het zal, maar we waren niet in Amerika, maar in Nederland en het werd echt uit zuinigheid gedaan...het kan aan mij liggen, maar ik houd daar niet van. Geef dan geen grote bruiloft, maar een iets kleinere zodat je het ook betalen kunt.
Dit bruidspaar niet, ze hadden niet veel geld, maar wilden toch alles: dus moest het goedkoop: een geleende trouwjapon, een vriendin die de makeup van de bruid en haar haren deed, bruidegom had een pak van zijn broer geleend, in het zaaltje werden cd's gedraaid, de ringen waren van zilver, niet omdat ze zo van zilver hielden, maar echt vanwege dat gouden ringen te duur waren. En dat geeft an sich helemaal niks, echt niet. Maar nodig dan geen 120 mensen uit, hou het dan wat kleiner denk ik dan. Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe zijn/haar bruiloft gevierd wordt, maar verwacht niet dat gasten blij zijn om tussendoor ineens 2 uur zelf drankjes te moeten betalen, of meld dat van te voren even, zodat je geld bij je hebt. En dan dat geruzie vond ik nog erger eigenlijk.
Nou geloof mij maar, ik snap dat het hier erg grappig klinkt allemaal, maar dat was het dus gewoon écht niet. Het was de meest vreselijke bruiloft waar ik ooit geweest ben. Echt verschrikkelijk. en dat had dus helemaal niets met die tap te maken uiteraard.
hahahaha, jazeker, al bijna 10 jaar. En in de tussentijd ook al meerdere kinderen samen.... Maaaaaarrrr of je zelf zo'n huwelijk zou willen valt dan nog te bezien hoor. Niemand die hen kent begrijpt dat ze nog samen zijn en het huwelijk heeft heel vaak op het randje van scheiden gezeten.
Ik heb anders op nu.nl nog wel een artikel gelezen wat de bruidegom kan doen als de bruid zo blijft. die was wel grof.
Maar aan de ene kant vind je dus dat men het niet kan maken om de kinderen van broers en zussen niet uit te nodigen. Aan de andere kant: als iemand veel mensen uitnodigd dan is het ook weer niet goed! Ze hadden zo te lezen al veel bezuinigd. Beetje dubbel, niet?
nee, want het gaat in dit geval niet om mijn zus, broer of die van mijn man. En dus is jouw bericht totaal niet relevant. Zeker niet omdat ze dus inderdaad 120 mensen uit hadden genodigd en dit dus gewoon niet konden betalen.
Maar wat is er belangrijker, dat je de dag viert met de mensen van wie je houd (al zijn dat er 40 of 120) of wat je draagt, hoe je ringen eruit zien of wat je ze te eten geeft? Ik vind het ook een beetje raar hoor, gasten zo buiten laten staan. Maar zover ik weet is een ceremonie een openbare gelegenheid. Wij hadden die ook op elke trouwkaart staan, net als de kerkdienst. Maar niet iedereen was uitgenodigd voor het diner. Was heel normaal en duidelijk voor iedereen.
Maar dan nodig je dus mensen uit voor een middagprogramma, een avondprogramma maar het stuk ertussen hoort er niet bij? Je kan mensen toch niet zo uitnodigen en ze tussendoor maar naar een snackbar of zo sturen? Laat dan een cateraar aanrukken en zet flessen van de supermarkt neer.
Bij ons stond de ceremonie ook op de kaart, ook bij alleen avondgasten. Er stond dat we trouwden op die en die datum om xx tijd. Vervolgens ‘Wij nodigen je je uit om dit met ons te vieren vanaf 20.00 (ofzo). Maw: je bent daar voor uitgenodigd en de tijd van de ceremonie is ter kennisgeving (mocht je daarheen willen komen).
Nou dit dus. Er waren wel mensen bij de kerkdienst die verder pas ‘s avonds kwamen maar die kwamen uit ons dorp.
Ja maar ja, als alle neefjes nichtjes kinderen en kleinkinderen minimaal ook uitgenodigd moeten worden gaat dat kleiner houden al niet meer he
Nee hoor, wij zijn besloten op een officiële trouwlocatie getrouwd. Dat was een klein prieel met 45 daggasten. We zijn niet in de kerk getrouwd verder.
Even voor de goede orde: wij waren uitgenodigd voor het diner. Maar na het diner en het begin van het avondprogramma kregen de daggasten dus niks meer te drinken, tenzij je het ging betalen zelf. Het drinken 's middags was vrij hard gegaan zeg maar, want het was warm, dus is er besloten dat de gasten van 18-20 uur zelf moesten betalen voor hun drinken, anders werd het te duur.
Vooral het terplekke ontstaan van dat idee zal niet helpen. Als je dat van te voren wist was het waarschijnlijk heen probleem maar je staat dan letterlijk met je b*k vol tanden en geen drinken omdat je geen geld mee hebt wat ik heel logisch vind.