Wat zouden jullie doen? Containerkwestie..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Hebben jullie geen buurt whats app? Hier was laatst toevallig een soortgelijk iets. Diegene heeft op de buurt app verzocht om diegene zijn eigen zooi op te halen en dat het aan de straat werd gezet. Als het niet weggehaald zou zijn, zouden ze de gemeente bellen met alle eventuele gevolgen als risico voor de dumper (als ze uit de zakken zouden ontdekken wie het was). Het werd toch weggehaald.

Chocolat vindt dit leuk.
  2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Weet je zeker dat ze je bak niet vergeten zijn leeg te maken en dat het gewoon je eigen vuilnis is?

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.346
    113
    Gelderland

Dit was ook mijn idee. De gemeente kan dan uitzoeken van wie ze zijn. En je hoeft zelf nergens voor op te draaien.

Optie 2 is, je eigen afval naar de stort brengen. En wat er nu in zit met de volgende leging mee laten gaan.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik zou ze eruit halen en aan de straat zetten. Diegene krijgt vanzelf een boete.

Wij hebben het ooit gehad met een container voor bouwafval. Waren allerlei spullen door andere mensen in gegooid terwijl wij de ruimte zelf hard nodig hadden. Heb alles eruit gehaald en op de stoep gezet. Niet mijn afval en ook niet mijn probleem.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Maar elke vrijdag worden de containers geleegd, maar de grijze maar 1x in de 4 weken?:| Mis ik dan heel veel containers, of?:p Hier elke dinsdag, ene week de groene, andere week de grijze. Dus moeten er 2 weken mee doen.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Loop je zelf dan geen risico op een boete?

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij waren n x op vakantie had me schoonpa smorgens de container aan de straat gezet toen ze naar de markt gingen toen ze smiddags terug waren had iemand m weer vol op de oprit gezet (waarschijnlijk de buurvrouw die ons wegpeste) heeft schoonpa de helft bij hem in de container gedaan.

En 2jaar geleden met oud en nieuw kwamen we 1uur thuis niks aan de hand smorgens lag al het vuurwerk uit de hele straat in onze voortuin man wou t in kliko gaan doen mooi niet ik heb alles zo terug de straat op gegooid savonds was alles weg
    ..waarschijnlijk diezelfde persoon

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb dit ook een keer gehad, toen heb ik gebeld met het vuilnisophaal bedrijf en toen kon ik een afspraak maken dat ze kosteloos de bak kwamen legen.
    Ik zou dus gewoon even bellen.

9. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

1x in de 4 weken de grijze container? :eek:

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij ons ook
    Sinds plastic wordt opgehaald is groen en plastic iedere week. In de winter 1x per 2 weken.

Papier en restcontainer is 1x per 4 weken. Luiers en glas brengen we apart weg in de gemeente bakken
    De milieustraat kost ook geld als je daar extra wilt storten.

In het begin dacht ik dat 1x per 4 weken veel te weinig zou zijn, maar als er geen gekke dingen zijn halen we het wel.

Overigens... het blijkt dat zo weinig ophalen van de bak of laten betalen per kilo/ophalen NIET gunstig is voor het scheiden van afval. Dan blijkt er meer vervuiling in de kunststofzakken te komen omdat men anders niet uitkomt met de rest-bak. Dus of dat de meest verstandige keuze van de gemeente is.... ;)

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Alleen als je gezien word:roflmao:

12. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Nou ik heb de gemeente gebeld die kon mij weinig vertellen en verwees mij door naar de milieudienst. Die heb ik (nog) niet gebeld. Want ik zit er inderdaad aan te denken om vannacht gewoon alles op straat te dumpen en dan morgen de milieupolitie te bellen. Als ik dan al heb gebeld weten ze dat het van mij komt.

Ik weet zeker dat het niet mijn afval is, heb er ff ingekeken het zag er uit als oud vuil wat al aan het rotten was.

Iemand zei hier dat ze de container misschien niet hadden geleegd. Maar ik kon duidelijk zien dat het niet ons afval is omdat wij andere vuilniszakken gebruiken.

En we hebben geen helaas buurtapp dat was anders een goeie geweest!

Bedankt allemaal voor het meedenken ik hou jullie op de hoogte:D

ButterflyPassion, Lindalovesmo en Miracle79 vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Ja maar als je het in de buurt app plaatst weet iedereen toch dat je dat ding omgekiept hebt.

14. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ja dat is zo!
    Het was ook een grapje:)

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Snap er ook geen reet van haha hier komen ze om de week en ik heb zelfs 2 grijze bakken....

Maar goed ik scheid ook amper wat...
    Zou niet weten waar ik in Mn huis een bak voor plastic,lege flessen,papier,glas en gewoon afval zou moeten lateno_O

16. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik zou, als ik zeker wist dat ze echt niet van mij waren, de zakken eruit halen en op de plek neerzetten waar je container stond en de lege container weer meenemen. Mooi niet dat ik die dingen mee ging sjouwen en er tijd en energie in steken.

Biny vindt dit leuk.
  17. veense

veense Niet meer actief

Bij ons 1x in de 3 weken, rest, pmd en papier om en om. Gtoencontainer iedere 2 weken.
    Wij zetten de restkliko misschien maar 2 x per jaar aan de weg, zou niet weten wat ik er allemaal in moet stoppen?
    Luiers brengen we naar eenspeciale container bij het kdv aan de overkant.

18. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier worden de klikos 1x per 2 weken geleegd en plastic eens per week, maar daar hebben we een bak voor en ik scheidt dit ook niet.

Bij ons in de gemeente mag ja eigenlijk pas de container op de ochtend van legen neerzetten en moet die dezelfde avond van de straat af.
    Een dag laten staan vind ik niet zo boeiend maar een halve week vind ik ook zwaar irritant dat die op de straat staan.
    Met dit weer liggen ze of omgewaaid op de stoep of ze staan zo in de weg dat ik er niet langs kan met de kinderwagen.

Ik zou ook wel furieus worden als iemand zijn vuil in mijn container zou doen daar niet van.

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Zou hier prima gaan hoor. Hier komen ze wel iedere 2 weken voor de grijze. De andere twee weken wordt de groene geleegd. Plastic halen ze iedere week op. Oud papier eens per maand.
    Wij zijn met 9-personen. Inclusief één in de luiers. Als ik een beetje mijn best doe kan ik 6 weken doen met de grijze.

20. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Hier is gft, grijze bak, gft, plastic, gft en dan weer van voor af aan. Dus we hebben 3 vuilnisbakken.

Glas en oud papier wordt 1 x in de 2 weken opgehaald. En luiers kunnen we dan wegbrengen. Ik weet ondertussen niet beter.. Maar stom is het wel. Maar wij scheiden wel goed want de grijze bak is duur om aan de weg te zetten. Gft en plastic is gelukkig gratis.

Deel Deze Pagina