wat zouden jullie doen ( begravenis)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemarie76, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    In een eerder topic schreef ik al dat mn opa ziek was en gisteravond op 88 jarige leeftijd is overleden.

A.s dinsdag is de uitvaart.. Ik dan 40 weken en 4 dagen.

Volgens mijn moeder , (over)-bezorgde-grootmoeder-in-spé, is t beter om thuis te blijven..

Ik zou niet weten waarom.. Als ik me goed voel is er toch geen beletsel om er naar toe te gaan.. ( Bij twijfel gaan we niet..)

De dienst word in een zaal van het dorpshuis gehouden, dus geen harde kerkbanken. Bij de pelchtigheid rondom t graf, op t kerkhof zou ik in t doprshuis kunnen blijven zitten of evt. naar huis gaan.
    Ok. het is zo'n 40 minuten rijden vanaf huis.. Maar stel er gebeurd wat ( bijvb. vliezen breken) dan zitten we zo op de A7 riching Heerenveen, ziekenhuis.. Mobiel mee zodat we zh/ verloskundioge om raad kunnen bellen..

Eigenlijk zie ik geen probleem (dus)

Wat zou jij in zo'n situatie doen?

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik zou as dinsdag even afwachten, kijk hoe je je voelt en maak dan pas de beslissing!

Heb inmiddels wel begrepen dat een kind er niet zomaar uitvalt, dat daar in veel gevallen heel wat tijd overheen gaat. Dus stel dat je je goed voelt in de ochtend en je bent aanwezig bij de begrafenis en je voelt iets wat kan duiden op een bevalling, dan ga je toch gewoon op dat moment terug.

3. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het vreselijk is geen afscheid te kunnen nemen van iemand van wie je heel veel houdt.
    Met je praktische redenering ben ik het helemaal eens, daar is m.i. geen speld tussen te krijgen. Eventueel kun je nog even de vk bellen om te vragen wat zij ervan vindt, maar dat likt me eerder om je moeder gerust te stellen dan jezelf.

Volg je gevoel.

En natuurlijk heel veel sterkte de komende tijd.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat je dat per dag moet bekijken nu voel je je nog goed. en mischien dinsdag wel niet meer.

gecondoleerd meis. ****knuf****

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou denk ik proberen te gaan, als je het zelf graag wilt. Mocht het gaan gebeuren, dan kan je daar snel weg. Maar bekijk het per dag, je kan elk moment bevallen en ik kan me voorstellen dat je emotioneel heel up en down bent.

He, wat naar dat dit zo is samengevallen in je leven. :( Ik heb net ook even iets op je andere topic geschreven. Sterkte meid.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gaan.... mijn oma overleed toen mn nicht 42 weken zwanger was en die is ook gewoon gegaan. Moet wel net lukken als het tijdens de begravenis begint. Ik zou als het ook maar even kan (dus niet met 8 cm ontsluiting) gaan want ik zou er anders eeuwig spijt van hebben...

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik vind dat je je eigen vraag goed beantwoord:)

gaan zorg vluchtkoffertje achter in , alle nummers mee
    en gewoon gaan

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Allereerst gecondoleert en heel veel sterkte!!!!

Wanneer je je een beetje goed voelt zou ik proberen te gaan om zo toch een stukje te kunnen verwerken al en afscheid te nemen. Maar dat is wat ik persoonlijk zou doen.

Volg je gevoel en laat je niet teveel beinvloeden door de mening van een ander.

9. lianne21

lianne21 Actief lid

21 jul 2009
    435
    0
    0
    Zoals jij het schrijft zou ik ook gewoon gaan, zorgen dat je goed voorbereid bent als het gebeurd. Gecondoleerd met dit verlies meis :(

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als eerste natuurlijk gecondoleerd...

Als tweede: gaan. Mits je je goed voelt dinsdag, maar je wil er graag bij zijn als het kan en 40 minuten rijden is niet zo heel erg ver hoor, als je je spulletjes meeneemt.
    Ik ben vorige week met 37 weken ook nog naar een begrafenis geweest, op een uur afstand van waar ik woon (en iemand die ik zelf niet heb gekend). Heb er absoluut geen spijt van ik dacht ook: mocht het nu gebeuren, dan ben ik ook over 1 of 1,5 uur in het ziekenhuis.
    Ik was minder ver dan jij zal zijn, maar van je opa wil je als het kan wel afscheid nemen, toch....?

