Wat zouden jullie doen? Bekendmaken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamz3, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het een geweldig idee!
    Is echt fantastisch.
    Ben het ook met je eens dat op een miskraam geen taboe mag rusten. Als dat voorvalt heb je net de steun van je familie en vrienden nodig. Bij mijn eerste heb ik ook gewacht maar bij de tweede gelijk verteld. Was toch ook veel leuker en vooral dat niet stiekem hoeven te doen. En het zal trouwens opvallen dat je tijdens het feest geen alcohol drinkt. Hoef je daar ook geen smoes voor te verzinnen.

2. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Er rust wat mij betreft ook absoluut geen taboe op miskramen. Ik bedoel te zeggen dat ik die dingen niet aan elkaar gekoppeld zou willen zien. Ik ben vorig jaar getrouwd en ik zou er niet aan moeten denken dat ik op die dag met iedereen gedeeld heb dat ik zwanger ben en dat het misschien mis gaat en je misschien nooit meer zwanger wordt? Weet ik het, er kan van álles gebeuren. Je trouwdag is ZO speciaal dat je mijn inziens niet moet willen om dat te laten 'ondersneeuwen' met ander goed nieuws, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden. Mijn trouwdag stond alleen in het teken van mijn man en mij, de basis van ons gezin. Bewaar het eventuele goede nieuws van een zwangerschap voor een andere dag, dan heb je twéé prachtige dagen.

Je trouwdag is een van de meest bijzondere dagen uit je leven, ik zou dat persoonlijk los willen zien van andere zaken. Een zwangerschap is op zichzelf al speciaal genoeg, ik zou daar een andere dag voor uitzoeken zodat ook die dag een van de mooiste uit je leven kan worden.

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Echt drinken doe ik niet echt, dus daar hoef ik geen smoezen voor te verzinnen gelukkig.
    Bedankt voor jullie feedback in ieder geval 😀

4. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen
    Ik zou dat ook niet bekend maken tijdens de bruiloft met iedereen erbij. Je kan dan wel zwanger zijn maar je weet helemaal niet of het goed is daarbinnen. Mijn zusje was iets van 2 maanden voor haar bruiloft zwanger. Alleen zij en haar aanstaande man wisten het. Pas na de huwelijksreis gingen ze naar de verloskundige voor een echo en toen die goed was (ze was inmiddels al 12 weken) hebben ze het aan iedereen verteld.

Persoonlijk zou ik niet meteen testen op de NOD. Maar goed dat is voor iedereen anders. Ik zou gewoon lekker na de bruiloft testen.

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ik zou het doen. Puur omdat het toch een onderdeel is van jullie liefde :)

Wel zou ik het de papa-to-be eerder vertellen..

6. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Wat leuk dat je gaat trouwen! Alvast een fijne dag gewenst en gefeliciteerd!
    Wat betreft jou vraag: ik zou samen met mijn man testen, denk dat het leuker voor hem is om het echt als 1ste te horen. Ik ben het helemaal met je eens dat er geen taboe moet zitten op miskramen. Toen ik een ma had kreeg ik pas tehoren hoe vaak een miskrasm voorkomt van alle moeders om mij heen. Ik wou dat ik het eerder wist dan voelde ik me toen het gebeurde niet zo alleen en niet zo'n loser.
    Wat ik wel nu heb gedaan is het echt alleen aan de oma's opa's en tantes vertellen, dus alleen onze gezinnen. Maar dat is persoonlijk. Ergens snap ik de opmerking over bruiloft en link met miskraam wel. Ik zou het persoonlijk ook niet doen omdat als het fout gaat, die dag altijd gelinkt zal zijn met de miskraam. Maar dat is persoolijk. Lekker doen waar jullie je goed bij voelen! En ook daarom zpu ik het je man eerder vertellen, misschien vind hij het wel ern slecht idee?? Of niet en dan hebben jullie er samen lol van! Succes!

Deel Deze Pagina