hij kun natuurlijk ook expres spelfouten maken.. en misschien is het wel een vrouw? Heb je een jaloerse vrouwelijke vijand? Heeft je vriend misschien problemen oid met een vrouw.
Ik zou ook zeker de politie inlichten, en om advies vragen. En zorg dat ALS je man wel naar de AH gaat, dat jij niet alleen bent!
Dit lijkt mij, (maar ben wel een leek) juridisch gezien bedreiging, dus ja: ik zou hier aangifte van doen. Gewoon omdat ik vind dat dit soort ongein direct afgestraft moet worden.
Het klinkt inderdaad als een bekende. Hoe is die vriend van je zus? Is hij wel te vertrouwen? Ik zelf zou er een beetje paranoia van worden en toch gewoon de politie bellen. Dan maar drie uur op dat bureau zitten als het nodig is.
Beetje off-topic, maar het argument dat je beter geen aangifte kan doen "omdat ze er toch niks mee doen" is een hele slechte. Er zijn meerdere redenen om het wel te doen: Stel dat het uit de hand loopt (hoop ik niet!) dan is de politie op de hoogte. Ze doen er niet niks mee, stel dat door jouw aangifte deze persoon wel wordt opgepakt... Stel dat niemand meer aangifte doet van iets om deze reden, dan wordt er dus nooit iemand opgepakt, heeft de politie geen idee meer van wat er speelt op straat en kan de politiek mooi gaan roepen dat alle criminaliteit verdwenen is uit nederland. Lijkt me geen goed plan. (beetje overdreven, ok, maar je begrijpt wat ik bedoel). Bellen dus!
jasses ik zou er zeker wat mee doen, stel dat er zich wat voorvalt dan zijn ze al op de hoogte en scheelt weer, maar zoiezo die is niet goed bij zijn hoofd joh, moet je echt mee oppassen hoor!
Zoiets gebeurt wel vaker. Die persoon weet helemaal niks van jou, maar heeft al zijn informatie gewoon via het internet samen gezocht. Heb je misschien fotos van je zus op facebook of zelfs van die avond?
je zei ergens dat telefoon voornamelijk uit staat maar alleen ingeschakeld is als er een smsje verstuurd wordt. Is het niet een idee om hem/haar anoniem te bellen direct nadat je het smsje ontvangt? Het lijkt er namelijk op dat die persoon zit te wachten op antwoord ofzo.. En idd, ik zou dus wel aangifte doen. Van stalking en/of bedreiging. Vind het wel degelijk een gegronde reden, deze smsjes...
Ik zou overleggen met de politie wat handiger is, melding of aangifte. Maar ze moeten er wek wat van op papier hebben! Verder kun je denk ik niet zoveel doen, als die persoon een beetje verstand heeft is het gewoon een prepaid die alleen voor deze onzin wordt gebruikt. Je komt er waarschijnlijk toch nooit achter wie het is, ik zou gewoon een ander mobiel nummer nemen en alleen mijn 'inner circle' het nummer geven, en het voor de rest laten rusten. Of anders je man, zwager en een aantal potige vrienden optrommelen en naar de AH gaan en het zo oplossen, maar dat mag weer niet van de politie
Haha zet z'n nr hier even neer, zullen we hem/haar allemaal even een paar keer per dag Prive bellen en de Voicemail inspreken hahahaha Of heb een betere, doe ik mezelf voor als politie agente !
zou het geen vrouw zijn die net doet of ze een man is? iemand jaloers op je? wie weet is het wel een bekende en geeft hij/zij zich uit voor ''Jan'' terwijl het eigelijk misschien een vriend/familielid/kennis is en net doet of het iemand is die jij niet kent Vaak kun je zo'n dingen zoeken in je directe kring
dat is ook een idee of een abonnement laten afsluiten op dat nummer, zodra die hem aanzet al zijn btg kwijt...
hey dames bedankt voor alle reacties en het meedenken ik heb idd zijn nummer maar dat zal wel prepaid zijn en dan valt er dus weinig te traceren.. een ander nummer zou kunnen maar dat is egt een heel gedoe alles doorgeven instanties huisarts mijn zoon al zijn artsen.. en dat allemaal omdat deze zieke klojo even gaan auwehoeren.. ik ben wel heel blij dat mijn man mij zo goed vertrouwt.. ja wat moet hij wel niet denken.. denk dat als het andersom was geweest hij zulke smsjes van een vrouw kreeg ik tog ook beetje achterdochtig zou worden.. ik zit te denken maar heb ook geen problemen met vrouwen enmijn man ook niet zover ik weet.. moeilijk.. ik denk dat ik er nooit agter zal komen maar hoop gewoon dat hij het niet meer leuk gaat vinden nu ik niet meer reageer..
Ik zou vooral niet meer reageren en zeker niet naar die "afspraak" met hem gaan. Ben je mal, een beetje zo'n mafklapper in zijn straatje spelen. Echt niet, dat is teveel eer voor hem. En verder...tja, je kan de politie inlichten zodat ze op de hoogte zijn van de situatie mocht er echt iets gebeuren. Maar eerlijk...ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Ik denk dat kans het grootst is dat het iemand is die je gewoon op de kast probeert te krijgen en zich dood lacht dat jij reageert en je er dus druk om maakt...
Kan het niet een bekende zijn die weet dat jij op dat terras ben geweest met je zus. Het klinkt voor mij meer als iemand die je flink in de maling aan het nemen is. Wel hee vervelend. Ik zou even heel duidelijk maken dat je niet gedient bent van dit soort achterlijke berichten en dat ze dus ook niet meer wilt krijgen! Daarnaast zo ik persoonlijk dus wel naar de albertheijn gaan en kijken wat en wie ik zie..... en ik zou ook duidelijk maken, dat ik dus echt niet bang ben en hij mag hopen dat ik er niet achter komt wie hij is. Ben dus echt wel wat gevaarlijker dan hij(je gaat mijn man dus echt niet bedreigen, is ie helemaal gek geworden:x)