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Gecondoleerd wat shit voor je meid....erg verdrietig :( Heel veel sterkte met dit verlies.....
    Mijn advies is Gaan! Koffer met spullen mee zodat je voorbereid bent mocht er iets gebeuren....Maar ik zou zelf ook niet thuis kunnen blijven zonder echt afscheid te nemen, daar krijg je spijt van....mits je je goed voelt natuurlijk. Sterkte met je beslissing en sterkte die dag als je besluit te gaan.

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gecondoleerd met het verlies van je opa.
    Ik zou gewoon gaan hoor. Goed voorbereiden en alles bijdehand houden mocht het gaan gebeuren dan je alles bij je hebt.
    Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je niet gaat, dit kun je nooit meer overdoen meid.

13. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Gecondoleerd! Heel veel sterkte. Ik zou zeker gaan. Zo'n afscheid helpt je ook bij het rouwproces en idd je bent zo weer weg als het echt moet.

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gisteravond belde mn tante ook nog.. Ook zij heeft alle begrip dat we niet komen en gaat er dus ook vanuit dat we er niet zijn.. "Je moet t risico niet opzoeken" "Wat nou als de vliezen breken".. ja hallo.. dat kan thuis ook.. en ook dan zal ik naar zh moeten.. Ik hoef toch niet achter de geraniums te gaan zitten wachten tot babs zich aandiend..

Net wat jullie zeggen, je kunt dit maar 1 keer doen... Mijn opa is "mijn ouwe reus"..

Ik snap best wel dat ze t wat griezelig vinden.. Maar wat is behalve vliezen die breken t ergste dat er kan gebeuren?
    Maandag heb ik nog controle bij de gyn.. IK ga hem wel vragen om advies en als hij zegt "doe maar niet" dan blijf ik thuis.. Als hij geen enkel bezwaar ziet, dan gaan we gewoon op pad..

De tip om de tas mee te nemen vind ik wel een goede! thnx

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Gecondoleerd met je opa..

Ik zou als jij je dan goed voelt gewoon gaan. Misschien als je niet gaat en je voelt je dan aan het eind van die dag nog goed krijg je spijt..
    Zou wel alle spullen meenemen die je nodig hebt, zoals vluchttas en autostoel enzo voor mocht de kleine zich wel aandienen en je red het niet tot huis en beland daar in het ziekenhuis.

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Gecondoleerd met je opa . Als je je dinsdag goed voelt zou ik ook gaan , dit is toch een uitzondering en zoals je zelf al zegt gewoon zorgen dat je alles bij de hand hebt voor het geval dat .. en 40 min is nu ook het eind van de wereld niet he , je bent toch zo thuis en altijd wel een ziekenhuis in de buurt ... succes en sterkte ..

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meissie als jij je goed voelt gewoon gaan.
    Trouwens zo te lezen ga je toch wel want dit is iets wat je niet over kan doen.

Meissie sterkte

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Gecondoleerd met je opa :(

Als jij je goed voelt die dag zou ik gaan, neem voor de zekerheid je vluchttas mee en zorg dat alles klaar staat. Mocht het dan gebeuren dan ben je erop voorbereid.

Misschien ook een optie om de dag ervoor nog even naar de vk te gaan of zij kan kijken of het al bezig is. Natuurlijk kan het ook vanuit het niks gaan. Maar sommige vrouwen krijgen onsluiting zonder dat ze het echt in de gaten hebben (dat had ik namelijk) en als je vk zegt dat het nog even kan duren dan heb je wat meer zekerheid.

Ik wil je heel veel sterkte wensen! En succes met je bevalling alvast.

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik zou ook gaan! Volgends mij kan er niks gebeuren als je je vluchtkoffertje meeneemt. Ga er vanuit dat een gemiddelde bevalling 10 uur duurt, bovendien zijn in heel veel gevallen de eerste weeen niet zo heftig. Dus dan kun je altijd nog naar huis gaan of naar het ziekenhuis..

Sterkte!

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zou gaan.
    Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik het niet geprobeerd zou hebben en zoals je zelf al zegt, 40 minuten is tijd genoeg om naar ziekenhuis of naar huis te rijden als het zover is.

wellicht kun je wel iets meenemen om op te gaan zitten ;) voor het geval je vliezen mochten breken...

Sterkte!

Deel Deze Pagina