melden bij de politie, dan weten ze er tenminste vanaf.

Sterkte!

9. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Zou het zeker melden bij de politie, dat het daar genoteerd staat.
    Dat van de "hihi" is idd zo. Mijn man gebruikt dat nooit, trouwens geen enkele man die ik ken! Goeie detectives hier! ;)
    Het klinkt iig als iemand die lekker zit te vervelen...bah.
    Hopelijk kom je er of snel achter wie dit aan het doen is of dat ze snel ook weer ophouden. Zou zeker het nummer proberen te blokkeren, kijken wat er dan gebeurt.
    Succes!

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Goeie van de hihi, ik dacht ook gelijk huh? Maar idd dan is de kans groter dat het een vrouw is!

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Weet niet waarom je nog zo bent ingegaan op hem aangezien je meteen al aangaf hem niet te kennen?

Vooral de laatste berichten van hem uit vind ik te ver gaan.
    Zou proberen in contact te komen met de buurtregisseur om te kijken wat jullie hieraan kunnen doen.

12. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi klinkt inderdaad echt heel stom voor een man daar heb je idd een punt.. heb mijn man of een andere man ook nog nooit hihi zien sturen zijn taalgebruik ik zoiezo een beetje gebrekkig want hij maakt veel spelfouten ed.. maar ken zo direct niemand in mijn omgeving die dat ook heeft, heb overleg met mijn man en hij zegt ook dat we gewoon door moeten blijven gaan met hem negeren en vanavond ook niet gaan naar ah dan gaat de lol er wel vanaf.. dat gaan we hopen dus,

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik denk dat het gewoon een bekende van je is. Een vriendin van jou en je zus? Of een ex van hem inderdaad.
    Een oude klasgenoot van tig jaar geleden komt niet zo maar even aan je nummer denk ik. Ik denk dat het iemand is die je beter kent dan je denkt.

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Daar zou ik echt zwaar de kriebels van krijgen gedver!

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik zou ook gewoon bluffen en bij de volgende sms terugtypen..

Nu is het afgelopen! Wij zijn er achtergekomen wie je bent, nog 1 berichtje en we doen aangifte..

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Aangifte kun je doen, maar uit eigen ervaring weet ik dat ze hier weinig tot helemaal niks mee doen en je zit een hele poos op t buro. Verder zou ik eigelijk nie weten wat je wel moet doen. Wat een triest triest figuur. Hij moet jou kennen! Maar jij weet gewoon niet wie hij is.. En indd, alles heeel goed blijven bewaren. En misschien dat je achter zijn IP adres kunt komen.. heel veel sterkte, hopelijk noks die l*l er snel mee met zn zieke geintjes!

17. knap

knap Niet meer actief

Brrr..

Veel tips zijn al gegeven maar ik zou persoonlijk even naar de politie gaan en alles uit leggen dit neigt naar een stalker!!

En neem een andere telefoonnummer voorlopig voor bekende zo dat je je sim kan uit schakelen berichten blijven toch bewaard blijft hij ze sturen maar ik zou dus een ander nummer nemen en voor al die persoon negeren. Zo te lezen is het een gek persoon.

Sterkte ermee in elk geval.

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Gadver, klojo! Goed dat je gelijk je vriend alles hebt laten lezen! Ik denk dat het bluf is!

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Raar verhaal hoor, kan me voorstellen dat je je er absoluut niet prettig bij voelt!
    Ik zou aangifte doen, hoewel het waarschijnlijk alleen maar bluf is!
    Goed om idd je man gewoon helemaal op de hoogte te houden, hij zal je vast wel vertrouwen, maar met zulke berichten krijg je toch een rare bijsmaak als je het zou lezen als man zijnde en jij zou hem niet op de hoogte stellen!

Succes!

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh wat eng :( Ik hoop dat er een oplossing komt!

Deel Deze Pagina