Wanneer vertellen aan andere kinderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beccie, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wanneer hebben jullie aan de andere kinderen verteld dat je zwanger bent ?

Ik heb een zoontje van net 3, en ik dacht eerst ik vertel het ongeveer met 3 maanden,
    maar sinds een paar dagen ben ik best veel misselijk en humeurig, vind dat ook wel wat zielig voor mijn zoontje, en misschien begrijpt hij het beter als ik het nu uitleg,

Maar aan de andere kant ben ik bang dat hij het meteen aan iedereen vertelt, want mijn kleine man die praat graag met iedereen, en vertelt alles hihi,
    en als ik het nu al vertel dan duurt het voor hem ook wel erg lang voordat de baby komt denk ik, ik ben pas 21 maart ongeveer uitgerekent,

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik heb het mijn 4jarig zoontje bijna direct gezegd. Om dezelfde reden als jij aanhaalt: vb ik kan hem niet meer tillen en mss gaat hij dan denken dat het aan hem ligt of vraagt hij zich af warom mama altijd zo overgeeft en denkt hij dat ik dood ga of zo. Ik zeg maar iets hé ben geen kinderpsycholoog.
    Dochtertje van 2 is er geleidelijker ingerold, vooral omdat broer altijd bezig is over de baby.
    En wat dat vertellen betreft: mijn zoontje was het ook gaan uitbazuinen tegen de tantes en ooms; die hem niet geloofden natuurlijk. Pas toen ik het zei, viel hun frank dat het toch klopte wat zoontje zei.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben twee keer gewacht tot een goede termijnecho (rond 11 weken). Toen mocht het ook wereldkundig gemaakt worden dus hoefde ze haar mond ook niet te houden hihi.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Meteen, maar mijn dochter was dan ook nog maar net 1 en snapt het toch nog noet ;)

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Na de 1e goede echo met 6weken. Nog wel gezegd dat het ons geheimpje was. We gingen erna op vakantie en na de vakantie weer een echo gehad en tegen hem gezegd dat hij het nu mag vertellen. En dat doet hij ook :D

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier met 15 weken ongeveer. Dochter is 3.5 jr

7. beccie

beccie Niet meer actief

Bedankt voor de reacties :)

Ik denk dat ik nog even wacht tot wij op vakantie gaan,
    en hem het daar vertel dan kan hij niet meteen naar alle buren hihi,
    wij gaan over 2,5 week op vakantie,

8. tulip

tulip Niet meer actief

Wij met 12 weken. Wilden even wachten ivm met eerdere miskraam..maar ik werd al door mensen aangesproken van: o wat leuk dat je zwanger bent haha.
    Om wat jij aangeeft van je zoontje heb ik wel aan haar uitgelegd dat mama niet lekker is en dat ik later uitleg waarom. Ze heeft er nog 1 keer naar gevraagd en toen heb ik gezegd dat ik het nog niet uit kon leggen...daar nam ze genoegen mee.

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier met 12 weken na een goed echo (kinderen 5 en 3) wij wilden het hun eerst vertellen en dan pas andere familieleden familie...! vond het geen leuk idee als zij het later zouden horen dan anderen. Bovendien pikken ze ook al heel veel op.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Haast meteen. Ik werd snel ziek, en hij mocht het toen ook tegen de opa's en oma's zeggen.
    Verder had ie het er nooit over, dus verklappen wad ik niet bang voor.

Nu praat ie er trouwens wel vaker over, nu ik een dikke buik krijg en we echo's hebben gehad. Hij snapt het echt! Zo lief!

11. beccie

beccie Niet meer actief

hihi, idd, mijn moeder en zussen weten het al, en volgens mij pikt mijn zoontje soms ook wel wat op, want hij zei van de week dat hij een baby op sinterklaas wil, hihi

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou even wachten tot na een goede echo. ik heb ook gewacht tot de 11 wkn echo. heb hiervoor een miskraam gehad dus was blij dat ik het toen niet verteld had nog. vind t ook erg sneu om weer uit te moeten leggen dat t broertje of zusje toch niet doorgaat.....
    in de meeste gevallen gaat alles goed natuurlijk, maar dat hoeft niet. dat bespaar ik mn kinderen liever nog even.

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij heb ben het met 9wk aan onze dochter verteld die toen nog geen anderhalf was. Dus denk dat ze er weinig van begreep, maar wouden haar er gewoon goed bij betrekken.

Deel Deze Pagina