Wat zouden jullie doen? Bruiloft schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door Doritos, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Oh wat erg!
    Hou de eer aan jezelf en laat het rusten. Dat zij jullie keuze niet snappen is echt hun probleem.
    Jullie keuze is echt terecht. Je kunt 2 zulke jonge kinderen niet van hot naar her slepen, toevallig omdat 1 persoon dat zo graag wil.
    Alleen voor een paar foto's.

Hopelijk komt ze op haar beslissing terug en kunnen jullie toch met elkaar een mooie dag hebben.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Gezellig zo'n trut in de familie:)

Biny vindt dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ts ik zou ook lekker een dagje op stap gaan met de kinderen.
    Mijn schoonzus had me wat gekund.
    En ook na excuses aanbieden zou ik niet meer gaan.

Te belachelijk voor woorden hoe ze met de situatie omgaat.
    Dat ze geen kinderen bij de ceremonie wil is tot daar aan toe en dat is haar goed recht.
    Maar wel.op komen draven voor een foto is te gek voor woorden!

Wij gaan volgend jaar trouwen en neefjes en nichtjes zijn welkom ( ook leuk voor mijn eigen kinderen)
    Maar kinderen van vrienden blijven thuis.

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat is hier altijd al zo geweest op zp.
    Open maar eens een topic over een verlanglijstje hebben voor je verjaardag of de verjaardag van je kind. Dan word je nog net niet gelynched, want dat is brutaal en je mag al blij zijn dat er überhaupt iemand op je verjaardag komt.
    Of een envelopje op de uitnodiging van een trouwerij is ook not done.

Ysabella en KleineLai vinden dit leuk.
  5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ts Balen dat het zo gelopen is, maar die schoonzus zou mijn rug op kunnen.
    Ze kan gewoon niet van jullie verwachten dat jeje kinderen op en neer en op en neer laat komen, terwijl de reistijd 1 uur enkele reis is. Koekoek, ze spoort niet hoor!

Verder vind ik dresscodes etc heel normaal, snap nooit zo goed waarom er zoveel weerstand tegen is.
    Mijn bruiloft, dus mijn regels.
    Op mijn bruiloft wilde ik liever ook geen kinderen. Had puur te maken met dat wij toen al 5,5 jaar in een slopende mmm zaten. Ik wilde gewoon 1(!) dag niet geconfronteerd worden met wat ik zo graag wilde en niet kon krijgen .
    Mijn vriendinnen hadden er alle begrip voor. Een vriendin bracht haar baby mee, waar ik alle begrip voor had. Hij kreeg nog volop borstvoeding.
    Maar hier op het forum werd ik gelynched erom. Kom op zeg, het was maar voor 1 freaking dag.
    :roflmao:

Sado, Leo85, Debaky en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. Grietjenb

Klopt hoor.
    Wij zijn zeer gezegend met aan beide kanten een hele fijne familie te hebben.
    Daarom zit ik ook iedere keer weer met grote verbazing de topics over familievetes te lezen;)

7. Grietjenb

Dat snap ik.
    Zeker mijn schoonfamilie is erg groot. En mijn familie kent schoonfamilie nauwelijks, dus die nodigen elkaar niet uit op bruiloften.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb ook een fijne familie, maar afstand en ziekte betekenen dat oppassen niet altijd kan. Vaak niet zelfs.

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik ben team partner haha, van mij kon ze echt m'n rug op.

Ik ben het eens met dat je als bruid eisen kan en mag stellen. Maar... Als gast je deze ook mag weigeren. Jammer voor haar.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.937
    113
    @Doritos Wat ik me afvraag. Is er niemand in jouw schoonfamilie die haar even tot de orde roept en vanuit een neutrale positie uitlegt dat haar eis een 'beetje' absurd is? Of is jouw man de enige normaal denkende in de familie?

Grietjenb, Bailey07 en Emma86 vinden dit leuk.
  11. Ansji

Ansji Niet meer actief

TS, fijn dat je schoonzus het dilemma voor jullie heeft opgelost, weer een probleem minder. Zoals zij heeft gereageerd is respectloos en nogal kinderachtig.

Hahaha, als dat zo "note done" is, waarom krijg ik dan altijd uitnodigingen van bruiloften met een envelopje erop!!! Heel weinig uitzonderingen gezien, en ik heb een tijd lang familiedrukwerk gedaan (teksten zetten en kaarten ontwerpen), dus veel huwelijksuitnodigingen voorbij zien komen... met envelopje erop! :roflmao:

Chocolat, Bailey07 en Zara75 vinden dit leuk.
  12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Envelopje er op doen VIND ik idd note done. Bovendien kan elk weldenkend mens zelf ook wel bedenken dat envelopjes altijd welkom zijn. Er om vragen vind ik niet classy. Ik zelf had uiteraard geen envelopje er op gezet maar raad eens wat wij kregen van onze gasten? Geen peper en zout stelletjes, geen planten maaaaaar.... idd: envelopjes :roflmao::roflmao::roflmao:

Ansji vindt dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Nu we het bijna allemaal eens zijn over dat ts de bruiloft maar gewoon moet skippen, ook na een eventueel excuus van schoonzus, komen we bij het volgende.

