wat zouden jullie doen: buurvrouw kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    klopt hoor, wij zijn nu op vakantie & ook niet gemeld aan de buren

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan zeker, maar je raakt ook gewend aan de gewoonten van je buren..mijn buurvrouw bv werkt bepaalde diensten per dag en is op dezelfde uren thuis. Als zij weggaat doet ze de rolluiken omlaag en als ze thuis komt weer omhoog. Elke dag op vaste tijden. Als dat een poosje niet gebeurd dan merk je dat.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Als mijn buren weggaan, als is het maar voor een weekend, dan zeggen ze dat altijd. Hier is de sociale controle best groot. Kans is klein dat er hier iemand een poos dood in zn huis zou blijven liggen, gelukkig maar.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh ik heb ook gegoogled! Ik woon hier best dichtbij en wist echt van niets... bizar!!!

Wij woonden op een flatje samen, ons eerste huisje en wij hadden een buurman die vaak dronken was en laat thuis kwam. Op een gegeven moment in de zomer had ik m al lang niet meer gezien, dus ik zeg dat tegen mijn toenmalige vriend, nu man, en tegen mn moeder. Verder niets mee gedaan. De week erna begint t zo te stinken overal... ik zelfs in de gallerij met spul gespoten om die geur een beetje weg te halen... lag hij al twee weken dood in huis, met 30 gaden. Ik had er echt niet aan gedacht stom he!

Nu is de sociale controle hier heel groot en nu zit het meer in me, maar ik was wel even van slag.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Heb niet meer alles gevolgd maar ben je nu al naar de overburen geweest of heb je iets ondernomen? Ik blijf het vreemd vinden en in jouw plaats was ik na drie dagen allang bij die overburen geweest. Al was het alleen maar om m'n eigen nieuwsgierigheid te bevredigen ;)

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

De overburen hebben de buurvrouw zien sjouwen met eetkamerstoelen; verhuisd dus.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Ok! Was te lui om terug te lezen...

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier ook zo. De meeste buren hebben goed contact met iemand hier in de straat. Dus de kans is hier ook klein dat er iemand lang dood in zn huis zal liggen.

9. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.431
    780
    113
    Wij hebben een hele oude mevrouw langs ons wonen.
    Wij hebben ook haar sleutel en telefoon nummer van haar zoon.
    Ook duidelijke afspraken met de buren daar langs gemaakt.
    Als smiddags nog de gordijnen dicht zijn even kijken of alles goed is.
    Al is er geen haar op mijn hoofd die dan het huis alleen binnen gaat...

Hier is gelukkig de sociale controle ook erg goed.
    Maar moet zeggen ben door de weeks veel alleen met de kids heb wel mensen instructies gegeven/ afgesproken wat te doen als ze bij ons lang geen teken van leven hebben gezien ;)

Deel Deze Pagina