vegetarisch en geen kaas

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Binnenkort komt een vriendin van me op de (alcoholvrije) borrel. Meestal maken we dan lekkere hapjes. Het is alweer een tijdje geleden dat ze is geweest, ongeveer een jaar. ( we zien elkaar wel regelmatig, alleen borrelen niet samen) Maar sinds een jaar is ze vegetarisch, en ze lust geen kaas...Heeft iemand tips? Ik ben nu helemaal de weg kwijt....

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

komkommer, tomaatjes, stukjes bloemkool met sausje
    bladerdeeghapjes met vega gehakt erin ofzo
    bladerdeeghapjes met spinazie of zalm
    olijven
    tapenade met brood

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Eet ze wel eieren en vegetarische vervangers?

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Olijven, pesto, bladerdeegrolletjes met tapenade, pesto of gedroogde tomaten erin, vegetarische gehaktballetjes met satesaus, gevulde eitjes, vegetarisch huzarenslaatje (aardappel, appel, ei, augurk, wortel, ui), minipasteitje met champignonsaus...

5. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

* Gevulde eieren
    * spiesjes met vegetarische knakworstjes (in stukjes gesneden), olijven, zilveruitje en augurk
    * gevulde olijven
    * Bladerdeeg met vegetarische knakworstjes met een beetje pesto
    * augurk gerold in vegetarische ham of boterhamworst
    * toastjes met eiersalade, aardappelsalade, stukjes ei met een beetje mayo en ketchup of currysaus (er bestaan ook vegetarische salades van Vivera)

Ik zag trouwens dat een aantal mensen tapenade aanraadde. Hou er rekening mee dat dit meestal niet vegetarisch is. Er zit namelijk Anjovis in en ik weet niet of je vriendin wel vis eet of niet.

Succes.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Klopt, maak het ook altijd zelf en had er idd niet over nagedacht dat in de kant en klare verpakkingen wel eens ansjovis kan zitten. Maar is erg simpel om zelf te maken hoor, lijkt meer werk dan dat het is (tenminste als je een staafmixer hebt;))

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Oh heb je voor mij dan een recept. Ik vind tapenade erg lekker, maar helaas nog steeds geen vegetarische versie van gevonden (enneh een staafmixer heb ik wel ;) )

8. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Mijn vriendin eet wel ei en vis...maar ik eet weer geen vis...lekker stel zo..haha

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Vegetarische loempia'tjes misschien ook een optie ?

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Een echt recept heb ik niet, maar dit gaat er ongeveer meestal in:
    blikje zwarte olijven, teentje knoflook (soms nog een 2e), vaak 2/3 geroosterde puntpaprika´s uit een potje, handje kappertjes, beetje zout en een paar lepels olijfolie. Afhankelijk van hoe de smaak is voeg ik meer van sommige dingen toe (meestal olie en kappertjes, de kappertjes ''vervangen'' het zout van de ansjovis)..
    Maar er zijn vast op internet 100 recepten te vinden, gewoon ansjovis weglaten en evt. extra zout (of kappertjes dus) toevoegen, beetje uitproberen wat je zelf lekker vind..

11. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Je kunt ook zoete hapjes kiezen; chocolaatjes, koekjes enzo (chocoladefondue!!). Dan heb je ongeveer nooit iets met vlees.

En een beetje off-topic, maar toch; vegetarisch betekent 'zonder vlees'. Jouw vriendin kan dus niet vegetarisch zijn. Iemand die vegetarisch eet, is een vegetarier (met puntjes op de e, maar dat pakt hij niet). : )

Deel Deze Pagina