Dit gaat natuurlijk helemaal niet zo gemakkelijk. In theorie is het zo makkelijk om te denken: ja dahaaaaaag wat denkt madame wel niet?! Ik kom niet meer, tabee! In de praktijk is dit echter niet zo simpel. We praten hier over een bruiloft van familie, over de allerbelangrijkste dag van twee mensen (tenminste, dat denk ik), en vooral over een zeer gestreste vrouw die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben en hierdoor compleet onredelijk is. Natuurlijk hoef je niet mee te gaan in die waan van haar om je kindjes mee te slepen, en het is heel goed dat je hierbij jouw grens aangeeft.
    Realiseer je wel dat ze waarschijnlijk op en top gestrest is nu en dan in het heetst van de strijd dingen gaat roepen (je mag niet meer komen) die ze helemaal niet meent. Ze draait ongetwijfeld bij, maar geef het nu maar vooral rust en geen aandacht. Ik geloof er niks van dat ze een soort familiebreuk wil veroorzaken omwille van een foto.

Als ze haar excuus aanbiedt, strijk dan je hand over jouw hart en ga dan heen. Je hebt alle recht om boos te zijn, maar blijf het alsjeblieft niet. Desnoods gaat of alleen jij of jouw man heen en blijft de ander bij de kindjes.

louan, bloem82, meintje en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

#274 Lieke1989, 9 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2018
    Hier had ze pech gehad. Zeker omdat ze eerder ook al geen begrip had voor het feit dat ts nu even krap zit, kinderen nou eenmaal niet van hot naar her gesleept kunnen worden ( helemaal niet met baby's) en al als een tiran reageerde dat haar broer,ts haar man dus niet op een verjaardag kwam omdat hij ziek was.

Kerstster, Bailey07 en tuc vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Tja heel eerlijk dit is niet 1 keer een opwelling in het heetst van de strijd. De bridezilla heeft dit echt van te voren bedacht. Ts heeft duidelijk gevraagd wat de bedoeling is en uitgelegd (wat ieder mens met gezond verstand kan bedenken) dat dit verre van practisch is. Het is simpelweg niet te doen om zo met die kinderen te sjouwen. Bridezilla blijft bij haar standpunt en als ts dan aa geeft dat de kinderen er niet bij zullen zijn dan roept ze dat het hele gezin maar niet moet komen. Dat is niet het heetst van de strijd maar gewoon een trut.

En nee ook na excuses kon ze echt vergeten dat ik nog kwam. Ze kan mn rug op. Prima dat er mensen zelfs na dit gedrag als een hondje achter zo'n bruid blijven lopen maar dat kun je niet van iedereen verwachten.

Riverdale87, Kerstster, maartje84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Meiden, ik begrijp jullie. Weet je, ik heb ook zo'n schoonzus. Heel dramatisch en ook manipuleren. Een heel klein dingetje is uitgedraaid op een flinke familieruzie. En dit is zo zonde en onnodig.
    Ik begrijp echt wel het standpunt van 'ik kom niet meer want jij zei dit en jij deed dat'.
    Maar is het uiteindelijk nou echt ZO vreselijk? Is het een enorme ruzie (die geheid gaat komen) waard? Dat kun je je afvragen.
    Als je iets laat rusten dan loop je niet als een hondje achter iemand aan. Dan neem je afstand en laat je haar naar jou komen. Soms los je een heleboel op door niets te doen.

Chocolat, A new day, louan en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan mij goed in ts verplaatsen omdat ik er dus ook zo 1 heb. En achteraf heb ik haar veel te lang en te veel over mn grenzen laten gaan. Dat gaat echt niet meer gebeuren.
    Hier is het al lang geleden dat dat zo ging. Hebben zeker 2 jaar geen contact gehad. Dat vond ik niet onnodig en heb er ook geen spijt van. Dat was absoluut wat nodig was toen. Dat het contact nu weer wat meer wordt is ook prima, is ook op mijn initiatief. Ze heeft er echt van geleerd dat zij niet de baas van de familie is en dat ik niet als een mak schaap volg.
    Niks doen is idd een oplossing: niet naar de bruiloft gaan dus;)

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Zoals ik deze persoon nu voor me heb (dus op basis van verhalen van ts) zou het me best een ruzie waard zijn. Het alternatief is nl. dat het nooit ophoudt. Nu is het die bruiloft waarvoor iedereen zich in onmogelijke bochten moet wringen, de volgende keer verzint ze wel iets anders. En daar zou ik voor passen.

Ze zou wel met een heel goed excuus moeten komen, met veel mea culpa’s en beloven haar gedrag structureel te veranderen (maar zo’n excuus zie ik hier niet gebeuren) en ik zou haar moeten kunnen geloven. Anders zou ik de eer aan mezelf houden en niet gaan. Ik zou mij en mijn gezin niet als voetveeg laten gebruiken voor het perfecte plaatje van haar bruiloft. En als dat problemen oplevert in de familie zou ik prima kunnen uitleggen waarom ik bij mijn standpunt blijf.
    Zijn er mensen die dat niet snappen, wens ik ze veel succes in omgang met deze schoonzus. Dan verdienen ze elkaar ;)

Chocolat en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou er niet meer woorden aan vuil maken en niet gaan. Scheelt een hoop geld en gedoe. :)

20. Melief

Melief Niet meer actief

Ik zou het totaal geen probleem vinden als mensen aangeven dat ze liever geen kinderen bij de bruiloft willen, laat ik ze lekker bij de oppas. Maar ik ga mijn kids dan ook niet op laten draven voor een paar foto's hoor als het een uur rijden is enkele reis.

Deel Deze Pagina